Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Jack voor de winter met lange mouwen

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 05 dec 2021 15:58

Drossie2 schreef: 15 nov 2021 19:39
niklas2 schreef: 15 nov 2021 18:24 Ik heb het Galibier Route winterjack besteld, zodra die binnen is zal ik mijn ervaringen hier delen. Helaas hebben pakketjes van Galibier de neiging om er 2 weken over te doen voor ze mij bereiken (in hartje Nederland, niet dat ik ergens in de rimboe woon).

Mocht het jack bevallen ga ik afscheid nemen van een Castelli jack. Of de Alpha light of de Perfetto gaat er dan uit.
Super. Ik kijk ernaar uit! Ik overweeg ook eentje te kopen.
Vandaag heb ik eindelijk de gelegenheid genomen om na weken prutweer weer eens 3 uur te gaan fietsen waarbij ik het Galibier Route jack heb kunnen inwijden.
Dat is me prima bevallen!
Het was behoorlijk fris en vochtig vandaag, zo'n 4 graden max, en dat ging met een lange mouwen merino base layer goed. Heel veel meer kou kan het niet hebben, maar dat is te compenseren met een windvest of juist extra onderlaag. Dit jack kan denk ik tot 0 graden.
Het Route jack is vrij dun qua stof en daardoor lekker beweeglijk.
Maatvoering : ik ben 1.84m en circa 76 kg met lang bovenlijf en relatief lange armen. Maat L past dan prima met genoeg ruimte voor meer onderlaagjes.
Zoals gezegd: van perfetto heb ik maat XL en die zit zelfs iets krapper dan de Route in maat L. Voor racefit zou ik maatje kleiner kunnen.

En de prijs.... 75 euro ex 10 verzenden. Echt een schijntje vergeleken met de Schorpioen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 07 dec 2021 18:19

Heb recentelijk de Sector jacket van Isadore gekocht. WERELDS.
Heb allerlei jassen geprobeerd en tot op heden was de Castelli Perfetto RoS mijn voorkeur en trok deze bij alle ritten aan. Wel speelde ik altijd met de shirtjes eronder.
Draag altijd een Outwet carbon ondershirt. Zowel zomer als winter. Voorkomt dat je vochtige kleding op jouw huid komt te liggen (Zou bijna verplicht moeten worden :-)
Hierover naarmate het kouder wordt een merino shirt met korte of lange mouwen.
Dan de Castelli tot afgelopen weekend.
Wat een genot deze Sector Jacket.
Had een gravelrit van 100 km waar meerder clubgenoten lek reden door een gesnoeide haag en hebben meermaals lang stil moeten staan. Geen seconde koud gehad.
Ben zelf 190 cm en 83 km en heb maat L
Ben je op zoek naar een winterjas.......Isadore Sector jacket.
Niet goedkoop maar meer dan de moeite

maarten1
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 dec 2012 20:32

maarten1 07 dec 2021 19:14

mugman schreef: 07 dec 2021 18:19
Draag altijd een Outwet carbon ondershirt. Zowel zomer als winter. Voorkomt dat je vochtige kleding op jouw huid komt te liggen (Zou bijna verplicht moeten worden :-)

Ben zelf 190 cm en 83 km en heb maat L
Goeie tip!

Maar een maat L van 1m90 en 83km dat is straf

;)

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 07 dec 2021 20:32

maarten1 schreef: 07 dec 2021 19:14
mugman schreef: 07 dec 2021 18:19
Draag altijd een Outwet carbon ondershirt. Zowel zomer als winter. Voorkomt dat je vochtige kleding op jouw huid komt te liggen (Zou bijna verplicht moeten worden :-)

Ben zelf 190 cm en 83 km en heb maat L
Goeie tip!

Maar een maat L van 1m90 en 83km dat is straf

;)
Maar het klopt echt 😀
La Passione : L
Castelli : XL
Isadore : L (ook zomershirts zoals de Climber serie)

Wel moet ik bekennen dat de mouwen een cm langer had gemogen maar dat geldt ook voor de Castelli.
Maar heb mij ermee verzoend dat ik echt lange armen heb, bestel ook altijd overhemden met extra lange mouwen (en in de confectie is het iets meer gebruikelijk en lonend)

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 09 dec 2021 14:39

83km zijn wel echt lange armen 🙃

Ik heb de sector jacks gepast in M en L, helaas retour want m te strak bij de nek en de L veel te wijd voor mij @188cm en 82kg. Ze zijn wel echt mooi! Uiteindelijk de alpha ROS in maat L overgehouden na heel veel passen en retouren.
Ik rij woon werk en wegritjes tot zo'n 5 graden met een lang ondershirt, extra mouwen en de decathlon jas in fluo geel of knalblauw, wordt t kouder de alpha met ondershirt.

Janjan
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jul 2020 21:06

Janjan 16 dec 2021 21:26

Ik ben zeer tevreden over de Castelli perfetto ROS. Wilde een jack dat nog net iets warmer was waardoor ik rond en onder het vriespunt met wat minder/ dunnere onderlagen toekom. Ik meende dat gevonden te hebben met de Assos Mille GT. Dat is een dure jas. Zit heel mooi en strak, maar is in mijn ervaring bij lange na niet zo isolerend als de perfetto ROS (vooral in de mouwen een groot verschil voelbaar). Dan is er van die Assos nog de Ultraz variant, maar het loopt dan wel heel erg in de papieren.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 19 dec 2021 17:49

mugman schreef: 07 dec 2021 18:19 Heb recentelijk de Sector jacket van Isadore gekocht. WERELDS.
Heb ook al eens naar dit jack gekeken. Weet jij hoe het met de waterdichtheid zit?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 dec 2021 08:05

Ik heb gewoon deze: https://www.decathlon.nl/p/winterfietsj ... 59&c=ZWART en het voorgaande type in zwart/grijs.

En daar heb ik er twee van (de prijs is zodanig dat je er makkelijker 2 van koopt), zodat ik niet meteen hoef te wassen als ik in de winter 2 dagen achter elkaar wil fietsen.

Prima jassen, ingebouwd colletje, zakken achter, goede kwaliteit en warm zat. En een stuk voordeliger dan de "grote merken". Wellicht alleen niet zo kek...maar het is geen modeshow :-) (vind ik)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mugman
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 29 jun 2011 08:12

mugman 20 dec 2021 08:20

Heb ook al eens naar dit jack gekeken. Weet jij hoe het met de waterdichtheid zit?
[/quote]

Tot op heden droog gebleven maar moet melden nog niet vol in de regen te hebben gereden.
Heb wel in miezer en lichte mot-regen gereden, veelal vervelender omdat het zo fijn is en geen druppels zijn die blijven liggen.
Heb zaterdag 3 uur in deze miezer-regen gereden. De stof laat geen druppel door en blijft zelfs zeer goed ademenen, dit merkte ik doordat de binnenkant niet bezweet was ondanks de inspanning.
Wel zag ik dat aan de onderkant van de mouw, daar waar deze een zoom heeft, de naad wat donkerder werd, maar zie hier geen probleem.
Deze sectie wordt het meest in elkaar gedrukt i.v.m. het scharnieren van de polsen etc.

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 530
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 21 dec 2021 11:20

Ik zelf rijd al jaren rond met jack van Ekoi, Thermisch Competition 3.
Gisterenavond nog, zat rond het vriespunt. Totaal niet koud gehad met alleen een lange mouw winter baselayer eronder. Mouwen voor mij prima van lengte, voordeel bij deze vind ik, dat er aan de binnenkant van de mouw een apart stuk stof zit waar je handschoenen dan weer goed onder kunnen (soort extra afsluiting). Jas had alleen een iets langer achterpand mogen hebben van mij.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

DeweyHS
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 mar 2021 11:41

DeweyHS 21 dec 2021 18:56

Recent de Rogelli essential winter jack gekocht. Afgelopen zondag uitgeprobeerd met een korte mouwen ondershirt van Craft en ondanks de motregen en snijdende wind heb ik het niet koud gehad. Voor de prijs een prima jack en recent nog in de aanbieding bij Mantel.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 22 dec 2021 10:06

Castelli Perfetto Ros. Zonder twijfel. Oktober gekocht. Al veel plezier van gehad. Dacht dat ie te gebruiken was tot 5 gr. Verbaast me echter hoe lang ik er mee door kan fietsen. Temperatuur nadert 0 en nog steeds rijd ik met die Perfetto rond, met bovendien alleen maar een thermoshirt met lange mouwen eronder.

Plaats reactie