Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 19 jun 2022 20:53

TL@ schreef: 19 jun 2022 19:14 Was inderdaad niet nodig, gewoon stuur net voor Wellens zijn stuur drukken, was meer dan genoeg geweest ......
Ik vind het altijd vreemd wanneer mensen het goed vinden om ongeoorloofde acties uit te halen om toch te kunnen winnen. Wat is dan nog de waarde van winst?

De actie van Lampaert werpt een smet op de zege van Schmid (die meteen na de aankomst stelde dat hij zo'n acties niet gevraagd had).

De banale reactie van Lampaert achteraf maakt meteen ook een einde aan de sympatieke 'Lampy'.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jun 2022 20:55

lugosi schreef: 19 jun 2022 17:15 Beschamend wat Lampaert daar deed.
Inderdaad, een uiting van zwakte volgens mij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jun 2022 20:59

Hij is gediskwalificeerd maar de overwinning blijft wel in de ploeg.

Ik vind het er wat over, maar helemaal ongeoorloofd ook weer niet, koers is altijd een beetje oorlog. Het is niet dat het gevaarlijk werd, zelfs niet bijna.
Afbeelding

hayes

hayes 19 jun 2022 21:24

Niet gevaarlijk omdat Wellens te braaf is. Hij kon evengoed een kwak aan Lampaert gegeven hebben.
Het is idd vooral een teken van zwakte.
Volgend voorjaar rijdt een Lotto man per ongeluk Lampaert in de gracht in Paris Roubaix ;)

Quickstep heeft ook lang gewacht vooraleer iets op social media te gooien ivm de overwinning. Dat zegt al genoeg.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jun 2022 22:51

Dat is net de reden dat Lampy zoiets doet, bij een minder 'brave' zou ie dat nooit doen. Zie je Lampy Sagan al opzij zetten? Ik dacht het niet.
Afbeelding

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 19 jun 2022 23:20

Ik heb daarstraks een foto (of was een video) gezien waar ze Wellens gewoon vastzetten in een driehoek. Eerst Morkov die van achteruit zich voor Wellens komt te plaatsen, vervolgens Lampaert die zich links van Wellens positioneert en rechts zat Schmid (blauwe trui) zodat Wellens geen enkele bewegingsruimte meer had.Dat was dus duidelijk gepland (door wie?)
Het gedrag van Lampaert verdient een strenge sanctie. Mijn sympathie voor hem is duidelijk afgenomen.
PS. Ik ben helemaal geen Wellens supporter.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 19 jun 2022 23:29

Lampy haalt hier alles uit de kast om zijn selectie voor de tour en een nieuw contract te behalen. Daarenboven hebben de ploegmaats van Wellens hem riant in de steek gelaten.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 20 jun 2022 08:24

ottorongo schreef: 19 jun 2022 23:29 Lampy haalt hier alles uit de kast om zijn selectie voor de tour en een nieuw contract te behalen. Daarenboven hebben de ploegmaats van Wellens hem riant in de steek gelaten.
Kan kloppen maar doet niks af aan het feit dat op een onsportieve en niet regematige wijze Wellens winst ontnomen werd. 't Zou kunnen dat Lampaert op het BK uitgejouwd wordt en tijdens de wegrit misschien geviseerd zelfs. Kan hij daarmee om? Wat als hij in de tour tijdens de kasseirit van de weg gereden wordt of een Wellens-supporter hem viseert?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 20 jun 2022 09:17

Wellens laat zich de 2de keer wel heel erg makkelijk insluiten. Lampaert gaat in de 1ste fase totaal niet vrijuit, maar ook hier laat Wellens zich te gemakkelijk opzij zetten. Heel vreemd dat Wellens niet in het gootje durft te gaan rijden, terwijl dat best kan. Schmid doet dat bij de volgende fase wel.
Nogmaals, wat Lampaert doet is op de rand van het goede fatsoen. Maar Wellens is véél te braaf.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 20 jun 2022 10:18

Het was niet alleen Lampaert trouwens. Als je zag hoe de mannen van de wolfpack (eerder laffe honden pack gisteren) Wellens op een bepaald moment letterlijk met z'n drieën gingen klemrijden... Eigenlijk zouden er in het UCI-reglement naast sancties voor individuele renners ook sancties voor een hele ploeg moeten bestaan om dergelijk onsportief gedrag te bestraffen.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jun 2022 10:23

In één klap geen fan meer van Lampaert. Niet omdat hij 1 keer wat fout doet maar HERHAALD en het ziet er voor doordacht uit. In het heetst van de strijd kunnen dingen gebeuren. Dit was zo geregisseerd. Bah!

Neemt niet weg dat Wellens zowel op de fiets als na de koers zich veel pittiger had mogen opstellen.

i-mac

i-mac 20 jun 2022 10:43

barverme schreef: 20 jun 2022 10:18 Het was niet alleen Lampaert trouwens. Als je zag hoe de mannen van de wolfpack (eerder laffe honden pack gisteren) Wellens op een bepaald moment letterlijk met z'n drieën gingen klemrijden... Eigenlijk zouden er in het UCI-reglement naast sancties voor individuele renners ook sancties voor een hele ploeg moeten bestaan om dergelijk onsportief gedrag te bestraffen.
Is het omdat het om de wolf pack gaat dat je zo reageert? Of zou je dat ook doen als het om een andere ploeg zou gaan? Ik kan me ook niet inbeelden dat dit de alleeerste keer zou zijn dat zoiets voorvalt. Bij veel sprints komt het erop aan je goed te positioneren. Doe je dit niet, geraak je ook ingesloten.

Plaats reactie