Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2021-2022

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 jan 2022 09:25

Het is nu niet dat Pidcock zo veel uitsteekt boven Eli of Toon. En in Namen beet hij zijn tanden stuk op Michael.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jan 2022 09:31

Ach joh degene die ik het het meeste gun is Corne van Kessel. Altijd kort erbij, hengelt nooit een grote vis binnen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 06 jan 2022 10:33

Altijd en kort zijn hierbij wel zeer rekbare begrippen.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5350
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 06 jan 2022 10:37

Bijna altijd top 10. Oke eerder richting plek 7-10 dan plek vier. Maar dat doet hij zo al de laatste paar jaar. Gigantisch constant. Niks winnen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 jan 2022 12:01

thestudent schreef: 06 jan 2022 09:31 Ach joh degene die ik het het meeste gun is Corne van Kessel. Altijd kort erbij, hengelt nooit een grote vis binnen.
+1
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2022 12:08

Wie er niet is hoef je niet te verslaan, maar elke kampioen die er straks met de regenboog mag gaan rijden is er een van de armoede imho. Leuk als je het wint, maar zal denk ik ook snel vergeten zijn.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 jan 2022 12:39

daniel1975 schreef: 06 jan 2022 12:08 Wie er niet is hoef je niet te verslaan, maar elke kampioen die er straks met de regenboog mag gaan rijden is er een van de armoede imho. Leuk als je het wint, maar zal denk ik ook snel vergeten zijn.
de afwezigen hebben ongelijk , punt. 't Is niet omdat roglic en Pogacar niet de giro reden dat Bernal zijn overwinning geen waarde heeft. In Luxemburg kreeg Van aert de WK-trui eigenlijk cadeau door de vele pech van VDP. Is zijn overwinning daardoor niets waard? En wie zegt dat Wout in de VS al bij voorbaat zou gewonnen zijn?
VDP had eens alle crossen gewonnen met overwicht en werd op het WK vernederd door Van aert, ik weet niet meer juist waar dat WK plaats vond.
Het WK op de weg in Leuven had Wout ook al op zak toen ze zelfs nog moesten starten, draaide dan toch wel iets anders uit.
En niet vergeten dat Pidcock in volle opbouw naar het WK is, Pidcock zijn werkwijze is niet dezelfde als Van Aert die er van bij de eerste wedstrijd wil staan.
Nys heeft 15 jaar het veldrijden gedomineerd en won 30 crossen/seizoen soms maar werd slechts 2x WK
Laatst gewijzigd door fiedoo op 06 jan 2022 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 jan 2022 12:47

bartdr schreef: 06 jan 2022 09:18 Ik denk eigenlijk niet dat het spannend gaat worden op het WK. Pidcock lijkt nog steeds te groeien en ik verwacht dat die perfect op het WK zal pieken. Stiekem koester ik al hoop dat Toon Aerts het WK wint, maar dat heeft meer met het hem gunnen te maken.
Voor mij mag het gelijk welke crosser zijn die het ganse seizoen te zien is.
In feite gun ik het iemand zoals een Orts nog het meeste. Er elke wedstrijd bij, er alles voor doen en een sympathieke gast.
En dan is het voor de verandering eens geen Nederlander noch Belg.
Van Aert, Van de Poel en in (veel) mindere mate Pidcock zijn de betere renners maar laat ons eerlijk zijn, als je hen laat doen zou een veldritseizoen hooguit uit 8 tot 12 wedstrijden bestaan en daar heb je als veldrit kijk-liefhebber echt te weinig aan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 06 jan 2022 13:37

Klopt, maar je kan ook niet verwachten dat die multitalenten van iets heel veel gaan rijden. Zeker degenen die de combinatie van de 3 (cross, MTB en weg) maken, zullen altijd eerder belangrijke dingen komen kapen in plaats van een fundament doorheen het hele seizoen te zijn.
Volgens mij is het de combinatie van de 2: zonder grote blikvangers is er te weinig promotie voor de sport en zonder voldoende koersen is er weinig bestaansrecht van het professionele sport gedeelte.
In zekere zin is veldrijden al vrij uniek in de hoeveelheid aandacht dat dat krijgt in België.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2022 13:48

Lcsmet schreef: 06 jan 2022 12:47 zou een veldritseizoen hooguit uit 8 tot 12 wedstrijden bestaan en daar heb je als veldrit kijk-liefhebber echt te weinig aan.
Ik ben een beste Formule 1 fan, maar 23 races vind ik toch serieus veel.
Teveel wedstrijden geeft mij ook weer een wedstrijd-moeheid en gaat voor mij de aantrekkelijkheid er vanaf.
Strada Bianchi gaaf,maar als je dat 10x/jr doet is de lol er snel vanaf.
Less is bore

hayes

hayes 06 jan 2022 17:53

Ik vermoed dat Iserbyt vanaf nu alles op het WK zet. De wereldbeker heeft hij al binnen. De rest is nu extra.
Het verleden leert dat hij goed kan pieken.

Was het Wk dichterbij, dan reed Van Aert het. Maar de reis naar de VS en bijhorende aanpassingsperiode heeft hij (maar vooral het team waarschijnlijk) er niet voor over.

Ik hoop een spannende strijd te zien. En stiekem hoop ik op een wereldkampioen die meer dan een paar crossen doet zodat we die trui tenminste zullen zien volgend seizoen.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 06 jan 2022 22:11

Volgens een jarenlange ongeschreven wet krijgt de wereldkampioen het hoogste startgeld. Staat zelfs boven de nationale kampioen.
Stel dat een Belg wereldkampioen wordt, dan mag die volgend seizoen meer vragen dan Wout of Mathieu.

Plaats reactie