Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2022 21:45

timo2.0 schreef: 25 apr 2022 20:33
Enzzo schreef: 25 apr 2022 15:45 @Timo: dat was Pelep, niet Lugosi (dat van die afknapper)
Wel lezen wat er staat hè ;) ;)
Misschien moet je mijn eerdere reacties even teruglezen om voor jezelf te ontdekken dat ik wéét dat "Pelep" dit zei.
Je mist mijn dubbele knipoog gast. En verder ben ik het volledig met je eens over pozzato, mvdp en Pogacar
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2022 22:27

Pelep schreef: 25 apr 2022 21:22
timo2.0 schreef: 25 apr 2022 20:46 Leg eens uit dan, je vergelijkt MVDP met "The Shadow" Pozzato - die zo genoemd werd vanwege zijn volgzame rijden - en je koppelt daaraan dat MVDP dé afknapper van het voorjaar is. Soit, als ik dan verwijs naar minder aanvallend rijden dan zou ik de verwijzing niet hebben begrepen. Onzin, ik begrijp heel goed wat je zegt maar vind de vergelijking met Pozzato bizar en de suggestie dat hij dé afknapper van dit voorjaar is belachelijk. Ja hij kon Pogacar alleen op hangen en wurgen volgen. Alsof hij de enige is en andere opties had. Hij heeft na een lange periode van blessures optimaal kunnen pieken tijdens De Ronde maar had door diezelfde periode van blessures niet de conditionele basis om die vorm lang vast te houden.
Een laatste keer dan. Nog eens. MVDP is geen afknapper - zijn 'nieuwe' manier van volgen wél, net zoals Pozzato deed. En er staat niet dat hij al Pozzato is, wel dat het er begint van weg te hebben.

Jij gaat ervan uit dat het conditioneel is, zelf ben ik daar niet van overtuigd. Hij heeft elders (zoals Lugosi aangeeft) al laten verstaan dat hij bewust anders koerst. En als hij het zelf zegt, zal er wel iets van aan zijn.

Edit - de link met dat interview:
https://sporza.be/nl/2022/04/21/openhar ... 524134902/

Fragment vanaf 1m45s
Hou toch op man, dat hij minder dom wil koersen - dus geen bizarre solo's meer zoals in de Tirreno-Adriatico of de BinckBank Tour, niet meer op 100 km van de meet met z'n krachten smijten - maakt hem nog geen wieltjesklever laat staan dé afknapper van het voorjaar.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2022 22:44

Inderdaad. En in de Tireno dit jaar (of was het de Coppa Bartoli?) ging hij nog op 50km van de streep aan en won vervolgens de etappe. Hoezo “shadow”?
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 apr 2022 23:39

timo2.0 schreef: 25 apr 2022 22:27 ....... - dus geen bizarre solo's meer zoals in de Tirreno-Adriatico of de BinckBank Tour.................
Dat waren nochtans pareltjes, dat blijft bij. Ik vind het ook niet bizar, zoiets durven en (soms) tot een goed einde brengen tart al de conventionele wielerlogica en het is inspirerend. Als ik zie wat Pogie doet in de Strade of Mohoric in PR dan kan ik alleen maar hopen dat er renners blijven proberen zo'n stunts uit te halen.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 26 apr 2022 09:05

En er zullen renners dat wel blijven doen, maar enkel op dagen dat ze zich écht sterk voelen. Ik denk dat VDP vooral wil zeggen dat hij niet koers zal maken om koers te maken, maar wanneer hij voelt dat hij alle rest kan lossen en een solo tot een goed einde kan brengen dan zal hij dat wel gaan zien als "slim koersen".
Ik vind dat dat slim koersen van VDP hier op het forum echt heel negatief uit proportie getrokken wordt. Je ziet bij de meeste grote klassieke renners van de laatste 15jaar toch die evolutie om wat meer tactisch te gaan koersen eenmaal ze wat status verworven hebben.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 apr 2022 09:57

Een matige discussie.., Pelep vergeet de woorden "ik vind .... " in de zin.
Het is natuurlijk een persoonlijke blik op de andere manier van koersen van MvdP. En dat is prima.

Je kunt ook nog bedenken dat hij maar een halve winter heeft gedraaid. Dus niet zo'n basis had liggen als andere jaren.
Dat blijkt dan ook dat hij wel steen goed is direct bij terugkomst in het peloton, maar in een paar weken ook nét even niet de punches heeft die hij eerdere jaren liet zien. Met dat in zijn eigen achterhoofd, is het iets berekendere koersen niet gek, en leverde hem in ieder geval nog wel een serie ereplaatsen op, nadat hij eerst een paar koersjes gewonnen had.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 26 apr 2022 10:40

MarkVeenstra schreef: 26 apr 2022 09:57 Een matige discussie.., Pelep vergeet de woorden "ik vind .... " in de zin.
Het is natuurlijk een persoonlijke blik op de andere manier van koersen van MvdP. En dat is prima.
Ik was begonnen met 'wat mij betreft' - dat lijkt toch enigszins op 'ik vind' ;)

Volledig akkoord - het is een persoonlijke blik. Over een Evenepoel worden pagina's vol gebaggerd, maar als je een kritische uitlating doet over Van der Poel dan staat alles op z'n kop. Had me daar wel aan verwacht hoor, het toont ook de dynamiek op zo een forum vaakt niet afwijkt dan dat van de gemiddelde speelplaats. Maar ik ben nooit goed geweest in meehuilen met de wolven en dan gaat het niet over the Wolfpack :mrgreen:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 apr 2022 10:58

bartdr schreef: 26 apr 2022 09:05 En er zullen renners dat wel blijven doen, maar enkel op dagen dat ze zich écht sterk voelen. Ik denk dat VDP vooral wil zeggen dat hij niet koers zal maken om koers te maken, maar wanneer hij voelt dat hij alle rest kan lossen en een solo tot een goed einde kan brengen dan zal hij dat wel gaan zien als "slim koersen".
Ik vind dat dat slim koersen van VDP hier op het forum echt heel negatief uit proportie getrokken wordt. Je ziet bij de meeste grote klassieke renners van de laatste 15jaar toch die evolutie om wat meer tactisch te gaan koersen eenmaal ze wat status verworven hebben.
Je zal wel gelijk hebben hierin, meteen ook de reden om te juichen als weer nieuwe jonge renners opstaan die die rol weer opnemen.

Ik zag in het interview met VdP ook dat hij zich plots realiseert dat de tijd niet stilstaat en dat niet iedereen een carrière als Alejandro neerzet. Hij wil graat een palmares verwerven en dat vereist efficiënt koersen wat soms conflicteert met dat 'gewoon leuk koersen' dat hij altijd gedaan heeft.
Het is als op die tijdelijk fantastische vakantie, wil je het moment ten volle beleven, of wil je het ten volle vastleggen voor de terugblik.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 apr 2022 11:59

Zo is het, zowel WvA als MVDP hebben al een mooie erelijst maar als je dat afzet tegen wat werd verwacht enkele jaren geleden, valt het toch een beetje tegen (voor allebei)

Een koers winnen als topfavoriet is zo ontzettend moeilijk (vraag ook maar aan Sagan)

In P-R reed MVDP echt wel zuinig mee, je verwacht meer (en de concurrentie ook) maar blijkbaar zat er toen niet meer in het vat (helemaal te begrijpen na de moeilijke winter)

Nu op naar de Giro en Tour :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2022 18:00

TL@ schreef: 26 apr 2022 11:59 Zo is het, zowel WvA als MVDP hebben al een mooie erelijst maar als je dat afzet tegen wat werd verwacht enkele jaren geleden, valt het toch een beetje tegen (voor allebei)
Pardon ?????
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 apr 2022 18:12

Tja de verwachtingen die geuit worden zijn soms gewoon onrealistisch. Niet alleen van Remco werd beweerd dat ie de Tour kon winnen, dat las je ook wel over VdP. Sommigen beweren zelfs dat Wout de tour kan winnen. Alles kan natuurlijk....

Anderzijds is het wel logisch dat mensen een maatstaf hanteren, Wout werd in het begin wel eens vergeleken met Boonen. Misschien heeft Wout zelfs grotere intrinsieke capaciteiten dan Boonen (zeker in TT en klimmen), maar als je het palmares van Boonen bekijkt dan wordt het voor Wout een onbegonnen zaak om dat te evenaren.
Misschien zegt dat ook wel dat we te weinig ontzag hebben voor de (vergeten) prestaties uit het verleden.
Met zijn afscheid heb ik het palmares van Gilbert nog even doorspit, man toch wie gaat dat vandaag nog allemaal bij mekaar rijden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2022 18:38

Gilbert….een van de renners waar ik nu echt niet van weet wat ik er van vindt.
Ene kant moet ik ‘m niet, aan de andere kant heeft hij ook wel hele sympathieke interviews gegeven.
Was in zijn hoogtijdagen dé te kloppen man, maar ergens heb ik het ook nooit helemaal vertrouwd.
Bijzonder geval!
Less is bore

Plaats reactie