Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 20 jun 2022 11:00

i-mac schreef: 20 jun 2022 10:43
barverme schreef: 20 jun 2022 10:18 Het was niet alleen Lampaert trouwens. Als je zag hoe de mannen van de wolfpack (eerder laffe honden pack gisteren) Wellens op een bepaald moment letterlijk met z'n drieën gingen klemrijden... Eigenlijk zouden er in het UCI-reglement naast sancties voor individuele renners ook sancties voor een hele ploeg moeten bestaan om dergelijk onsportief gedrag te bestraffen.
Is het omdat het om de wolf pack gaat dat je zo reageert? Of zou je dat ook doen als het om een andere ploeg zou gaan? Ik kan me ook niet inbeelden dat dit de alleeerste keer zou zijn dat zoiets voorvalt. Bij veel sprints komt het erop aan je goed te positioneren. Doe je dit niet, geraak je ook ingesloten.
Nee hoor, veel respect zelfs voor de mannen van quickstep. Maar de manier waarop ze gisteren de overwinning 'gekaapt' hebben, is gewoon laag bij de gronds en onsportief.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 jun 2022 11:37

Wat mij betreft hadden ze de 3 renners die Wellens blokkeren uit koers moeten halen. Dat was duidelijk geregisseerd en dan hoef je geen straf aan de hele ploeg op te leggen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jun 2022 11:59

Zehadden gewoon de hele ploeg straftijd moeten geven. Hoef je niemand te diskwalificeren. Het was voordeel halen uit een ongeoorloofde actie, maar degene die het voordeel behaalt wordt nu niet gestraft.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 20 jun 2022 12:16

JPAR schreef: 20 jun 2022 11:59 Zehadden gewoon de hele ploeg straftijd moeten geven. Hoef je niemand te diskwalificeren. Het was voordeel halen uit een ongeoorloofde actie, maar degene die het voordeel behaalt wordt nu niet gestraft.
Vraag is hoe de jury daar tegennaan kijkt. En als er als een strafbaar feit is, in hoeverre staat het in de UCI reglementen? Ik ga ervan uit dat je als jury niet zomaar op eigen houtje een beslssing kan/mag nemen. Is het al eerder gebeurt dat meerdere renners voor eenzelfde feit op één moment werden bestraft?


Los van alles, het belooft volgende week een heftig Belgisch kampioenschap te worden. Dit akkefietje kan in deze koers zeker mee tellen. De organisatie kan nu al meer dan tevreden zijn, want de belangsteling zal groot zijn.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 jun 2022 12:32

tja Yvestje, wien ist er nu t koalf?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 jun 2022 12:34

Niet Yves want het doel is nog steeds bereikt ;-)
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 20 jun 2022 12:59

TL@ schreef: 20 jun 2022 12:34 Niet Yves want het doel is nog steeds bereikt ;-)
Beschamende redenering.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 20 jun 2022 17:17

i-mac schreef: 20 jun 2022 12:16
JPAR schreef: 20 jun 2022 11:59 Zehadden gewoon de hele ploeg straftijd moeten geven. Hoef je niemand te diskwalificeren. Het was voordeel halen uit een ongeoorloofde actie, maar degene die het voordeel behaalt wordt nu niet gestraft.
Vraag is hoe de jury daar tegennaan kijkt. En als er als een strafbaar feit is, in hoeverre staat het in de UCI reglementen? Ik ga ervan uit dat je als jury niet zomaar op eigen houtje een beslssing kan/mag nemen. Is het al eerder gebeurt dat meerdere renners voor eenzelfde feit op één moment werden bestraft?


Los van alles, het belooft volgende week een heftig Belgisch kampioenschap te worden. Dit akkefietje kan in deze koers zeker mee tellen. De organisatie kan nu al meer dan tevreden zijn, want de belangsteling zal groot zijn.
Volgens mij is nog nooit een ploeg bestraft. Altijd individuele renners. En ik weet ook niet of er überhaupt iets over in de regels staat? Maar wil je zoiets aanpakken dan moet dat beter dan nu gebeurd is. Lampie geeft hier niets om. En ze hebben toch lekker de winst. Die naam staat straks in de lijstjes, de nummer twee niet. Dus daarom mijn voorstel om de hele ploeg te bestraffen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 20 jun 2022 20:40

Misschien krijgt Lampaert nog een bijkomende straf van het UCI. Maar dat kan een hele tijd op zich laten wachten. Bovendien speelt het blijkbaar in zijn voordeel dat hij eerder onbesproken was.


https://www.hln.be/wielrennen/ook-de-we ... ~a03b85d3/

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 20 jun 2022 22:36

Is er niets zoals onsportief gedrag in de koers dat men kan bestraffen? (door de uci dan)

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 20 jun 2022 23:49

JPAR schreef: 20 jun 2022 11:59 Zehadden gewoon de hele ploeg straftijd moeten geven. Hoef je niemand te diskwalificeren. Het was voordeel halen uit een ongeoorloofde actie, maar degene die het voordeel behaalt wordt nu niet gestraft.
De organisatie had kunnen beslissen om de 2 laatste tussensprints niet mee te tellen wegens onregelmatigheden.
Dan stond Wellens aan de leiding.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 21 jun 2022 08:08

galileo2 schreef: 20 jun 2022 23:49
JPAR schreef: 20 jun 2022 11:59 Zehadden gewoon de hele ploeg straftijd moeten geven. Hoef je niemand te diskwalificeren. Het was voordeel halen uit een ongeoorloofde actie, maar degene die het voordeel behaalt wordt nu niet gestraft.
De organisatie had kunnen beslissen om de 2 laatste tussensprints niet mee te tellen wegens onregelmatigheden.
Dan stond Wellens aan de leiding.
Ok, dat wist ik niet. Was wat mij betreft perfect geweest.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie