Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2022 13:49

timo2.0 schreef: 02 mei 2022 09:20 In zoverre een gok dat een ploeg, die in het voorjaar verwachtingen van de achterban hoog heeft te houden en die vrijwel elk jaar op zoek moet naar nieuwe (sub)sponsors, dan wel heel extreem succes inruilt voor de hoop dat Evenepoel ooit een grote ronde zal winnen. Hoofddoel Vuelta? Als ik alleen al naar de profielen van de veertiende en vijftiende etappe kijk dit jaar dan krijgt zelfs een Evenepoel in supervorm het zwaar tegen de echte klimmers. Bovendien zie ik die transitie niet en al helemaal niet als achterliggende oorzaak voor het gebrekkige voorjaar dat zij nu draaiden. De vele zieken in de ploeg, de mindere vorm in de breedte wel, maar de huidige renners zijn echt niet zo beperkt dat de ploeg het in maart-april rustiger aan moet doen om in augustus te kunnen vlammen.

Ik ben het voor een groot deel met je eens, vooral dat het gebrekkige voorjaar ook te maken heeft met ziektes en een ander niveau van de renners.

Maar mijn punt was dat een voorbereiding op grote rondes nu eenmaal een ander traject volgt dan pieken in het voorjaar.
Juist met een ploeg als QS(A?) waar de ronderenners niet bepaald voor het oprapen liggen zal die voorbereiding ergens zijn tol eisen.

En ik ga er niet vanuit dat Evenepoel meteen de ronde van Zwitserland gaat winnen, laat staan de Vuelta. Maar het doel kan natuurlijk wel zijn om in de toekomst mee te dingen naar een ereplaats. Elke reis begint met een eerste stap toch?
Do or don’t, there is no try

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 03 mei 2022 14:01

el_loco schreef: 02 mei 2022 16:06 En wat denken we van de Giro van dit jaar? Parcours lijkt me prachtig, alhoewel wat weinig tijdritkilometers (26,6) Gezien het deelnemersveld en het profiel van de eerste etappe is vooral VdPoel huizenhoog favoriet om de eerste roze trui te pakken. (en dan te verdedigen in de tijdrit op dag 2...) Vierde etappe gelijk bergop finish op de Etna, ga zo maar door, schitterend.

Als ik de deelnemers zo een beetje bekijk zit er echt wel een mooie strijd voor het klassement aan te komen. Vooral veel outsiders die aan elkaar gewaagd lijken. Nibali, Carapaz, Yates, MA Lopez, Bardet, Dumoulin, Kelderman, Hindley, etc Veel renners die al een grote ronde gewonnen hebben (of een podiumplaats gepakT), maar de laatste jaren niet meer. Kan echt wel interessant worden!
Gaat een mooie open koers worden vooral de laatste week met de zware beklimmingen halverwege de etappes. Ben erg benieuwd naar Arensman die gaat knechten voor Bardet maar ook zichzelf gaat testen als ronderenner. Arensman laat zich de kop niet gek maken en volgt zijn eigen plan als ronderenner. Hopelijk gaat hij niet naar Jumbo en kiest hij een andere weg. Heb echt zin in mijn favoriete ronde van het jaar.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mei 2022 14:05

Na alle vette jaren komt er nu een magere periode voor QS.
Geen echte favorieten voor hun altijd zo belangrijke voorseizoen en geen ronderenner die NU een podium zou moeten rijden.
Ik vraag mij dus af of het echt een beleidskeuze is geweest, of dat de toppers wellicht niet meer daar willen rijden en bij andere ploegen een plek vinden die hun beter past.
Vind Ineos, waar ik nooit fan van ben geweest, dit voorjaar wel lekker koersen. Dat was andere jaren QS die zo reed.
Less is bore

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 03 mei 2022 16:19

Vierdaagse van Duinkerke, je ziet ver van te voren dat het fout gaat. Stelletje malloten op een fiets.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 mei 2022 16:35

Die flauwe knik waar de streep lag hielp ook niet. Blij dat ik niet in de jury zit...............

Noemen we dit een gewoon raceongeluk? Of?
Na twee herhalingen de TV uigezet. Kan het niet aanzien.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 mei 2022 18:23

Het was inderdaad weer dubieus…
Wat je zegt Gastheer, de knik naar links hielp ook niet mee..

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 mei 2022 19:38

Vond er niks dubieus aan, op het moment dat DeLie komt geeft Welsford hem een duw. Hij wordt dan ook gediskwalificeerd. DeLie zou wel een hersenschudding opgelopen hebben. Jammer voor hem.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 mei 2022 19:49

lugosi schreef: 03 mei 2022 19:38 Vond er niks dubieus aan, op het moment dat DeLie komt geeft Welsford hem een duw. Hij wordt dan ook gediskwalificeerd. DeLie zou wel een hersenschudding opgelopen hebben. Jammer voor hem.
Het leest alsof je dat niet de moeite vindt

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 mei 2022 20:15

Dat is alvast niet mijn bedoeling. DeLie is slachtoffer van onnodige actie van Welsford en betaalt daar een serieuze prijs voor. En ook voor zijn team een aderlating, zij hebben momenteel elk uci-punt nodig.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 04 mei 2022 09:07

Zonder de advocaat van de duivel te willen zijn: ergens vind ik dat De Lie toch ook niet vrijuit gaat. Hij duikt in een gat waar er, zoals ik het zag, veel te weinig plaats was. Is de duw van Welsford een reactie op het contact van De Lie? Moeilijk te beoordelen...

Tri_noob
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2016 08:37

Tri_noob 04 mei 2022 11:02

barverme schreef: 04 mei 2022 09:07 Zonder de advocaat van de duivel te willen zijn: ergens vind ik dat De Lie toch ook niet vrijuit gaat. Hij duikt in een gat waar er, zoals ik het zag, veel te weinig plaats was. Is de duw van Welsford een reactie op het contact van De Lie? Moeilijk te beoordelen...
Als je kijkt op het moment dat de man van Arkea en Welsford de sprint aangaan, opent Welsford aanvankelijk een ruim genoeg gat om tussendoor te gaan door dat hij naar rechts gaat. Ik vind het geen abnormaal manoeuvre op dat moment van De Lie om door dit gat te duiken dat op dat moment groot genoeg is. Het is als hij tussen de man van Arkea en Welsford in zit dat Welsford toch terug naar links komt, om hem bewust te knijpen of niet dat is een andere vraag.

Aan die snelheden terwijl het lactaat stilaan je oren uit spuit, is eender welk manoeuvre een risico. Het "leunen" van Welsford op De Lie is ergens ook niet abnormaal dan, als je contact maakt zoek je een manier om je balans te houden.. Helaas vaak ten koste van een ander..

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 mei 2022 13:17

Ze mistten de sprintlanes zoals in Eschborn-Frankfurt:
https://nos.nl/artikel/2427196-sam-benn ... van-poppel
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie