Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 18 aug 2022 20:26

daniel1975 schreef: 18 aug 2022 18:12
gede schreef: 18 aug 2022 16:32
En hij heeft gewoon zijn verdienste als wielermanager van een topploeg op wereldvlak. Punt.
Amen!
Afbeelding
Zet dan eens een foto van 3 Jumbo’s die over de meet komen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 18 aug 2022 20:28

Of Gewiss-Balkan in LBL.

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 18 aug 2022 20:39

Olav Kooij is ook bezig aan een goed seizoen zeg. Las laatst een interview met hem, hij komt over als een hele sympathieke gast met een beetje een a-typisch rustig karakter voor een sprinter. Heel benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling de komende jaren.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 aug 2022 20:43

galileo2 schreef: 18 aug 2022 20:26 Zet dan eens een foto van 3 Jumbo’s die over de meet komen.
Waarom? Ging toch niet over Richard Plugge? :mrgreen:

(Maar ik mag toch wel vreselijk hard lachen om alle Patlev liefhebbers die zich direct aangesproken voelen en vooral niets willen horen over de boterberg op zijn hoofd :D :D )
Less is bore

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 18 aug 2022 21:04

Ik ben geen grotere PL liefhebber, dan jij een PL hater bent.
En de boterberg op PL zijn hoofd is niet groter dan bij ex Rabo-ploeg.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 18 aug 2022 21:41

daniel1975 schreef: 18 aug 2022 20:43


(Maar ik mag toch wel vreselijk hard lachen om alle Patlev liefhebbers die zich direct aangesproken voelen en vooral niets willen horen over de boterberg op zijn hoofd :D :D )
Er mankeert tweemaal het woord vermeende in je reactie waar je niets hard van kan maken.

Dat wanneer je mensen die niet overtuigd worden (omdat je je beweringen niet hard kan maken) catalogeert tot liefhebbers, toont de zwakte van de steeds weerkerende uitspraken.

Ik voel me niet aangesproken, integendeel nooit veel sympathie voor qs gehad, maar met de onzin die ik hier nu toch al jaren over qs lees is mijn appreciatie voor qs en Lefevre wel gestegen.

Dat je de fans van qs wat probeert te jennen snap ik wel, ik zie er de humor van in (makkelijk voor mij want geen fan). Maar als je steeds hetzelfde plaatje draait, nooit met iets nieuws komt en altijd met dezelfde onbewezen onzin afkomt dan wordt het wel wat zielig. Maar zielig is ook leuk zeker.... :?

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 18 aug 2022 22:21

Ik kan me herinneren dat er een speciaal topic opgericht is voor de Patrick Lefevre-lovers/haters

viewtopic.php?p=1537422&hilit=patrick#p1537422

misschien kunnen jullie je dispuut op dat podium beslechten ? :)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 aug 2022 00:23

Ernie C. schreef: 18 aug 2022 18:07
fiedoo schreef: 16 aug 2022 16:41
gede schreef: 16 aug 2022 10:54 Het woord 'falen' in dezelfde zin zetten als WVA, je moet maar durven :-). Minimaal 95 % van het wielerpeloton zou willen 'falen' zoals hij dat doet...

De enige correct bewoording in dit verband is dat hij nog een paar keer raak moet schieten in de allergrootste koersen om tot de grootste helden te gaan behoren. Maar hej mensen, hij is 27 jaar... :-). En hij is heus niet alleen in die wedstrijden.
Ik zei dus: falen (of zelfs wegens een knechtenrol in de tour zelfs geen deelname aan LBL en RVL) in de monumenten (behalve MSR). Een tweede plek in de RVV en P-R is voor Van Aert niet goed genoeg. Die 2 zijn altijd al zijn hoofddoel geweest, daarom is hij wegrenner geworden.

En het WK natuurlijk. Hij is goed omringd en begeleid bij Jumbo, zonder twijfel, maar de energie die hij in de tour en de voorbereiding er van steekt zal hem zeker bij het behalen van een wereldtitel of winnen van een monument niet helpen.
Ik denk dat Remco bij Jumbo en Wout bij QS beter voor hun toekomst zou zijn.
LBL en RVL zijn niet de koersen die hem op het lijf geschreven zijn. Dan zijn 8 touretappes en een groene trui een betere investering.

Patlev had er uiteraard hoogst persoonlijk voor gezorgd dat P-R 2020 speciaal voor Wout wel door was gegaan en die coronabesmetting, daar was Patlev hoogst persoonlijk als een soort van mondkapje voor gaan liggen?

Er zijn geen renners in het peloton met zo weinig gemiste kansen als Wout en dan is ook nog meestal podium.

Dat zal toch ook wel een beetje aan de ploeg liggen gok ik.

Op het WK is hij afhankelijk van de kwaliteit van een aantal knechten uit de stal van Patlev.
over de RVL kun je nog discussiëren maar als LBL niks voor Wout is dan weet ik het ook niet meer. Die acht touretappes zouden er trouwens zelfs meer kunnen geweest zijn zonder speciale voorbereiding maar zonder al het verplichte knechtenwerk. Nu moet wout enkel voor dat knechtenwerk al in superconditie verkeren en in de bergen en daar nog bovenop in de ritten die hij wil winnen. Te veel van het goede.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 19 aug 2022 08:53

daniel1975 schreef: 18 aug 2022 20:43
galileo2 schreef: 18 aug 2022 20:26 Zet dan eens een foto van 3 Jumbo’s die over de meet komen.
Waarom? Ging toch niet over Richard Plugge? :mrgreen:

(Maar ik mag toch wel vreselijk hard lachen om alle Patlev liefhebbers die zich direct aangesproken voelen en vooral niets willen horen over de boterberg op zijn hoofd :D :D )
Patlev liefhebbers? Beetje intriest, zelfs zielig dat dat u ervan maakt. Het enige punt dat ik wou maken is dat het hier echt wel een frustratiekanaal aan het worden is voor iedereen die het nodig vindt om het hier dagelijks over Patlev te hebben. Zoals gezegd: In België krijgt hij nauwelijks aandacht. Vooru steekt het blijkbaar dat de man een succesvolle Belgische ploeg leidt ;). De man is een topmanager, daar doe ik geen gram vanaf.

Kan het hier eens een dagje over het wielrennen gaan in plaats van Patlev?

i-mac

i-mac 19 aug 2022 15:40

Campenaerts is zijn uurrecord kwijt. Hij vreesde er al voor. En die vrees kwam ook uit.
Dan Bigham, performance engineer bij Ineos Grenadiers, zette een afstand neer van 55, 548 kilometer.

https://sporza.be/nl/2022/08/19/victor- ... 902734651/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 aug 2022 16:27

i-mac schreef: 19 aug 2022 15:40 ........
Dan Bigham, performance engineer bij Ineos Grenadiers, ........
Ik heb het even opgezocht.
Dat is geen prof, die heeft echt ook een "bureau job".
Dat maakt het nog straffer. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 aug 2022 15:11

Droevig nieuws uit Belgenland. De 79-jarige herman van springel is overleden. Hij won o.a. 7x bordeaux-parijs, de ronde van lombardije en werd 2de na jan jansen en 2de in de giro.
Ook met onze vriend Roger (de vlaeminck) gaat het minder goed. Omvergereden door een auto en verschillende ribben gebroken en schouder dacht ik.
correctie:
""""Dinsdag was De Vlaeminck - zoals vaak - bezig met een fietstocht in het Meetjesland. Toen een groep wielertoeristen hem passeerde, reed één van hen vol in op de flank van De Vlaeminck.
"Ik ben nog rechtop kunnen blijven, hé. Eerst dacht ik ook dat er weinig aan de hand was, maar dan ben ik toch met de ziekenwagen afgevoerd." Twee ribben gebroken en een verschoven nekwervel""" Roger werd deze week 75 jaar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie