Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5737
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 apr 2022 14:43

Ernie C. schreef: 04 apr 2022 12:02 ........

Van Vleuten en de rest van het damespeloton zullen moeten wennen aan de nieuwe realiteit want anders gaat SD het wel heel makkelijk krijgen de komende seizoenen.
Dit is toch iets wat de laatste jaren al het geval is, van Vleuten was de, in mijn ogen, enige die daar tegenop gewassen was
Juist dit jaar heeft SDworks tegenstand van Trek.
Ondanks dat die laatste er gisteren niet aan toe kwam vind ik het dit seizoen veel 'leuker'.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2022 15:05

lugosi schreef: 04 apr 2022 12:40
Ernie C. schreef: 04 apr 2022 12:02 ........

Van Vleuten en de rest van het damespeloton zullen moeten wennen aan de nieuwe realiteit want anders gaat SD het wel heel makkelijk krijgen de komende seizoenen.
Dat zal dan toch alleen maar zo zijn als de hellingen voldoende stevig zijn om Balsamo (en Wiebes) er af te krijgen, daar moet Kopecky het ook tegen af leggen. Ik vond Balsamo gisteren behoorlijk lang meegaan.

Het is ook de vraag of VanVleuten al haar maximale vermogen bergop terug haalt, in vergelijking met voorgaande jaren zijn de verschillen die ze bergop creëert kleiner. Ze wordt er natuurlijk ook niet jonger op. Ik weet niet of de Kopecky van vandaag mee de Pater opgereden zijn met VanVleuten hoe die de voorbije jaren omhoog reed. De toekomst zal het uitwijzen.
Er lijkt sowieso een einde te komen aan het tijdperk van de totale Nederlandse overheersing. Van Vleuten en Vos wat minder, van der Breggen gestopt, Vollering en Brand die er niet bovenuit steken. Wiebes heeft serieuze concurrentie in de sprint gekregen.
Goed voor het dameswielrennen maar voor ons toch een beetje jammer.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2022 15:10

Ik volg AVV op Strava en als je ziet wat voor trainingen ze doet dan verbaast het mij niks dat ze eraf moet. Elke dag 4-8 uur op de fiets. Dumoulin noemde het eerder "jezelf traag trainen". Volgens mij zou ze eens wat minder volume moeten draaien en wat meer explosiviteit kweken.

Disclaimer: ik ben geen bewegingswetenschapper.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 04 apr 2022 15:24

Dat deed ze vroeger toch ook en dat leverde resultaat op.
Ze moest er overigens nergens af, maar kon het verschil niet maken.
In oktober brak ze haar bekken, dus is ze op enkele maanden toch weer wel erg goed geworden.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 04 apr 2022 15:59

i-mac schreef: 04 apr 2022 13:56 Pogacar is vandaag al begonnen met het verkennen van bepaalde kasseistroken van Paris-Roubaix. Zo slecht zal hij niet geslapen hebben. Schrijf hem maar op voor de volgende edities van de RVV. Nu heeft hij de hellingen leren kennen, en ook de stukken waar het verschil kan gemaakt worden. Zoals hij gisteren de Oude Kwaremont op reed, was toch indukwekkend.
Ik vind het gaaf. Nu al zin in.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12637
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 apr 2022 16:09

Ja mooi ventje! hij doet het maar als ronderenner.
Heerlijk!

Dat oude wieler gedrag gaat toch een beetje verdwijnen.
Ik heb dat vroeger nooit begrepen. Natuurlijk snap ik dat het met fysiek te maken heeft.

Maar kijk naar Benoot, je kan ook niet met vdP meerijden en dan ga je met zes man sprinten en haalt ie waarschijnlijk geen podium.
Nu rijd ie mee en wordt tweede, als je dat 10X doet win je waarschijnlijk ook en keer. Met niet rijden win je nooit als niet sprinter.
Ik snap nooit dat ploegleiders daar niet opgekomen zijn :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 apr 2022 16:13

lugosi schreef: 04 apr 2022 15:24 Dat deed ze vroeger toch ook en dat leverde resultaat op.
Ze moest er overigens nergens af, maar kon het verschil niet maken.
In oktober brak ze haar bekken, dus is ze op enkele maanden toch weer wel erg goed geworden.
Daar heb je gelijk in. Anderzijds: als de concurrentie moderner traint en jij doet nog altijd wat 10 jaar geleden in de mode was, dan kun je je afvragen of dat nog wel "klopt". Ook kan de concurrentie natuurlijk sterker geworden zijn, ook niet ondenkbaar aangezien het damespeloton ieder jaar sterk wordt.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 04 apr 2022 16:16

Ernie C. schreef: 04 apr 2022 12:02Van Vleuten en de rest van het damespeloton zullen moeten wennen aan de nieuwe realiteit want anders gaat SD het wel heel makkelijk krijgen de komende seizoenen.
Welke nieuwe realiteit? SDWorks/Boels-Dolman is al jaren de te kloppen ploeg in het peloton en dit is al jaren hun manier van koersen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 04 apr 2022 16:40

Inmiddels is de Ronde van het Baskenland begonnen met een tijdritje. Het blijft een prachtig om in deze regio te fietsen (en om naar deze wedstrijd te kijken). Ik hoef me deze week niet te vervelen.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 apr 2022 18:15

havana schreef: 04 apr 2022 16:13
lugosi schreef: 04 apr 2022 15:24 Dat deed ze vroeger toch ook en dat leverde resultaat op.
Ze moest er overigens nergens af, maar kon het verschil niet maken.
In oktober brak ze haar bekken, dus is ze op enkele maanden toch weer wel erg goed geworden.
Daar heb je gelijk in. Anderzijds: als de concurrentie moderner traint en jij doet nog altijd wat 10 jaar geleden in de mode was, dan kun je je afvragen of dat nog wel "klopt". Ook kan de concurrentie natuurlijk sterker geworden zijn, ook niet ondenkbaar aangezien het damespeloton ieder jaar sterk wordt.
Misschien heeft ze het wel nodig op haar leeftijd? Daarnaast, zullen we even afwachten wat de rest van het seizoen brengt? Er is nog het één en ander te gaan. En een sprintster is ze nooit geweest en zal ze zeer waarschijnlijk ook nooit meer worden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2022 19:16

timo2.0 schreef: 04 apr 2022 16:16
Ernie C. schreef: 04 apr 2022 12:02Van Vleuten en de rest van het damespeloton zullen moeten wennen aan de nieuwe realiteit want anders gaat SD het wel heel makkelijk krijgen de komende seizoenen.
Welke nieuwe realiteit? SDWorks/Boels-Dolman is al jaren de te kloppen ploeg in het peloton en dit is al jaren hun manier van koersen.
Dat ze nu een sprinter hebben die over de meeste heuvels meekomt. Dat geeft ze de luxe om wat passiever te koersen in de klassiekers. Voorheen kwam het toch vaak uit op de sterkste van SD vs van Vleuten (vaak vd Breggen). Dan was het alsnog 50/50.

Wat mij betreft is de nieuwe realiteit dat de andere grote ploegen sterker moeten worden maar volgens bij hebben we dan een tekort aan rensters. De top is nog steeds erg smal.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7960
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 apr 2022 22:26

El Pistolero schreef: 04 apr 2022 15:59
i-mac schreef: 04 apr 2022 13:56 Pogacar is vandaag al begonnen met het verkennen van bepaalde kasseistroken van Paris-Roubaix. Zo slecht zal hij niet geslapen hebben. Schrijf hem maar op voor de volgende edities van de RVV. Nu heeft hij de hellingen leren kennen, en ook de stukken waar het verschil kan gemaakt worden. Zoals hij gisteren de Oude Kwaremont op reed, was toch indukwekkend.
Ik vind het gaaf. Nu al zin in.
Ik vind het ook prachtig om te zien hoe pogacar zich in alle klassiekers als een van de besten laat zien -vooral zijn coupe, al slalommend op de Oude Kwaremont was indrukwekkend- maar: is dit de beste keuze als voorbereiding op de Tour?
Als je ziet welk programma Roglic volgt dan lijkt dat toch meer een klassieke voorbereiding op de Tour de France te zijn. Maar ja misschien is dat meer het "oude wielrennen"?
Vier van de vijf monumenten rijden is toch wel een heftige aanslag op je piekvermogen lijkt me....
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie