Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 aug 2022 16:27

Het verhaal vertelt niet wat de wielertoeristen hebben opgelopen.
Niet zijken maar reiden !

i-mac

i-mac 25 aug 2022 16:34

pino schreef: 25 aug 2022 16:27 Het verhaal vertelt niet wat de wielertoeristen hebben opgelopen.
Hij is in botsing gekomen met één renner uit een tegemoetkomende groep. Over die ene renner is idd nergens iets te lezen. Mocht dat ernstig geweest zijn, zou dit wel vermeld worden in het nieuws.



Bron : De Standaard



Ik reed schoon aan de rechterkant, maar die mannen moeten mij te laat gezien hebben’, vertelt De Vlaeminck. ‘Eentje reed boenk tegen mijn schouder. Een serieuze klap. Ik reed 25 per uur, zij 35. Reken uit: een botsing aan zestig per uur.’

De Vlaeminck kon als bij wonder rechtblijven. ‘Ik ben bijna nooit gevallen in mijn carrière’, zegt de recordwinnaar van Parijs-Roubaix. ‘Deze keer dus ook niet. Maar ik was nog maar honderd meter verder en ik voelde direct dat het helemaal verkeerd zat: zere dat het deed.’

Roger De Vlaeminck breekt drie ribben na aanrijding op fietstocht: ‘Serieuze klap’
De schade was dan ook niet min. De Vlaeminck werd naar het ziekenhuis van Eeklo overgebracht waar een breuk aan zijn sleutelbeen en drie gebroken ribben werden vastgesteld. ‘Nu lig ik hier helemaal ingepakt’, klinkt het vanuit het ziekenhuis. ‘Alles ziet blauw en doet zeer. Vooral mijn ribben. Ik kan met moeite eens goed ademhalen en lachen gaat ook al niet.’

Woensdag 75

Net morgen, op 24 augustus, viert De Vlaeminck zijn 75ste verjaardag. Omdat hij minstens een nacht ter observatie in het ziekenhuis moet blijven, wordt dat dus deels een verjaardag in het hospitaal. ‘Wat doe je eraan?’, blijft hij er laconiek onder. ‘Het had ook veel slechter kunnen aflopen. Ik leef nog. En op mijn leeftijd heb je toch geen grote plannen meer voor je verjaardag. Eens gaan eten met de vriendin, meer ambitie had ik niet. Dat zullen we dan maar even uitstellen. Het ambetantste is dat ik zelfs niet ga kunnen lachen op mijn verjaardag. Dju toch.’

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 aug 2022 16:44

Overigens, als je recht op een tegenligger klapt met beide 30 per uur, is dat niet « als met 60 per uur « , maar alsof je tegen een betonblok op knalt met 30 per uur.
En dat kan natuurlijk zeer vervelend zijn.
Niet zijken maar reiden !

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1053
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 aug 2022 17:34

Mits beide dezelfde massa hebben

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 aug 2022 17:43

Vicenza schreef: 25 aug 2022 17:34 Mits beide dezelfde massa hebben
Uiteraard. Een truck is ook daarom ook harder dan dat kind.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 sep 2022 22:58

Hehe, Cees bol heeft ook z’n eerste overwinning van het seizoen..
Welles waar een beetje 2de rangs (Tour of Britten) meerdaagse maar toch, winnen is winnen…….

Lorena Wiebes de ladies Tour, het moet veel gekker worden bij DSM.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 sep 2022 22:21

Pogacar legt Van Aert erop in de spurt.
Die is in orde voor het WK.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 11 sep 2022 22:29

Ja en VanAert heeft duidelijk zijn beste vorm niet te pakken. Misschien op WK in de euforie de kaart Remco spelen, Wout heeft meer ervaring als knecht, dus dat moet kunnen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 sep 2022 21:28

Uiteraard snap ik het enthousiasme vanuit België voor Van Aert en Evenepoel, maar op dit moment staat de twintigjarige Arnaud de Lie op de zevende positie van de UCI ranglijst. Weliswaar door punten die hij in wat kleinere wedstrijden gewonnen heeft, maar dan nog.
Komt ook goed een klimmetje over, dus zeker iemand met de potentie om heel veel klassiekers te kunnen winnen.

i-mac

i-mac 13 sep 2022 21:32

robbebopper schreef: 13 sep 2022 21:28 Uiteraard snap ik het enthousiasme vanuit België voor Van Aert en Evenepoel, maar op dit moment staat de twintigjarige Arnaud de Lie op de zevende positie van de UCI ranglijst. Weliswaar door punten die hij in wat kleinere wedstrijden gewonnen heeft, maar dan nog.
Komt ook goed een klimmetje over, dus zeker iemand met de potentie om heel veel klassiekers te kunnen winnen.
Zou het kunnen dat niet alleen de grote namen een rol spelen, maar ook het team waar je voor fietst? Lotto heeft er een beroerd seizoen opzitten, en dan deel je als renner mee in de klappen, ondanks dat jij wel punten sprokkelde.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 sep 2022 21:42

De tandem Remco - Wout is de ideale formule. Tot welke ploeg je behoort speelt wschlk geen rol.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2022 21:51

QS doet een jumbovismatje in Slowakije vandaag.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie