Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2021-2022

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 23 dec 2021 15:43

Ze hebben wel voor zichzelf gezorgd, geen werk meer tot na de kerstvakantie.

Het is zoals ze zeggen: zorg voor jezelf dan zorg je voor een goede vriend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 dec 2021 16:02

lugosi schreef: 23 dec 2021 15:33 Horeca heeft sterke lobby, zeker liberale regering is daar gevoelig voor. Cultuur en sport daarentegen...
Ja want gezonde sporters sterven niet aan corona toch?

https://nos.nl/l/2410820#UPDATE-container-58224324
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 25 dec 2021 18:51

Ik denk dat dat een situatie is waar heel wat anders aan de hand is/was dan Corona (alleen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 dec 2021 19:29

TL@ schreef: 25 dec 2021 18:51 Ik denk dat dat een situatie is waar heel wat anders aan de hand is/was dan Corona (alleen)
Vertel... Ik ben benieuwd (al denk ik niet dat hij ooit aan veldrijden gedaan heeft).

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 dec 2021 21:10

Enzzo schreef: 25 dec 2021 16:02
lugosi schreef: 23 dec 2021 15:33 Horeca heeft sterke lobby, zeker liberale regering is daar gevoelig voor. Cultuur en sport daarentegen...
Ja want gezonde sporters sterven niet aan corona toch?
Wat heeft dat nu met de sporters zelf te maken :roll: .
Dat er geen supporters toegelaten meer zijn bij het veldrijden heeft niets met de gezondheidstoestand van de sporters te maken. :roll:
Wel met de draagkracht van de lobby van de horeca bij de partij van de zelfstandigen, die het voor het zeggen hebben.
(als u twijfelt hieraan lees er dan het laatste rapport van de GEMS op na en stel de discrepantie vast tussen de feiten en de maatregelen van onze uberzelfstandigenvertegenwoordiger....)
Grappig dat de linkse coalitiepartners dat blijkbaar pas beseffen na het nemen van de maatregelen.... :roll: en dan vragen voor het terugdraaien van de maatregelen die ze een dag eerder zelf genomen hebben. :roll:

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 dec 2021 21:19

?!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 dec 2021 21:59

Wáááááát?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 dec 2021 22:14

lugosi schreef: 25 dec 2021 21:10
Enzzo schreef: 25 dec 2021 16:02
lugosi schreef: 23 dec 2021 15:33 Horeca heeft sterke lobby, zeker liberale regering is daar gevoelig voor. Cultuur en sport daarentegen...
Ja want gezonde sporters sterven niet aan corona toch?
Wat heeft dat nu met de sporters zelf te maken :roll: .
Dat er geen supporters toegelaten meer zijn bij het veldrijden heeft niets met de gezondheidstoestand van de sporters te maken. :roll:
Wel met de draagkracht van de lobby van de horeca bij de partij van de zelfstandigen, die het voor het zeggen hebben.
(als u twijfelt hieraan lees er dan het laatste rapport van de GEMS op na en stel de discrepantie vast tussen de feiten en de maatregelen van onze uberzelfstandigenvertegenwoordiger....)
Grappig dat de linkse coalitiepartners dat blijkbaar pas beseffen na het nemen van de maatregelen.... :roll: en dan vragen voor het terugdraaien van de maatregelen die ze een dag eerder zelf genomen hebben. :roll:
horeca in belgie is altijd al de dupe geweest tijdens de coronacrisis, nu zeggen dat de horeca een goede lobby heeft omdat ze voor één keer open mogen blijven? Maar zelfs een pijltje gooien (darts) mag niet. Is gewoon om kosten te besparen voor de regering (subsidies).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 26 dec 2021 17:01

Zowel op Lucinda Brand als op Wout v Aert stond vandaag geen maat in Dendermonde!
Verdienstelijk debuut van Mathieu in het veld. :like:

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 dec 2021 17:29

fiedoo schreef: 25 dec 2021 22:14
horeca in belgie is altijd al de dupe geweest tijdens de coronacrisis, nu zeggen dat de horeca een goede lobby heeft omdat ze voor één keer open mogen blijven? Maar zelfs een pijltje gooien (darts) mag niet. Is gewoon om kosten te besparen voor de regering (subsidies).
U heeft gelijk, tot op heden is de horeca zwaar gedupeerd geweest, maar niet meer dan de culturele of sportsector. Deze keer is er gekozen geweest tussen de verschillende sectoren en de keuzes zijn niet ingegeven door de rapporten van de instanties (zie gems). Er is in de pers duidelijk verwezen naar telefoontjes tussen sectoriele instanties en politici, dat noemt lobbywerk. Crets heeft het blijkbaar nu ook pas begrepen dat dat de weg is om te gaan om in de toekomst een vinger in de pap te hebben.

Opvallend ook als je de teksten van de overheid doorleest dat er voor bepaalde groepen toch uitzonderingen gemaakt worden, ik lees bijvoorbeeld:

Georganiseerde activiteiten (socio-culturele) gericht op kwetsbare groepen die door professionelen omkaderd worden zijn mogelijk volgens de toepasselijke protocollen.
Iedereen weet wat daarmee bedoelt wordt, Orwell indachtig.....

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 dec 2021 10:50

en nu terug veldrijden : VDPoel leverde toch sterk weerwerk maar kwam zoals te verwachten was wat weerstand te kort in het laatste kwart op een trouwens ideaal parcours voor Wout. Ook sterke wedstrijd van Aerts. Vandaag terug cross op een meer berijdbaar sneller parcours.
Brand blijft outstanding maar Vos' prestatie viel mij toch wat tegen. Vandaag revanche voor Betsema en Vos?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 27 dec 2021 12:10

fiedoo schreef: 27 dec 2021 10:50 en nu terug veldrijden : VDPoel leverde toch sterk weerwerk maar kwam zoals te verwachten was wat weerstand te kort in het laatste kwart op een trouwens ideaal parcours voor Wout. Ook sterke wedstrijd van Aerts. Vandaag terug cross op een meer berijdbaar sneller parcours.
Brand blijft outstanding maar Vos' prestatie viel mij toch wat tegen. Vandaag revanche voor Betsema en Vos?
Vos is er vandaag alleszins niet bij. Jammer want het parcours in Zolder ligt haar zeker.

Plaats reactie