Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische Spelen Tokyo 2021

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 08 aug 2021 17:39

Wat die Chinese "half man/half vrouw'ploeg op de 4x400m betreft:

Je kunt niet zomaar mensen beschuldigen.

Neem de zaak Foekje Dillema welke nog steeds een van de grootste schandvlekken is van de nederlandse sport.

Ze was dondersgoed een vrouw.... met heel veel mannelijke hormonen en dito uiterlijke kenmerken.Maar wel degelijk een vrouw.
Ze versloeg nota bene Annie Blankers Koen en werd toen "kaltgestelt"door die verschrikkelijke man van A-B Koen tevens atletiek bobo(lees maar op google).Foekje was een verkleede man beweerde hij en ze moest dan maar een (in die tijd) mensonterende sexetest doen waarbij ze dan even zouden kijken of ze geen piemel had.Foeke weigerde en is direct gestopt.

Foekje heeft verder altijd een erg (schaamterijk)teruggetrokken en verdrietig leven geleid in een fries dorp.
Gelukkig is ze volkomen gerehabiliteerd en heeft ze postuum alle eer gekregen die ze had verdient. Grote kans dat A.BL-Koen nooit zoveel goud had gewonnen op de OS als zg vliegende huisvrouw,want Foekje Dillema was nog beter.


Een mens/kind, wordt ook wel geboren met een wat "in de war zijnde" gen samenstelling en op een uiterlijk afgaan is zo middeleeuws en denigrerend.

Genderintentiteit is het woord van de laatste jaren en natuurlijk wordt er ook wel mee gefraudeerd. Maar tegenwoordig moet je wel een medisch paspoort hebben en bij te veel mannelijke hormonenaanmaak, wordt je anders ingedeeld.(zie die bekende Zuid Afrikaanse Atlete).

DE OS-toppers waren natuurlijk de Belgische en Nederlandse(van Somalische afkomst en hier als kind gekomen) marathonlopers.
Die geven tenminste het goede voorbeeld voor de hele Nederlandse en Belgische wielrennerij.(pers,commentatoren,publiek)

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 08 aug 2021 18:02

Je bedoelt waarschijnlijk Fanny?
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2021 18:07

Ik ken het verhaal van Foekje en de spelletjes die achter de schermen zijn gespeeld. Het verhaal Semenya is minstens zo schrijnend, die heeft de eer aan zichzelf gehouden.
Maar dit chinese verhaal heeft teveel rafels.
De chinezen hebben op zijn minst de schijn tegen. Zie alleen al de lichaamsbouw (heupen), en dan hebben we het nog niet over gezicht en stem.
JoostG schreef: 08 aug 2021 17:20 Ik begin de OS steeds leuker te vinden dan de internationale voetbaltoernooien.
Dat is imho altijd al zo geweest. Kan altijd genieten van 3 weken niet-alledaagse sport.
Alleen komt er nu wel heel veel bij wat naar miin smaak een beetje too much is.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 aug 2021 18:30

Het is juist leuk om naar niet alledaagse sporten te kijken. Probleem is wel, waar ligt de grens.

Niemand vindt dat voetbal, rugby en tennis op de OS thuishoren. Maar handbal? En wielrennen?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 aug 2021 19:06

marsvos schreef: 08 aug 2021 16:47
Nee_Nee schreef: 08 aug 2021 16:39 Alles wat van ballenmeppen is afgeleid mag van mij weg (tennis, golf, pingpong, shuttelen, hockey).
En vrouwen bepalen zelf wat voor kleding ze aantrekken
Volgens mij kunnen ze dat vaak ook gewoon, zie bijvoorbeeld bij atletiek. Hassan heeft een redelijk lange broek aan.
Verschilt per sport.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 aug 2021 19:16

Sommige hebben blijkbaar azijn gedronken tijdens de spelen,
Ik vol genoten van de , inzet, blijdschap, vriendschap, van talent, strijd, euforie, en al de andere emoties.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 aug 2021 21:32

Azijn argument is bullshit.

Ik heb ook enorm genoten, tegelijk denk ik dat nog veel beter had gekund. Een deel daarvan was pech!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2021 22:37

De dames wegrit en de XC wedstrijd had gewoon beter gekund, het zeilen was eerlijk gezegd ook tegenvallend.
Daar tegenover staat het onverwachte zilver op de 4x400 mannen en in het atletiek een aantal jonkies die echt serieus mee doen.
De hockey dames die het toch maar even flikken, de baanrenners; genoeg mooie dingen gezien hoor.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je alleen de loftrompet hoeft te toeteren?
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 aug 2021 08:00

Ik heb echt genoten van de atletiek, baanwielrennen, roeien, zeilen. Echte olympische sporten.

Ik moet eerlijk zeggen dat sinds profwielrenners naar de OS gaan ik ook wielrennen een lastig geval vindt. Hoogst haalbare zou de OS moeten zijn, maar in wielrennen? Geef iemand de keuze Tour winnen of OS, dan wordt het toch echt Tour. Maar dan de tijdrit? Daar ligt het denk ik weer anders. Lastig.

Inderdaad, tennis (we hebben de GrandSlams), golf (US Open), voetbal (WK) waarvan ik denk, OS is er een beetje bij, schaf maar gewoon af. Wat er ook niet bij helpt is dat er in de sporten multimiljonairs rond lopen. Dat is natuurlijk bij het wielrennen ook zo.

Lastig, lastig, ik denk maar zo laten..
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 09 aug 2021 08:29

Tour en OS kun je niet vergelijken. OS is een eendagswedstrijd waar veel meer kanshebbers zijn op goud dan bij het klassement van de Tour.
o'7o

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 aug 2021 09:09

Maar bij wielrennen heb je ook nog een WK, en dat is minstens net zo hoog aangeschreven als de OS. En dat is wel een 1-dagskoers.

Afijn, tijd om vast vooruit te gaan kijken naar Parijs 2024. Dat is nog maar 3 jaar. Onderdelen waar het IMHO nog beter kan

- roeien (zit wel stijgende lijn in na Rio)
- hockey bij de mannen. Medaille toch minimaal.
- zwemmen. Dat was wel heel mager dit keer.
- judo

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 09 aug 2021 09:28

daniel1975 schreef: 08 aug 2021 18:07
Dat is imho altijd al zo geweest. Kan altijd genieten van 3 weken niet-alledaagse sport.
Alleen komt er nu wel heel veel bij wat naar miin smaak een beetje too much is.
OS is toch 99% alledaagse (= populaire internationale sporten). eigenlijk de enige niet-alledaagse sport op de OS is de moderne 5 kamp, maar juist dat zie je dan nauwelijks in beeld. De rest zijn allemaal toch grote sporten, die mogelijk niet zo populair zijn in NL, maar wel in andere landen.

Als je niet alledaagse sporten wilt zien dan moet je naar de volgend jaar naar Birmingham voor de World Games.

Plaats reactie