Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Retourpakket is kwijt bij Futurumshop

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 nov 2021 21:05

Ik heb een fietstrainer geretourneerd naar Futurumshop. De doos had ik niet open gehad (eerst getest bij een vriend of deze me beviel ivm twijfel), dus dat zou een simpele procedure moeten zijn, dacht ik. De track and trace geeft aan dat het de 5e bezorgd is.

Gisteren had ik nog niks gehoord, dus maar eens gebeld. Blijkt het pakket niet te vinden. Diegene aan de telefoon kon het niet oplossen, maar zijn manager wel en die was er nog. Ik zou dezelfde dag of anders vanochtend bericht krijgen dat het opgelost was. Eind van de middag nog geen bericht, dus maar weer even gebeld.

Opnieuw een onderzoek ingesteld, niet te vinden, maar er was wel voor getekend. Nu moet ik toch wachten, voordat ik mijn geld terug krijg, totdat ze hem gevonden hebben of de manager (die er nog niks mee gedaan had) akkoord geeft. Geen idee wanneer dat zal zijn. Beetje vreemde gang van zaken vind ik.

Heeft iemand hier al eens een soortgelijk iets bij Futurumshop meegemaakt? En zo ja, hoe is dat opgelost?
Laatst gewijzigd door JPAR op 13 nov 2021 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 12 nov 2021 21:33

Futurumshop is soms ietsje duurder dan andere onlineshops maar bij mij zijn ze wel goed in garantie-afhandeling.
Zeker gezien jouw verhaal dat er bij hun getekend is voor het retour zal dit wel goed komen.

Ik had ooit een thermo waar een vlek in zat en kreeg zonder gedoe een andere opgestuurd en mocht de andere houden.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2062
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 12 nov 2021 21:34

Er wordt nooit per individueel pakket getekend voor ontvangst. Bij grote webshops komen een of meerdere vrachtwagens van PostNL per dag voorrijden met retourpaketten. Op de vrachtbrief staan alle pakketnummers en het aantal containers. Degene die voor ontvangst tekent telt het aantal containers en tekent. Alles stuk voor stuk controleren voor het tekenen betekent dat de chauffeur zowat de hele dag moet wachten.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 nov 2021 21:38

Dat tekenen is wat tegen mij gezegd werd. Geen idee hoe ze het doen, maar lijkt me logisch dat het niet per pakket gebeurt.

Ik heb tot nu toe ook alleen maar positieve ervaringen met ze. Maar omdat dit om veel geld gaat wil je natuurlijk dat het goed gaat.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 nov 2021 21:53

Bij Futurum ga ik er vanuit dat het in orde komt.
Het tegendeel zou mij verbazen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 nov 2021 22:29

Ik had daar laatst een Garmin edge 1030 plus gekocht. Het apparaat functioneerde meteen niet goed, dus terug gestuurd. Volgens PostNL de volgende dag ontvangen. Maar het duurde een week voordat ie bij Futurum als ontvangen geregistreerd werd. Ivm grote drukte zeiden ze. Het werd daarna overigens meteen goed afgehandeld. (Dwz ik kreeg meteen een nieuwe toegestuurd).

En zoals iedereen hier zegt, uiteindelijk wordt het bij Futurum altijd goed/netjes opgelost.

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 13 nov 2021 00:07

Lcsmet schreef: 12 nov 2021 21:53 Bij Futurum ga ik er vanuit dat het in orde komt.
Het tegendeel zou mij verbazen.
+1 :like:

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 13 nov 2021 09:57

Ontvangen is wel lastig. Je moet als futurum zijnde het pakket weer als nieuw kunnen aanbieden.
Nu we retourneren veel, je zal niet de enige zijn met een retourtje.
Als je soms ziet wat postnl koeriers meenemen van de pakketpunten. Pffffff respect hoor.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2815
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 13 nov 2021 10:27

Ik sluit mij aan bij voorgaande bijdrages. Altijd alles wat ik retour heb gestuurd is snel in de systemen verwerkt en daarbij had ik het geld snel terug.

Hopelijk komt het voor jou ook snel boven water.
Ride bikes, not tanks!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 13 nov 2021 10:45

bever schreef: 13 nov 2021 00:07
Lcsmet schreef: 12 nov 2021 21:53 Bij Futurum ga ik er vanuit dat het in orde komt.
Het tegendeel zou mij verbazen.
+1 :like:
+2

(Bovendien sta je wettelijk gezien in je recht. Zeker als je je verzendbewijs bewaart hebt)

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 13 nov 2021 13:09

TKMP schreef: 13 nov 2021 09:57 Ontvangen is wel lastig. Je moet als futurum zijnde het pakket weer als nieuw kunnen aanbieden.
Nu we retourneren veel, je zal niet de enige zijn met een retourtje.
Als je soms ziet wat postnl koeriers meenemen van de pakketpunten. Pffffff respect hoor.
Dat kan je wel zien aan Ts eerst bestellen, dan ergens testen en weer retour......
Het retourneren is tegenwoordig zo makkelijk en kost (bijna) niks. Ik zal wel ouderwets zijn maar ik snap dat niet.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 13 nov 2021 13:21

erwin20vt schreef: 13 nov 2021 13:09
TKMP schreef: 13 nov 2021 09:57 Ontvangen is wel lastig. Je moet als futurum zijnde het pakket weer als nieuw kunnen aanbieden.
Nu we retourneren veel, je zal niet de enige zijn met een retourtje.
Als je soms ziet wat postnl koeriers meenemen van de pakketpunten. Pffffff respect hoor.
Dat kan je wel zien aan Ts eerst bestellen, dan ergens testen en weer retour......
Het retourneren is tegenwoordig zo makkelijk en kost (bijna) niks. Ik zal wel ouderwets zijn maar ik snap dat niet.
En wat doe ik verkeerd? Ik zou graag willen dat ik hier in de buurt een winkel heb zitten waar ik heen kan gaan om te proberen en kopen. Helaas is dat niet zo. In dit geval heeft een vriend van mij dezelfde gekocht en kon ik daar testen of mijn twijfel gegrond was of niet. De keuze gemaakt om te retourneren.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie