Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mei 2022 10:22

Wie zijn dan die nieuwe renners waarmee de ploeg meer op de grote ronden is gericht?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 mei 2022 16:44

timo2.0 schreef: 01 mei 2022 10:22 Wie zijn dan die nieuwe renners waarmee de ploeg meer op de grote ronden is gericht?
hierbij toch renners die niet bij QS zijn om klassiekers of spurtetappes te winnen, een waaronder een hoop renners die tot voor kort nooit tot de lefeverestal zouden behoord hebben.
RENNERS
1. Julian ALAPHILIPPE
3. Andrea BAGIOLI
5. Mattia CATTANEO
6. Rémi CAVAGNA
8. Josef ČERNÝ
10. Dries DEVENYNS
11. Remco EVENEPOEL
12. Mikkel HONORÉ
15. James KNOX
17. Fausto MASNADA
19. Mauro SCHMID
23. Jannik STEIMLE
26. Stan VAN TRICHT
27. Ilan VAN WILDER
28. Mauri VANSEVENANT
29. Louis VERVAEKE
30. Ethan VERNON
31. Martin SVRČEK
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mei 2022 17:57

Maar jij hebt het over een minder voorjaar vanwege een transitie van klassiekersploeg naar ploeg voor de grote ronden. Dan moeten ze toch renners hebben waarmee ze daarin sterk staan? Los van de hele polemiek of Evenepoel wel of geen toekomstig ronderenner is zie ik niet in hoe de wijzigingen die de ploeg deze winter onderging daar nu zo'n enorm verschil in zou maken.

Uitgaand

Shane Archbold, BORA-hansgrohe
Sam Bennett, BORA-hansgrohe
João Almeida, UAE Team Emirates
Álvaro José Hodeg, UAE Team Emirates
Ian Garrison, L39ion of Los Angeles

Ingaand

Martin Svrček
Ethan Vernon
Stan Van Tricht, SEG Racing Academy
Louis Vervaeke, Alpecin-Fenix
Mauro Schmid, Qhubeka-NextHash
Ilan Van Wilder, Team DSM

Ook de ronderenners die ze eerder aantrokken zie ik niet als hoogvliegers voor Tour, Giro of Vuelta. Knox, Honoré en dan nu Vervaeke fietsen leuk bergop maar worden weggeblazen door de wereldtop.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 mei 2022 18:28

timo2.0 schreef: 01 mei 2022 17:57 Maar jij hebt het over een minder voorjaar vanwege een transitie van klassiekersploeg naar ploeg voor de grote ronden. Dan moeten ze toch renners hebben waarmee ze daarin sterk staan? Los van de hele polemiek of Evenepoel wel of geen toekomstig ronderenner is zie ik niet in hoe de wijzigingen die de ploeg deze winter onderging daar nu zo'n enorm verschil in zou maken.

Uitgaand

Shane Archbold, BORA-hansgrohe
Sam Bennett, BORA-hansgrohe
João Almeida, UAE Team Emirates
Álvaro José Hodeg, UAE Team Emirates
Ian Garrison, L39ion of Los Angeles

Ingaand

Martin Svrček
Ethan Vernon
Stan Van Tricht, SEG Racing Academy
Louis Vervaeke, Alpecin-Fenix
Mauro Schmid, Qhubeka-NextHash
Ilan Van Wilder, Team DSM

Ook de ronderenners die ze eerder aantrokken zie ik niet als hoogvliegers voor Tour, Giro of Vuelta. Knox, Honoré en dan nu Vervaeke fietsen leuk bergop maar worden weggeblazen door de wereldtop.
het project is evenepoel, maar niet van vandaag op morgen. QS heeft het geld niet om direct een superploeg voor de grote rondes bijeen te kopen ( het is ineos of jumbo niet), evenepoel is ook nog niet klaar voor het winnen van de tour ( als dat ooit al zou lukken) maar zijn toekomstige helpers in de ploeg zijn ook voor een groot deel nog vrij jong.
Enkele jaren terug zouden mathieu of wout bij QS gereden hebben nu kozen zij voor remco wat dus andere prioriteiten vraagt.
Almeida is vertrokken omdat QS duidelijk voor remco als kopman gaat.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 mei 2022 20:57

Precies! Het draait om Evenepoel en de helpers die ze met hun budget daaromheen kunnen zetten. Eerst de ronde van Zwitserland met Evenepoel als kopman en als test voor de ploeg. Daarna het hoofddoel: de Vuelta.
Zo’n voorbereiding en planning vergt veel van een ploeg als QS. Zij hebben niet het arsenaal aan ronderenners zoals Jumbo en INEOS. Het gaat om de keuzes die gemaakt worden en ik hoop daarvan in Zwitserland en Spanje iets van terug te zien. Pas daarna maak ik de balans op en vorm ik een oordeel
Do or don’t, there is no try

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 01 mei 2022 22:12

En dat is heeeeel verstandig.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 mei 2022 23:13

Nogal een gok
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 mei 2022 08:23

timo2.0 schreef: 01 mei 2022 23:13 Nogal een gok
Het is een keuze. En in dit geval -het wielrennen- is een keuze altijd een gok
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 mei 2022 09:20

In zoverre een gok dat een ploeg, die in het voorjaar verwachtingen van de achterban hoog heeft te houden en die vrijwel elk jaar op zoek moet naar nieuwe (sub)sponsors, dan wel heel extreem succes inruilt voor de hoop dat Evenepoel ooit een grote ronde zal winnen. Hoofddoel Vuelta? Als ik alleen al naar de profielen van de veertiende en vijftiende etappe kijk dit jaar dan krijgt zelfs een Evenepoel in supervorm het zwaar tegen de echte klimmers. Bovendien zie ik die transitie niet en al helemaal niet als achterliggende oorzaak voor het gebrekkige voorjaar dat zij nu draaiden. De vele zieken in de ploeg, de mindere vorm in de breedte wel, maar de huidige renners zijn echt niet zo beperkt dat de ploeg het in maart-april rustiger aan moet doen om in augustus te kunnen vlammen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 mei 2022 11:38

met mathieu en wout in goede gezondheid en goed voorbereid lijkt de gouden tijd voor QS in het voorjaar toch voorbij. Nu ook nog Pogacar en het team van Ineos zich in de voorjaarsklassiekers gaan mengen met misschien ook nog een superieure pidcock in de toekomst verkleinen de kansen op winst in de kassei/voorjaarsklassiekers nog meer.
Ik zou niet weten wie de winst voor qs nog moet binnenhalen of Lampaert zou eens een superdag moeten hebben of Asgreen zou zijn prestaties van in 2021 moeten kunnen bevestigen. Voor de rest heeft QS nog met moeite subtoppers voor de klassiekers in zijn team.
Met de huidige ploeg kun je het "wolfpacksysteem" niet handhaven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 02 mei 2022 12:26

Mooie sprintlanes in Eschborn-Frankfurt:
https://nos.nl/artikel/2427196-sam-benn ... van-poppel

In de laatste 2km wel nog wat bochtjes en slingers dat wel. Maar het laatste stuk rechtdoorsprinten was makkelijk lijn houden voor de heren.
Misschien toch maar vaker aanleggen bij de laatste 300m van een sprint.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 02 mei 2022 16:06

En wat denken we van de Giro van dit jaar? Parcours lijkt me prachtig, alhoewel wat weinig tijdritkilometers (26,6) Gezien het deelnemersveld en het profiel van de eerste etappe is vooral VdPoel huizenhoog favoriet om de eerste roze trui te pakken. (en dan te verdedigen in de tijdrit op dag 2...) Vierde etappe gelijk bergop finish op de Etna, ga zo maar door, schitterend.

Als ik de deelnemers zo een beetje bekijk zit er echt wel een mooie strijd voor het klassement aan te komen. Vooral veel outsiders die aan elkaar gewaagd lijken. Nibali, Carapaz, Yates, MA Lopez, Bardet, Dumoulin, Kelderman, Hindley, etc Veel renners die al een grote ronde gewonnen hebben (of een podiumplaats gepakT), maar de laatste jaren niet meer. Kan echt wel interessant worden!

Plaats reactie