Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Koga F3 7.0

diego_colnago
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 dec 2020 10:39

diego_colnago 12 nov 2021 11:31

Hallo, ik ben van plan om een nieuwe toerfiets aan te kopen. De koga F3 7.0 lijkt me wel een mooie fiets. Alleen is het lastig te bepalen welke frame maat het best past. 50cm of de 54cm versie.
Ben 1.67 rijd op racefiets Colnago 50s maat (traditioneel 54cm) op de C serie met stuurpen lengte 110mm.

Al hoewel sommige fietshandelaars 54cm zeggen denk ik dat dit wat aan de grote kant zal zijn.
Tabellen komen ook niet goed overeen. Zijn natuurlijk raceframe en toerframe maten. Denk eerder een koga 50cm best past. Wat is jullie advies?

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 12 nov 2021 11:49

Ik ben 1.78 en heb de 54. Ik heb de standaard instelbare Koga stuurpen bijna recht vooruit staan. Als deze omhoog staat, voelt de fiets iets te kort. Voor mijn nu een prima afstelling, lekker sportief.

Ik heb ook wat zitten zoeken naar de juiste tabellen en vond meerdere versies. Verwarrend inderdaad. Volgens de tabellen die op lichaamslengte zijn gebaseerd, zou ik een 56 moeten hebben. Maar die was duidelijk te groot.

Ik had geluk, omdat de 54 en 56 beide in de winkel stonden en ik dus kon proefrijden. Maar met de huidige tekorten zal dat nu niet altijd zo zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Plaats reactie