Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2021-2022

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jan 2022 22:46

Dit kun je toch niet opgebrand noemen. De rest van het veld werd op afstand gereden. Dit parkoers ligt Vos natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jan 2022 22:47

Was ook Sven’s eigen verhaal gedurende zijn carrière: wellicht een van de besten ooit maar met een mager kampioenschapspalmares.
Is zeker geen “besmeuring” voor Vos. Met 100% verstand en inzicht gekoerst. Sinds wanneer zijn er prijzen voor langste op kop of hoogste wattages trappen?

Is idd geen WK parcours, maar iedereen moet het er mee doen.
Less is bore

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 29 jan 2022 22:52

Zo fietst Vos nu eenmaal en daar is in mijn ogen niets mis mee.
Brand heeft 2 opties, Vos lossen (en dat lukt niet) of stoppen met trappen dat het bij elkaar komt, en dan wint Vos ook in de sprint.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jan 2022 22:55

Waarom Vos de koers niet laten controleren eens zien achter hoeveel ze erachteraan gaat. Op deze piste was zij de topfavoriet en de anderen in functie om te volgen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 jan 2022 22:55

EmPeHa schreef: 29 jan 2022 22:46 Dit kun je toch niet opgebrand noemen. De rest van het veld werd op afstand gereden. Dit parkoers ligt Vos natuurlijk ook.
Ben ik met je eens, maar net als Nijs vaak was ze het hele jaar dominant. Toen de kampioenschappen dichter kwamen, verdween de dominantie. Werd net op Sporza ook gezegd, Brand wint geen zilver, maar verliest een trui.
Iets minder crossen en je kunt ook pieken naar het WK.

Brand vergokte het in Bogense, nu was ze gezien het seizoen ook favoriet, alhoewel die mening omdraaide na Hoogerheide.
Voor hetzelfde geld had ze al drie titels op zak.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2022 22:57

Brand kwam in het verleden altijd technisch tekort. Sven heeft daar heel veel in geholpen en ik denk voor haar de perfecte ploegleider. Ik denk ook niet dat een ander een tactisch plan het kunnen bedenken dat wel goed had uitgepakt voor Lucinda. Hooguit waren er meer snelle rensters teruggekomen.

Bij de beloften waren de Nederlanders gewoon niet goed genoeg. Die frustratie was daar een gevolg van. Ook daar had tactiek niet veel kunnen veranderen.
De winnaar is in ieder een verademing in de interviews. Ik hoop dat die de overstap naar de profs goed gaat verteren. Lijkt mij een aanwinst.

Bij de meisjes hadden ze net zo goed alleen voor plaats 2 en 3 kunnen rijden. De winnaar stond al vast. Wat dat betreft maar goed dat Vos de lat om GOAT te worden weer een beetje hoger heeft gelegd.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 jan 2022 22:59

Niet zo slim gereden van Brand, en perfecte race van Vos. Criticasters kunnen iets zeggen over de manier waarop, maar wat maakt dat uit? Tactiek maakt nu eenmaal deel uit van de koers, anders kon je gewoon een uur op de rollen rijden en zien wie het meest vermogen heeft geduwd. En Vos rijdt ook alleen maar zo omdat Brand haar die koers zo op een dienblad heeft aangeboden.

De enige kans die Brand had, was door Vos op te jagen na Marianne's initiatief. Ze heeft daar de kans toe gehad, maar ze laten liggen.
Laatst gewijzigd door raven14 op 29 jan 2022 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2022 23:00

lugosi schreef: 29 jan 2022 22:55 Waarom Vos de koers niet laten controleren eens zien achter hoeveel ze erachteraan gaat. Op deze piste was zij de topfavoriet en de anderen in functie om te volgen.
En dan was die Italiaanse ermee vandoor gegaan en hadden alle Nederlandse dames en de bondscoach weer emmers stront over ze heen gekregen omdat ze tactisch falen...
Campagnolo Ultra Dork

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jan 2022 23:01

daniel1975 schreef: 29 jan 2022 22:47 Was ook Sven’s eigen verhaal gedurende zijn carrière: wellicht een van de besten ooit maar met een mager kampioenschapspalmares.
Is zeker geen “besmeuring” voor Vos. Met 100% verstand en inzicht gekoerst. Sinds wanneer zijn er prijzen voor langste op kop of hoogste wattages trappen?

Is idd geen WK parcours, maar iedereen moet het er mee doen.
De vergelijking met Sven gaat maar deels op. Een superfitte uitgeruste Brand had op deze piste ook in de sprint verloren van Vos of gelijk welke sprintster.

Als je wieltjeszuigen geen besmeuring vind niet, nee. Veel mensen vinden dat oneervol. Dat is persoonlijk hoe je daar tegenover staat. Zonder normatief te willen zijn; om het met Moose's woorden te zeggen; it's not up to my standard.

Prijzen krijg je voor te winnen, legacy krijg je door de manier van winnen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jan 2022 23:03

uninvitedguest schreef: 29 jan 2022 22:55 ................Brand wint geen zilver, maar verliest een trui.
Iets minder crossen en je kunt ook pieken naar het WK.

.................
Met een piek op dit wk verliest ze ook van Vos op deze piste, op een cross parcours had ze naar alle waarschijnlijkheid gewonnen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jan 2022 23:05

Ernie C. schreef: 29 jan 2022 22:57 Brand kwam in het verleden altijd technisch tekort. Sven heeft daar heel veel in geholpen en ik denk voor haar de perfecte ploegleider. Ik denk ook niet dat een ander een tactisch plan het kunnen bedenken dat wel goed had uitgepakt voor Lucinda. Hooguit waren er meer snelle rensters teruggekomen.
.................
Als Lucinda geen 4 ronden op sleurt hoeven deze ook niet terug te komen.

Ik denk ook dat Brand onder Nys een grote stap vooruit gezet heeft.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 jan 2022 23:09

raven14 schreef: 29 jan 2022 22:59 Niet zo slim gereden van Brand, en perfecte race van Vos. Criticasters kunnen iets zeggen over de manier waarop, maar wat maakt dat uit? Tactiek maakt nu eenmaal deel uit van de koers, anders kon je gewoon een uur op de rollen rijden en zien wie het meest vermogen heeft geduwd. En Vos rijdt ook alleen maar zo omdat Brand haar die koers zo op een dienblad heeft aangeboden.

De enige kans die Brand had, was door Vos op te jagen na Marianne's initiatief. Ze heeft daar de kans toe gehad, maar ze laten liggen.
Inderdaad Brand heeft alles gedaan wat ze moest doen om het Vos makkelijk te maken.

Dat de manier waarop je een koers wint, daar ben ik het niet mee eens. Mijn vijftig jaar herinneringen van koers zitten vol met heroïsche prestaties, niet met profiteren en dan afmaken in de sprint. Enfin bij mij is dat toch zo.

Plaats reactie