Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Patrick Lefevere topic

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8292
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 sep 2022 15:36

Patrick zal er niet wakker van liggen, denk ik.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2022 15:40

@gede, de kritiek dat je grof bent is geen kritiek hoor, dat is na je posts in verschillende topics gewoon de waarheid.
Stel je even de vraag of jouw taalgebruik en het ook nog eens schofferen van forumleden ook maar iets bijbrengt.
Ik ga je niet rapporteren, noch ga je "onder" de negeerknop maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Iets mag het hebben maar zoals VDB het ooit formuleerde "Trop is te veel en te veel is trop"
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 12 sep 2022 15:44

JPAR schreef: 12 sep 2022 15:07 Dat werkt hier in Nederland ook zo. Wij hebben het geluk dat we overschot hebben op onze zonnepanelen. Ik krijg daar dus geld terug en het tarief maakt dan niet uit.
In België kan dit niet (meer). Vroeger draaiden de tellers terug, nu niet meer. Al heeft nog niet iedereen een nieuwe digitale teller.

Dus kan je beter investeren in een batterij, en de opgeslagen energie later zelf gebruiken. Je moet dus de energie die de zonnepanelen opwekken, ook op dat moment gebruiken. Als je dan aan het werk bent, heb je daar geen boodschap aan. Wat je dan buiten de zonne uren verbruikt, wordt dan ook aangerekend op je factuur. Er is nu zelfs al een energieleverancier, die geld vraagt voor de energie die je op het net plaats.

https://www.mijnenergie.be/blog/mega-re ... ogle.be%2F


Tijd voor een energie topic?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 15:48

Lcsmet schreef: 12 sep 2022 15:40 @gede, de kritiek dat je grof bent is geen kritiek hoor, dat is na je posts in verschillende topics gewoon de waarheid.
Stel je even de vraag of jouw taalgebruik en het ook nog eens schofferen van forumleden ook maar iets bijbrengt.
Ik ga je niet rapporteren, noch ga je "onder" de negeerknop maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Iets mag het hebben maar zoals VDB het ooit formuleerde "Trop is te veel en te veel is trop"
Schofferen? Waar heb ik iemand geschoffeerd?

Ik mag toch duidelijk zeggen dat als iemand niet weet hoe het in elkaar zit, hij beter zwijgt? Want heb ik geen gelijk dan? Degene die ik net aansprak, mag hier komen uitleggen met FEITEN waar hij de uitspraak op stoelde. Ik ben zeer benieuwd. Hij spreekt over iets wat mijn dagelijks werk is, dus ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 12 sep 2022 15:50

i-mac schreef: 12 sep 2022 15:44
JPAR schreef: 12 sep 2022 15:07 Dat werkt hier in Nederland ook zo. Wij hebben het geluk dat we overschot hebben op onze zonnepanelen. Ik krijg daar dus geld terug en het tarief maakt dan niet uit.
In België kan dit niet (meer). Vroeger draaiden de tellers terug, nu niet meer. Al heeft nog niet iedereen een nieuwe digitale teller.

Dus kan je beter investeren in een batterij, en de opgeslagen energie later zelf gebruiken. Je moet dus de energie die de zonnepanelen opwekken, ook op dat moment gebruiken. Als je dan aan het werk bent, heb je daar geen boodschap aan. Wat je dan buiten de zonne uren verbruikt, wordt dan ook aangerekend op je factuur. Er is nu zelfs al een energieleverancier, die geld vraagt voor de energie die je op het net plaats.

https://www.mijnenergie.be/blog/mega-re ... ogle.be%2F


Tijd voor een energie topic?
Lijkt me goed zo'n topic. Misschien kunnen de moderators (als die hier nog zijn) het even omhangen?

Helaas is de investering in een batterij het nog niet waard. Maar te zot om geld voor teruglevering te vragen. Goedkoper kunnen ze het namelijk niet krijgen :?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 12 sep 2022 15:51

i-mac schreef: 12 sep 2022 15:44
JPAR schreef: 12 sep 2022 15:07 Dat werkt hier in Nederland ook zo. Wij hebben het geluk dat we overschot hebben op onze zonnepanelen. Ik krijg daar dus geld terug en het tarief maakt dan niet uit.
In België kan dit niet (meer). Vroeger draaiden de tellers terug, nu niet meer. Al heeft nog niet iedereen een nieuwe digitale teller.

Dus kan je beter investeren in een batterij, en de opgeslagen energie later zelf gebruiken. Je moet dus de energie die de zonnepanelen opwekken, ook op dat moment gebruiken. Als je dan aan het werk bent, heb je daar geen boodschap aan. Wat je dan buiten de zonne uren verbruikt, wordt dan ook aangerekend op je factuur. Er is nu zelfs al een energieleverancier, die geld vraagt voor de energie die je op het net plaats.

https://www.mijnenergie.be/blog/mega-re ... ogle.be%2F


Tijd voor een energie topic?
Over het algemeen klopt dat wel, maar ook een batterij is echt een onderwerp dat 'berekening' nodig heeft. Zeker niet voor iedereen is een batterij zinvol. Je moet eerst proberen je eigen verbruik zo veel mogelijk zo te 'shiften' dat je maximaal de energie van je zonnepanelen zelf kan verbruiken. In vele omstandigheden zal het zo zijn dat hetgeen je dan nog in het net steekt, te weinig is om een batterij te verantwoorden. Dit is bijvoorbeeld bij uitstek zo voor mensen met een warmtepomp. Bij mij draait de warmtepomp overdag om de vloerverwarming op lage temperatuur (32 gr) te laten draaien. Vanaf 18u gaat deze reeds uit omdat de warmte voor de rest van de avond in de vloer zit. In mijn situatie is daardoor het installeren van een batterij een investering die ik nooit kan terugverdienen.

In andere gevallen kan een batterij wel zeer rendabel zijn. Als je zonnepanelen hebt, maar quasi geen verbruik overdag, kan het zeer rendabel zijn om de elektriciteit op te slaan om 's avonds te kunnen verbruiken...

Valt met andere woorden geen algemene uitspraak over te doen.... Rekenen dus...

i-mac

i-mac 12 sep 2022 16:07

Ik heb een energie topic aangemaakt.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 sep 2022 18:05

gede schreef: 12 sep 2022 15:48
Lcsmet schreef: 12 sep 2022 15:40 @gede, de kritiek dat je grof bent is geen kritiek hoor, dat is na je posts in verschillende topics gewoon de waarheid.
Stel je even de vraag of jouw taalgebruik en het ook nog eens schofferen van forumleden ook maar iets bijbrengt.
Ik ga je niet rapporteren, noch ga je "onder" de negeerknop maar ik heb zo mijn bedenkingen.
Iets mag het hebben maar zoals VDB het ooit formuleerde "Trop is te veel en te veel is trop"
Schofferen? Waar heb ik iemand geschoffeerd?

Ik mag toch duidelijk zeggen dat als iemand niet weet hoe het in elkaar zit, hij beter zwijgt? Want heb ik geen gelijk dan? Degene die ik net aansprak, mag hier komen uitleggen met FEITEN waar hij de uitspraak op stoelde. Ik ben zeer benieuwd. Hij spreekt over iets wat mijn dagelijks werk is, dus ik ben benieuwd.
[/quote
Je kunt ook je mening geven zonder eerst iemand "aan te pakken" of persoonlijk te worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 sep 2022 10:40

Bij de Jumbo kunnen ze er ook wat van:
https://www.nu.nl/economie/6223721/fiod ... -eerd.html
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 dec 2022 15:54

Mooi van Lefevere dat hij afzakt naar Rotterdam voor Terpstra.
https://www.wielerkrant.be/nieuws/2022- ... de-leiding
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 dec 2022 07:48

Onze favoriete oude man was alweer te lang niet in de media geweest…..
https://www.wielernieuws.be/news/4977/l ... grsWjqaELo

Tis toch ook een ongelofelijke lul ook.
Gebroken schouder, klaplong en ik dacht wat ribben kapot in LBL: wat kun je dan verwachten in de rest van het seizoen?
Denk dat ie weer eens te diep in het wijnglas had gekeken :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 dec 2022 08:11

daniel1975 schreef: 26 dec 2022 07:48 Tis toch ook een ongelofelijke . …..
........
Heb je het interview echt gehoord?
Dat is veel genuanceerder dan het artikel uit jouw link doet vermoeden..
Laat het ons houden dat "wielernieuws.be" vooral uit is op clicks en jij in het interview je weerzin tegen Lefevere daarin enkel bevestigd ziet.

Om je een idee te geven, uit een ander artikel op diezelfde website
De titel:
Razende Florian Vermeersch haalt uit ...
De inhoud:
Jammer, klonk het enigszins teleurstellend na afloop.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie