Pagina 2 van 3

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 20 okt 2021 00:45
door thestudent
TKMP schreef: 19 okt 2021 19:52
havana schreef: 19 okt 2021 16:03 Niet echt een transfer, maar Lotto Soudal blijft t/m 2025 op Ridley rijden.
en met shimano ipv campy dat is dan wel weer een tranfer, bron fiets.nl
Volgens t artikel omdat Campagnolo niet genoeg kon bieden. Ik verwacht op een of andere manier dat die Classified naaf misschien ook af en toe zijn entree in t peloton gaat maken. Dat systeem heeft meer integratie met di2. Classified vond je t eerst op Ridley fietsen, dus misschien zit daar nog wat.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 20 okt 2021 07:28
door Kiekeboe
Classified naaf, had er nog nooit van gehoord. Even opgezocht, leuk speelgoed..

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 20 okt 2021 08:59
door havana
Ik denk het niet trouwens, omdat het toch 1% (o.i.d.) extra weerstand oplevert en op profniveau is dat veel. Bovendien heeft Classified natuurlijk geen geld.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 20 okt 2021 10:55
door thestudent
Volgens classified zelf valt het erg mee met de verliezen. En in sommige situaties zelfs beter. Dit omdat je buitenblad per definitie efficienter is dan je binnenblad. De kettinglijn voor het grote deel van de klimmen juist beter is. De voorderailleur wegvalt. Je onder volle kracht kan schakelen en t dus nooit mis zou moeten gaan. Maargoed dat is volgens classified zelf. Zelf zou ik ( mocht ik zoveel geld hebben ) dit zeker overwegen.

https://classified-cycling.cc/en/storie ... drivetrain

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 02 nov 2021 19:59
door havana

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 02 nov 2021 20:24
door pmoraal84
Bora Hansgrohe rijd volgend jaar in Le Col.

https://lecol.cc/pages/bora-x-le-col

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 02 nov 2021 20:51
door walters
thestudent schreef: 20 okt 2021 10:55 Volgens classified zelf valt het erg mee met de verliezen. En in sommige situaties zelfs beter. Dit omdat je buitenblad per definitie efficienter is dan je binnenblad. De kettinglijn voor het grote deel van de klimmen juist beter is. De voorderailleur wegvalt. Je onder volle kracht kan schakelen en t dus nooit mis zou moeten gaan. Maargoed dat is volgens classified zelf. Zelf zou ik ( mocht ik zoveel geld hebben ) dit zeker overwegen.

https://classified-cycling.cc/en/storie ... drivetrain
Vind het ook een mooi systeem vanuit technisch oogpunt. Zal het komende jaar wel duidelijker worden wat de voors en tegens zijn. Ben benieuwd.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 02 nov 2021 21:15
door havana
pmoraal84 schreef: 02 nov 2021 20:24 Bora Hansgrohe rijd volgend jaar in Le Col.

https://lecol.cc/pages/bora-x-le-col
Opvallend, was het niet Baghrain die de kleding niet goed genoeg vond en nog tijdens het seizoen eruit kieperde?

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 nov 2021 07:29
door Theo V
havana schreef: 02 nov 2021 21:15
pmoraal84 schreef: 02 nov 2021 20:24 Bora Hansgrohe rijd volgend jaar in Le Col.

https://lecol.cc/pages/bora-x-le-col
Opvallend, was het niet Baghrain die de kleding niet goed genoeg vond en nog tijdens het seizoen eruit kieperde?
Misschien wil Le Col toch aan de weg timmeren en hebben ze de portemonnee getrokken.
En is Sportful met Sagan mee gegaan naar Total-Energy?

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 04 nov 2021 19:36
door RonaldH76
Sagan neemt ook Sworks mee toch ?

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 04 nov 2021 22:24
door EmPeHa
In zoverre dat Bora Hansgrohe ook nog met S Works blijft fietsen.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 17 nov 2021 11:33
door havana
Movistar (M+V) gaan met La Passione kleding rijden.