Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs -Roubaix 2021

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12485
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 okt 2021 21:35

Daar ga ik in mee, ik heb 15 jaar geleden op een XC MTB een paar stroken gedaan en dat vond ik al geen doen....... Verschrikkelijk.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 okt 2021 22:03

De Taco heeft nog niet veel ervaring met Parijs Roubaix hè.
Één van de dames had eenzelfde analyse na de verkenning eerder vandaag. Uiteraard ook eentje zonder ervaring met dit kasseienparcours. (Weet even niet meer wie het was)

Modder en nattigheid zondag? Dan ga ik toch maar voor van der Poel als favoriet bij de mannen.

Wat wel bizar is; de laatste versie van deze klassieker had een piepjonge Wout van Aert die halverwege ergens op zijn rug in de berm lag en een winnaar die Gilbert heet. Hoe snel kan het gaan……
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 okt 2021 09:13

Taco zou deze wedstrijd ook goed aan moeten kunnen. Ik heb in ieder geval erg veel zin in het kijken naar deze klassieker.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5352
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 okt 2021 09:23

Parijs roubaix is ook een hele dosis positionering, Je kan de beste kasseiman zijn, als er 20 man voor je voet aan de grond moeten zetten kan jij er ook niet door. Verder moet je dus ook geluk en een harde kop hebben. Eigenlijk is alles er mogelijk. Terugkomen uit geslagen posities ook.

Schijnt dat de continental gesponsorde teams allemaal tubeless op nieuwe varianten van de GP5000 rijden. Dan hoop ik voor ze dat ze die zijwangen nou eindelijk eens sterk genoeg hebben gemaakt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 okt 2021 09:35

Die positioneren is dan weer Vanderpoel zijn sterkte niet. Zit toch vaak net te ver naar achter (wat hij meestal wel oplost met zijn zuiver talent en vorm, die nu net wat minder is)


Bij de dames vind ik het vooral jammer dat Lucinda Brand er niet bij is (zondag al in de cross te bewonderen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 okt 2021 09:40

afrit13 schreef: 01 okt 2021 11:52 ... en best wel bijzonder om een krantenartikel over jezelf te gaan posten.....
Gerard is, zoals we in Vlaanderen zeggen, een gazettecoureur :lol:

Echt leuk dat je passie de krant haalt, en hoewel ik prozaischere schrijvers ken, kan ik je blog heel vaak heel goed smaken. Doe zo voort (maar mijn aanmoediging heb je wellicht niet nodig) :winkthumb:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 02 okt 2021 10:26

afrit13 schreef: 01 okt 2021 11:52 ... en best wel bijzonder om een krantenartikel over jezelf te gaan posten.....
Ach wat heet ... volgens mij heeft #havana dat ook al eens gedaan en daar is volgens mij niks mis mee. Je wilt toch een zo'n groot mogelijk bereik van jouw artikel/verhaal?

Sterker nog ik las het artikel in de krant en had niet geweten dat het over #gastheerg ging als het hier niet gepost was maar vooral: door zijn post en de verwijzing naar zijn blog heb ik een hoop interessante dingen over Parijs -Roubaix gelezen die ik anders had gemist.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 okt 2021 13:02

Zou Ceylin del Carmen Alvarado, een wedstrijd over die afstand aankunnen?
Staat niet aan de start, maar ze zou het in slechte weersomstandigheden misschien wel eens goed kunnen doen op zo een parcours.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 okt 2021 13:48

Dat is het nadeel van Parijs-Roubaix in oktober: de klassementscrossers verkiezen dit weekend (noodgedwongen) het veld boven de kasseien en dat vind ik erg jammer.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 okt 2021 15:31

Je bedoelt waarschijnlijk dat het jammer is dat het uitgesteld is naar oktober. Met als resultaat dat de veldrijders het veld verkiezen. En dat kun je ze niet kwalijk nemen voor zover ze daar al een keuze in hebben qua sponsorbelangen e.d.

Ik vind dat België heel erg hoog opgeeft over Kopecky. Ze krijgt na de drie sterren voor Vos en van Dijk, twee sterren samen met Blaak en Longo. Is dit een koers voor haar?
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 okt 2021 15:32

Oei oei wat een tuimelpertes zeg! als dit een voorbode is voor morgen wanneer het nog modderiger ligt dan vrees ik voor wat breukjes hier en daar
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 02 okt 2021 15:43

Enzzo schreef: 02 okt 2021 15:31 Je bedoelt waarschijnlijk dat het jammer is dat het uitgesteld is naar oktober. Met als resultaat dat de veldrijders het veld verkiezen. En dat kun je ze niet kwalijk nemen voor zover ze daar al een keuze in hebben qua sponsorbelangen e.d.
Is dat niet wat ik zeg?
Enzzo schreef: 02 okt 2021 15:31Ik vind dat België heel erg hoog opgeeft over Kopecky. Ze krijgt na de drie sterren voor Vos en van Dijk, twee sterren samen met Blaak en Longo. Is dit een koers voor haar?
Ik krijg langzaamaan een beetje medelijden met Lotte: introverte dame die, door een aantal goede uitslagen en het abominabele niveau van haar landgenotes, de hoop van België is geworden en met de hoogoplopende verwachtingen van de Belgische media en het publiek moet omgaan, terwijl ze, met name in langere koersen, vaak het duurvermogen mist en vaak net te vaak pech heeft.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie