Voor al je afspraakjes

Amstel Gold Race 2022 9 april

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 06 apr 2022 14:56

Je kunt in principe fietsen waar je wilt. Ik woon zelf ook in die regio en ben ook vaker op de zaterdags wanneer de toertocht is op pad geweest.
Behoudens Cauberg en Keuteberg valt het met de drukte wel mee in tegengestelde richting.
Zoals al aangegeven, dient iedereen zich aan de verkeersregels te houden. Het is niet zo dat er rijen dik tegen het verkeer in gefietst wordt. Dus ergens de route doorkruisen is vaak geen probleem

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 06 apr 2022 16:53

Dat beeld van rijen dik fietsen klopt, met uitzondering van de eerste en de laatste kilometers, naar mijn beleving niet.
Kort na de start is het uiteraard druk.
Ook bij de beklimming van de Cauberg klontert het samen.
Voor alle klimmen geldt dat in geringe mate. Maar dat komt natuurlijk ook doordat de snelheid nogal afneemt bij de klimmetjes.
De rest van de toertocht zit je soms wel en maar vaker niet in een plukje fietsers.
Courir c'est mourir un peu

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 06 apr 2022 18:50

synapse schreef: 06 apr 2022 16:53 Dat beeld van rijen dik fietsen klopt, met uitzondering van de eerste en de laatste kilometers, naar mijn beleving niet.
Kort na de start is het uiteraard druk.
Ook bij de beklimming van de Cauberg klontert het samen.
Voor alle klimmen geldt dat in geringe mate. Maar dat komt natuurlijk ook doordat de snelheid nogal afneemt bij de klimmetjes.
De rest van de toertocht zit je soms wel en maar vaker niet in een plukje fietsers.
Ik zeg geloof ik precies hetzelfde wat jij nu ook zegt?! Of begrijp ik je niet?!

benny-boy
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:24

benny-boy 07 apr 2022 07:11

Het weer lijkt me meer en meer mee te vallen. Op sommige weersites geven ze wat regen rond de middag. 1a2mm. valt mee denk ik.
Het wordt vrij fris maar met beenstukken en lange mouwen moet dit wel te doen zijn denk ik. Ik beslis waarschijnlijk vanavond of ik wel degelijk ga

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 09 apr 2022 22:22

Twee keer een klein buitje gehad. Om 9 uur vertrokken vanuit Heerlen, 9.30 uur in Valkenburg. Viel dus best mee met dat weer. Prima dagje. Ondanks twee lekke banden bij een fietsmaatje. Sowieso heel veel lekke banden gezien onderweg.
Michiel

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 10 apr 2022 10:27

t2300 schreef: 06 apr 2022 18:50
synapse schreef: 06 apr 2022 16:53 Dat beeld van rijen dik fietsen klopt, met uitzondering van de eerste en de laatste kilometers, naar mijn beleving niet.
Kort na de start is het uiteraard druk.
Ook bij de beklimming van de Cauberg klontert het samen.
Voor alle klimmen geldt dat in geringe mate. Maar dat komt natuurlijk ook doordat de snelheid nogal afneemt bij de klimmetjes.
De rest van de toertocht zit je soms wel en maar vaker niet in een plukje fietsers.
Ik zeg geloof ik precies hetzelfde wat jij nu ook zegt?! Of begrijp ik je niet?!
Ik reageerde niet specifiek op jou :mrgreen: . Meer op de wat vaker gehoorde kritiek dat je, bij dit soort massale toertochten als de AGR de hele rit zou file rijden.
Courir c'est mourir un peu

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 apr 2022 18:03

Prima dagje gehad 244 kilometer, geen regen gehad alleen wat gespetter direct na het vertrek, wel natte weggedeeltes. Wel koud bij de start 1.5 graad, heel de dag overigens best koud.
Maar geen lek, of andere pech.
Afbeelding
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 11 apr 2022 14:06

Hier ook alleen wat spetters gehad tijdens de 247 km. Was wel blij met mijn regenjasje die de koude wind goed buiten hield. Geregeld zon gehad en veel genoten.

Wat mij opviel bij de verzorgingsposten is dat er geen sportrepen en/of sportgels uitgedeeld werden. Voor de 244 km zijn die wel essentieel als je het mij vraagt. Ik deed voor het eerst mee, maar is dit altijd zo of een nieuwe bezuiniging?

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 11 apr 2022 14:21

Voor mij zijn repen en gels (en sportdrank) niet essentieel.
Niet iedereen verdraagt het even goed en je zou specifieke voeding bij je moeten hebben.
Snel bereikbaar water is voor mij belangrijk.
Vers fruit, bollen, wavels zijn prettig.
Koffie is drie sterren waard.

En vantevoren duidelijkheid over wat waar verkrijgbaar is, is heel prettig.
Niet zijken maar reiden !

Swokey
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2021 10:11

Swokey 11 apr 2022 15:00

Zelf had ik van te voren een mailtje gestuurd naar de organisatie wat er te verkrijgen was, een duidelijk overzicht terug gekregen. Gezien ik geen gluten verdraag bleef alleen de banaan over en het water. Zelf een goede voorraad eten meegenomen en de 247 km goed doorstaan.

Het weer was gelukkig prima. Vond het ook redelijk rustig met uitzondering van de Keuteberg.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 11 apr 2022 19:18

Wout88 schreef: 11 apr 2022 14:06 Wat mij opviel bij de verzorgingsposten is dat er geen sportrepen en/of sportgels uitgedeeld werden.
Die lagen bij de start Isostar high energy bar. Gelijk voldoende voor de rit in mijn achterzak gestopt. :like:
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie