Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Parijs -Roubaix 2021

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 okt 2021 21:23

Die laatste zin klopt in alle opzichten!
Maar vergeet niet dat alle drie hier voor het eerst de koers reden en voor het eerst na deze bizarre versie de piste opreden.
En wie was de slimste, meest geslepen en vooral de nog meest frisse sprinter?

Inderdaad: de winnaar! En terecht dus ….

Maar wat een koers en wat een koersverloop zeg. Dit was wel een van de meest aantrekkelijke klassiekers van het jaar hoor.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 03 okt 2021 21:27

fiedoo schreef: 03 okt 2021 21:10 tja Matthieu en taktiek :-( , maar mits een goede voorbereiding is het een heel andere koers. Ook zijn positionering op de piste was niet je dat, had bovenaan moeten rijden. Als zoon van .....
Denk dat het er bij Mathieu momenteel ook een beetje teveel aan is.
Heeft nogal een bewogen seizoen gehad natuurlijk,o.a. Tour, OS, blessure, WK, MTBén, veldrijden, weg. Zo op het eind van het seizoen net niet meer helemaal top denk ik dan, gewoon het beste er vanaf. Wat hij destijds bijv tijdens de winst AGR liet zien, gaat nu even niet meer. Net niet helemaal 100%.
Als je dan nagaat hoe hij toch nog presteert.......
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 okt 2021 21:41

galileo2 schreef: 03 okt 2021 20:54
Ben je zeker van 1min20?
Heb het stuk van de wedstrijd even nagekeken op vrtnu en het was 1min15.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4693
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 okt 2021 21:46

fiedoo schreef: 03 okt 2021 21:10 tja Matthieu en taktiek :-( , maar mits een goede voorbereiding is het een heel andere koers. Ook zijn positionering op de piste was niet je dat, had bovenaan moeten rijden. Als zoon van .....
Maar VdP rijdt een prachtige wedstrijd, zoals hij zelf zegt in het interview; ik ben al strijdend ten onder gegaan. Mooi is dat, hij (en enkele anderen) hebben de wedstrijd aantrekkelijk gemaakt.

Enerzijds is er kritiek op de zuinige manier waarop Sonny rijdt en wint, dan kan je toch tegelijkertijd niet wensen dat VdP ook zo rijdt.

Ik hoop dat hij (en nog een aantal renners van de jonge lichting) blijven attractief koersen en er van ver aan beginnen zonder te vrees om te verliezen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 03 okt 2021 21:49

De nieuwe Sean Kelly! Het was vandaag een strafnummer maar ik heb helemaal niks met Colbrelli. Het schoolvoorbeeld van een superplakker. Dat mag, dat is ook wielrennen maar die troef ga je niet vaak meer kunnen spelen. En Bahrein, geen idee wat maar ze doen daar iets goed in de begeleiding.

Van de Poel was veel te druistig vandaag en wilde te graag. Colbrelli weet dat en gaat lekker mee op de bagagedrager. Vermeersch was prachtig maar Moscon had wss gewoon gewonnen als hij geen zeperd met de reserve fiets (te hoge bandenspanning) had gehad,
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 okt 2021 22:04

Zonder druistige van der Poel had Moscon gewonnen. Hij zat een beetje gevangen in het koersverloop en ik denk dat alleen Wout 50-50 met hem had durven samenwerken.

Ik vond het een prachtige koers en acht de kans nog vrij groot dat het met terugwerkende kracht alsnog een Belgische winnaar wordt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4524
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 okt 2021 22:14

Wat een zure opmerking weer

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 okt 2021 08:11

Voor MVDP en WvA was het seizoen wat lang denk ik.

Ik vind Colbrelli toch een mooie winnaar (dat Italiaans drama na de streep was er wat over :D ) Hij heeft wel degelijk zijn werk gedaan onderweg (dat MVDP meer dan zijn deel wilt doen, moet hij toch zelf weten)

Ik vind het wel jammer dat Moscon lekt reed, hij had het wel verdiend en ik denk niet dat ze hem hadden terug gehaald (toch duidelijk dat tubeless de keuze is voor P-R)
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 04 okt 2021 08:21

En Colbrelli was trouwens toch ook eerder in de tegenaanval dan Matthieu en deed toen wel het leeuwendeel zelf. Toen Matthieu terugkwam was dat nergens meer voor nodig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 okt 2021 09:04

Precies, eigenlijk hebben DQS, Jumbo en Alpecin het voor zichzelf verkloot door die grote groep te laten wegrijden en daarna ook nog een Colbrelli. Ze hadden wel mannetjes meezitten maar wel de verkeerde.

De kans op een overzichtelijker en rustiger koersverloop was daarmee verkeken en dat zou in het voordeel van die ploegen zijn geweest.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2021 09:12

Als Patlev nu gewoon zaterdag ook had gekeken, dan had ie kunnen weten dat een vroege vlucht kansrijk kan zijn :mrgreen:
Less is bore

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 784
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 04 okt 2021 09:26

Een zijpad in deze discussie: waarom reed VDP niet op een Endurace? Trek (Domane) en Specialized (Roubaix) hebben fietsen die geschikt zijn voor dit soort races. Canyon ook, maar VDP reed op een Aeroad. Niet dat ie dan wel gewonnen had, maar ik vroeg het me af tijdens de uitzending.
Michiel

Plaats reactie