Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 09:56

Enzzo schreef: 11 sep 2022 23:11
Klein_Verzet schreef: 11 sep 2022 23:02 In de docureeks Het Scheldepeloton kwam de ware aard van Levefere aan het licht: een verschrikkelijk mens.

Bron?! Link?
Hier wil ik ook graag wat uitleg bij. De beschuldiging zo is net iets te 'gratuit'.

Als je enkel doelt op dat verhaal dat Weylandt volgens de weduwe van hem van Lefèvre niet naar de begrafenis van Nolf mocht, dan is dat een verhaaltje woord tegen woord en dan nog niet eens uit de originele bron (helaas :cry: ) en dan vind ik het allemaal wel héél dunnetjes om op die basis iemand een 'verschrikkelijk mens' te noemen. En vooraleer u mij woorden in de mond legt: Ik zeg daarmee NIET dat de weduwe liegt, maar ik zeg WEL dat je in dat soort verhaaltjes ook altijd wel de context en het hele verhaal moet kennen...

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 12 sep 2022 10:01

gede schreef: 12 sep 2022 06:37
bakboord1 schreef: 11 sep 2022 23:35 In de titel staat ook niet dat het het grote adoratie topic is. Ik reageerde zoals je kunt zien op een opmerking en dat ging volledig over zijn karakter.
Kennelijk kunnen sommige mensen niet tegen kritiek op de personen Lefevere en Evenepoel. Vrij snel kom je dan al in een B versus Nl.
En krijg je te horen dat je in plaats van Brabander een Hollander bent en die zijn allemaal arrogant en nog meer minder mooie complimenten.
Beide topics halen nu niet bepaald de mooiste kanten van mensen naar boven.
Ik ben zelfs al uitgescholden door iemand die alles niet meer helemaal helder zag.
Moeten we nog eens herhalen voor de slecht verstaanders dat Belgen gewoon algemeen alle Nederlanders 'Hollanders' noemen? My god seg. Nederlanders staan bekend omdat ze altijd ongezouten hun mening zeggen, maar wat een ontzettende gevoeligheid op dit forum seg. Je kan niet eens scherp debatteren zonder dat er gelijk 3 man bij het forumbeheer gaat klagen....
Ik ben zelf Belg en noem alle Nederlanders niet 'Hollanders'. Niet veralgemenen aub.

i-mac

i-mac 12 sep 2022 10:14

Klein_Verzet schreef: 11 sep 2022 23:02 In de docureeks Het Scheldepeloton kwam de ware aard van Levefere aan het licht: een verschrikkelijk mens.
Die "verschrikkelijke mens" heeft toen wel een contract blijven betalen, ondanks het feit dat hij dit eigenlijk niet moest doen. Hij is en blijft manager, dus moet hij waken over het geld dat de sponsoren hem toe bedienen. Het vat is dus niet bodemloos. Kritiek kan en mag, maar het moet ook een beetje eerlijk blijven. Alleen heeft PL, en de sportwereld in zijn geheel de pech dat de vuile was in het lang en in het breed wordt uitgesmeerd door de pers. Die willen niet anders, want mensen kicken op zulke verhalen (en lopen in de val, want men geloof alles). Sporza bracht een mooi en eerlijk beeld van het Scheldepeloton in beeld. Iedereen mocht zijn verhaal doen. Alleen zijn er altijd 2 kanten aan het verhaal. En iedereen probeert zijn kant net dat ietsje beter in beeld te brengen dan de andere. Bovendien kan je nooit alles zeggen voor de TV. Er zijn altijd zaken die binnen het bedrijf moeten blijven. Is PL dan een heilige? Neen, verre van. En ik vermoed dat hij ook beseft dat sommige zaken anders aangepakt hadden moeten worden. Doen wij dan altijd alles perfect? Neen, ook wij allemaal maken wel eens fouten. Tenzij er hier een paar heiligen zitten natuurlijk.

Denk je dat het in het echte beroepsleven anders is? Als je niet meer past in de plannen, sta je op straat. Mijn vrouw is sinds gisteren, na 34 jaar trouwe dienst, werkloos. Ondanks dat de winkel goede cijfers draaide, ging de zaak toch op slot. De managers malen daar niet om. En de aandeelhouders zijn weer tevreden ... En men verkoopt verder via het internet, dus de inkomsten blijven, de kosten worden gedrukt. Personeel? Zo min mogelijk nodig ...


Nog dit: mijn vrouw zal niet lang werkloos zijn. Ze kreeg al diverse aanbiedingen van mensen die haar capaciteiten kennen en zo iemand graag in dienst nemen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 10:23

barverme schreef: 12 sep 2022 10:01

Ik ben zelf Belg en noem alle Nederlanders niet 'Hollanders'. Niet veralgemenen aub.
Wat een overgevoelig topicje wordt dit toch seg, amaaii...

We verfijnen tot: 'Er zijn heel wat Belgen die....' (overigens zonder dat daar persé een negatieve connotatie aan hangt.)

sjonge jonge

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2022 11:18

gede schreef: 12 sep 2022 10:23
barverme schreef: 12 sep 2022 10:01

Ik ben zelf Belg en noem alle Nederlanders niet 'Hollanders'. Niet veralgemenen aub.
Wat een overgevoelig topicje wordt dit toch seg, amaaii...

We verfijnen tot: 'Er zijn heel wat Belgen die....' (overigens zonder dat daar persé een negatieve connotatie aan hangt.)

sjonge jonge
Gede, ik vind dat je sommige zaken uitlokt. Ik heb hier ook al het woord Hollanders gebruikt maar nog nooit commentaar op gehad. Omdat ik het begrip positief gebruik wschlk. En de meeste Vlamingen weten wel dat niet alle Nederlanders Hollanders zijn.
Je blijft maar op de man spelen, op de nationaliteit hameren, enz... Stop er nu mee, iedereen zijn punt is gemaakt en hou het aub bij fietsgerelateerde zaken. Je weet wel iets van koers, dus gebruik je energie door positief bij te dragen aan dit forum. En ik zou zeggen: voor de rest geldt dit ook.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 12 sep 2022 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2022 11:21

gede schreef: 12 sep 2022 09:56
Enzzo schreef: 11 sep 2022 23:11
Klein_Verzet schreef: 11 sep 2022 23:02 In de docureeks Het Scheldepeloton kwam de ware aard van Levefere aan het licht: een verschrikkelijk mens.

Bron?! Link?
Hier wil ik ook graag wat uitleg bij. De beschuldiging zo is net iets te 'gratuit'.

Als je enkel doelt op dat verhaal dat Weylandt volgens de weduwe van hem van Lefèvre niet naar de begrafenis van Nolf mocht, dan is dat een verhaaltje woord tegen woord en dan nog niet eens uit de originele bron (helaas :cry: ) en dan vind ik het allemaal wel héél dunnetjes om op die basis iemand een 'verschrikkelijk mens' te noemen. En vooraleer u mij woorden in de mond legt: Ik zeg daarmee NIET dat de weduwe liegt, maar ik zeg WEL dat je in dat soort verhaaltjes ook altijd wel de context en het hele verhaal moet kennen...
:winkthumb: Het Scheldepeleton was trouwens een topreeks.
Maar zoals PL dezer dagen weer reageert tegen de pers betreffende de prestaties van Remco vind ik toch ook ferm arrogant en zeker onnodig. Hij doet er Remco geen cadeau mee.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 12 sep 2022 11:28

Het leven is nu eenmaal niet zwart-wit. Jammer genoeg zijn er veel mensen die denken dat het wel zo is. En er zijn figuren die daar hun voordeel uithalen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 11:46

fiedoo schreef: 12 sep 2022 11:18
gede schreef: 12 sep 2022 10:23
barverme schreef: 12 sep 2022 10:01

Ik ben zelf Belg en noem alle Nederlanders niet 'Hollanders'. Niet veralgemenen aub.
Wat een overgevoelig topicje wordt dit toch seg, amaaii...

We verfijnen tot: 'Er zijn heel wat Belgen die....' (overigens zonder dat daar persé een negatieve connotatie aan hangt.)

sjonge jonge
Gede, ik vind dat je sommige zaken uitlokt. Ik heb hier ook al het woord Hollanders gebruikt maar nog nooit commentaar op gehad. Omdat ik het begrip positief gebruik wschlk. En de meeste Vlamingen weten wel dat niet alle Nederlanders Hollanders zijn.
Je blijft maar op de man spelen, op de nationaliteit hameren, enz... Stop er nu mee, iedereen zijn punt is gemaakt en hou het aub bij fietsgerelateerde zaken. Je weet wel iets van koers, dus gebruik je energie door positief bij te dragen aan dit forum. En ik zou zeggen: voor de rest geldt dit ook.
Wilt ge daar nu ook eens mee stoppen. Ik ben er niet op teruggekomen hoor, het zijn altijd anderen....

Ik probeerde op de zoveelste commentaar over 'hollanders', terwijl ik er zelf al dagen niets over zei, te duiden dat men dat niet negatief moet zien, want dat is niet zo bedoeld... Ik heb er ook niemand persoonlijk mee aangevallen... Het enige punt dat ik steeds weer bracht, is dat ik vind dat REv overmatig negatief wordt beoordeeld hier en dat ik minstens het gevoel heb dat dat anders zou geweest zijn indien hij de 'Nederlandse nationaliteit' (ik zal het dan zo zeggen hoor) zou hebben. Op die commentaar wordt extreem gereageerd en er wordt een hele hetze rond mijn persoon opgehangen. Zo erg dat men gaat verzoeken bij het forumbeer om mij te schrappen. Er wordt door anderen veel meer over gezegd dan door mezelf...

En nu mag u stoppen om mij te vertellen wat ik wel en niet mag doen, want dat doe je nu zelf ook al een paar keer op evenveel dagen tijd. Je gaat gewoon mee in de gede-hetze.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 12 sep 2022 12:19

Gezellig hier!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 12 sep 2022 13:12

Zelfs de grootste misdadiger (al dan niet uit de wielersport) kan ook best lief voor zijn honden zijn, of voor zijn vrouw.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 sep 2022 13:23

i-mac schreef: 12 sep 2022 10:14 Mijn vrouw is sinds gisteren, na 34 jaar trouwe dienst, werkloos. Ondanks dat de winkel goede cijfers draaide, ging de zaak toch op slot. De managers malen daar niet om. En de aandeelhouders zijn weer tevreden ... En men verkoopt verder via het internet, dus de inkomsten blijven, de kosten worden gedrukt. Personeel? Zo min mogelijk nodig ...


Nog dit: mijn vrouw zal niet lang werkloos zijn. Ze kreeg al diverse aanbiedingen van mensen die haar capaciteiten kennen en zo iemand graag in dienst nemen.
Waardeloos dit :(
Mag hopen dat dit in Belgie ook goed geregeld is met ontslagvergoedingen? Hier in NL krijg je dan nog wel een aardig bedrag mee, al is het niet meer zo riant als vroeger.
Less is bore

i-mac

i-mac 12 sep 2022 13:35

daniel1975 schreef: 12 sep 2022 13:23 Waardeloos dit :(
Mag hopen dat dit in Belgie ook goed geregeld is met ontslagvergoedingen? Hier in NL krijg je dan nog wel een aardig bedrag mee, al is het niet meer zo riant als vroeger.
Maak je geen zorgen, dat is goed geregeld. Alleen heeft het bedrijf het leep gespeeld. Per jaar dat je werkt voor het bedrijf, krijg je een maand loon extra uitbetaald. Dus in theorie 34 maanden loon. Maar ze maakten het vorig jaar al bekend (wat wettelijk kan) dat de zaak dicht ging. Maar de winkel ging pas effectief een jaar later dicht. Dus krijgt ze "maar" 22 maanden effectief uitbetaald. Dat ene jaar heeft ze er moeten werken. Nog dicht, voor de pensioenregeling moet ze zich de volgende 22 maanden geen zorgen maken. Dat is allemaal in orde.

Ze gaat nu eerst anderhalve maand vakantie nemen, en dan gaat ze flex jobs doen. Ze kreeg al meerdere aanvragen hiervoor, dus dat zit wel goed.

Enfin, tot zo ver off-topic ...

Plaats reactie