Vandaag nog even een ritje gedaan , mijn zadelpen is het niet want ik heb het ook als ik recht opsta en dan trap .
Heb daarnet is even mijn crankarmen vastgenomen en ik vind dat ik en klein beetje een kantel moment voel , een klein beetje speling .
Mag er echt niks speling te voelen zijn ? dan denk ik dat mijn probleem daar zit .
De vraag is nu welke onderdelen heb ik nodig ?
hier heb ik een fotoke van de trapas , ik vind op de cups niks van gegevens .
Het trapashuis van het frame is 63 mm
Dus alle hulp is welkom
crank kraakt als ik kracht zet met mijn rechter voet
heb vandaag het crankstel gedemonteerd , is het normaal dat er twee verschillende lagers inzitten , één is een ceramisch , dit zat langs de kant van de tandwielen , het andere is een gewoon lager .
er staan weinig gegevens op , weet niet van welk merk de onderdelen zijn .
wat kan ik nu best aankopen , hier nog enkele foto's
er staan weinig gegevens op , weet niet van welk merk de onderdelen zijn .
wat kan ik nu best aankopen , hier nog enkele foto's
vandaag de trapas vervangen door een C-Bear , mooi materiaal moet ik zeggen .
zij hebben speciale cups voor een Specialized frame van 61 mm breed en 46 mm diameter en rechtstreeks voor een trapas van 24 mm .
dus geen adapters meer , de as rechtstreeks in de lagers .
De cups zijn ook van aluminium in plaats van plastiek .
testrit zal voor één van de dagen zijn , momenteel te slecht weer
zij hebben speciale cups voor een Specialized frame van 61 mm breed en 46 mm diameter en rechtstreeks voor een trapas van 24 mm .
dus geen adapters meer , de as rechtstreeks in de lagers .
De cups zijn ook van aluminium in plaats van plastiek .
testrit zal voor één van de dagen zijn , momenteel te slecht weer
Nu een ander vraagje , wat vinden jullie van deze kettingbladen ?
zou ik ze beter vervangen of kunnen ze nog een rondje mee ?
ik vind het moeilijk om te beslissen wanneer ze aan vervanging toe zijn , ook de cassette wanneer die moet vervangen worden , eigenlijk zou je al een nieuwe moeten liggen hebben om het verschil te zien
zou ik ze beter vervangen of kunnen ze nog een rondje mee ?
ik vind het moeilijk om te beslissen wanneer ze aan vervanging toe zijn , ook de cassette wanneer die moet vervangen worden , eigenlijk zou je al een nieuwe moeten liggen hebben om het verschil te zien
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Binnenblad nog zeer prima, buitenblad kan ook nog wel mee. Die lagere tand is een opening voor het vloeiender opschakelen
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
topic even opfrissen met mijn persoonlijke ervaring(en)
nieuwe fiets kraakt , vooral bij het aanzetten en kracht uitoefenen
talloze tips gevolgd op diverse fora, ook hier.
Mijn ervaring: zadel was ok kraakt ook bij het rechtop aanzetten, spaken ok kraakt niet zonder trappen
het kraken en tikken was vrij onregelmatig, een beetje afhankelijk van de krachten op dat moment.
Na alles gedemonteerd te hebben en opnieuw ingevet, bleek het probleem te zitten in mijn achterwiel. Dit kon ik vaststellen door op het losse wiel met een fietstool kracht uit te oefenen op de tandwielen, het geluid kwam enkel uit de body zijde, de remschijfzijde gaf geen krimp.
De body volledig gedemonteerd en opnieuw ingevet en vrij krachtig aangetrokken bleek uiteindelijk de oplossing. manman zeker 15 manuren in gestoken. Hopelijk kan dit iemand ooit tijd besparen
nieuwe fiets kraakt , vooral bij het aanzetten en kracht uitoefenen
talloze tips gevolgd op diverse fora, ook hier.
Mijn ervaring: zadel was ok kraakt ook bij het rechtop aanzetten, spaken ok kraakt niet zonder trappen
het kraken en tikken was vrij onregelmatig, een beetje afhankelijk van de krachten op dat moment.
Na alles gedemonteerd te hebben en opnieuw ingevet, bleek het probleem te zitten in mijn achterwiel. Dit kon ik vaststellen door op het losse wiel met een fietstool kracht uit te oefenen op de tandwielen, het geluid kwam enkel uit de body zijde, de remschijfzijde gaf geen krimp.
De body volledig gedemonteerd en opnieuw ingevet en vrij krachtig aangetrokken bleek uiteindelijk de oplossing. manman zeker 15 manuren in gestoken. Hopelijk kan dit iemand ooit tijd besparen