Alles over vakanties op én met de fiets

De fiets mee op het vliegtuig

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 27 jan 2022 08:44

Dan wegen ze hem bij speciale bagage waarschijnlijk alsnog echter dan worden jou hiervoor geen beperkingen opgelegd.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 jan 2022 08:51

Wanneer zouden ze mensen gaan wegen? En dat je boven de 100 kg moet bijbetalen :?
Live fast; die young. mijn blog

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 27 jan 2022 09:09

Heeft er iemand ervaring met de Orucase Ninja en het wel of niet betalen voor de fiets in het vliegtuig?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5874
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 jan 2022 09:17

Geen ervaring met specifiek die tas. Ik heb wel gevlogen met fietskoffer (EVO), grote fietsdoos (beide wielen gemoneerd), kleinere fietsdoos (voorwiel gedemonteerd), plus een grote tas waarbij wielen en vork eruit moesten om het te laten passen.

Mijn ervaring is dat je wel/niet moet betalen sterk afhankelijk is van de grond stewardess. Als hij/zijn de regels niet zo goed kent, kun je er zomaar mee weg komen. Tenminsrte, als de fiets onder de bagage limiet blijft. Want die regels kennen ze allemaal goed. Maar als je eronder blijft, dan heb je soms geluk. Bij veel maatschappijen moet je namelijk altijd betalen voor de fiets, ongeacht gewicht of wat dan ook.

Dat hele betalen blijft helaas vaag gedoe. Soms heb je geluk, en dan weer pech. Er zijn zelfs maatschappijen die verschillende tarieven hebben voor de heen en de terug vlucht
Live fast; die young. mijn blog

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 27 jan 2022 09:59

Wel meegemaakt dat ze op de terugweg een stuk pietluttiger zijn dan op de heenweg, dat zou in theorie kunnen betekenen dat je verpakking op de heenweg erdoor slipt en de terugweg zegt dat het niet mag. Ik heb wel een keer een Chinese grondsteward gehad die zo meedenkend was dat hij zei: je bent hiermee het land binnengekomen, dan moet je er ook weer mee naar huis kunnen. Het probleem was toen overigens dat de verpakking niet door de scanner paste. Ook meegemaakt dat het terugweg grondpersoneel doodleuk meldde dat de verpakking niet door de vliegtuigdeur paste, terwijl het dezelfde 737 was als de heenweg, ook dat is uiteindelijk goed gekomen. Verpakking openmaken bij de incheck is ook regelmatig gebeurd, dus altijd een extra rolletje tape in de handbagage om hem daarna weer te kunnen sluiten. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens heb moeten bijbetalen, zolang je inderdaad maar binnen de bagagelimiet blijft.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 27 jan 2022 10:28

rob74 schreef: 27 jan 2022 09:17 ...
Mijn ervaring is dat je wel/niet moet betalen sterk afhankelijk is van de grond stewardess.
...
Dat is niet enkel met fietsen.
Wij hebben een keer gehad met het terugkomen van de USA dat we aan de incheck stonden met veel teveel bagage (de dames hadden wat gek gedaan in de outlets en we hadden een extra koffer en alle 3 de koffers waren eigenlijk te zwaar)
Het was een erg vroege vlucht, ons kleinste was nog erg jong en stond daar slaperig en schattig te wezen met haar knuffel in de hand. We mochten bij de priority check-in en alles was goed, werd niet eens naar gekeken. stewardess was enkel bezig met ons kleintje :mrgreen: (ze was toen ook wel erg schattig, nu niet zo met volle puberkuren :mrgreen: )
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 jan 2022 11:09

Hoeveel prop je wel niet extra in de fietstas dat je in de buurt van gewicht komt wat je daarin mag stoppen ?
Merendeel maatschappijen mag je 32kg in tas stoppen (en minimaal 23kg) :
https://www.skyscanner.nl/nieuws/fiets- ... -en-kosten

Op vliegveld van Mallaga is het bij mij standaard dat ik eerst naar standaard odd size scanner gestuurd wordt, waar mijn scicon aerocomfort net niet doorheen past.
En dan mag je meelopen met iemand naar kelder waar grotere scanner staat.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 27 jan 2022 11:18

Mijn tripjes waren met de Vittorio traktors in fietsdozen, dan gaat het hard. En daarbovenop, kleding voor elke omstandigheid, we trekken rond op de bonnefooi gedurende een week of 3-4, liefst in bergachtig terrein plus een vrij uitgebreide verzameling reparatiespullen voor in verwegistan. Tentje blijft thuis, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 28 jan 2022 19:31

Ik boek altijd keurig voor de fietskoffer (iets van €50 per vlucht)... Onlangs van Tenerife probeerde ik een vlucht te wijzigen (bleef iets langer dan gepland) en bij het boeken werd zelfs aangegeven dat er geen ruimte meer was voor Speciale Bagage (al volgeboekt).
Lees ik hier nu dat je ook doodleuk kan proberen met je fietskoffer naar de incheckbalie te gaan zonder iets gereserveerd te hebben en dan soms niet hoeft bij te betalen???

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5018
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 28 jan 2022 22:17

Joseba schreef: 28 jan 2022 19:31 Ik boek altijd keurig voor de fietskoffer (iets van €50 per vlucht)... Onlangs van Tenerife probeerde ik een vlucht te wijzigen (bleef iets langer dan gepland) en bij het boeken werd zelfs aangegeven dat er geen ruimte meer was voor Speciale Bagage (al volgeboekt).
Lees ik hier nu dat je ook doodleuk kan proberen met je fietskoffer naar de incheckbalie te gaan zonder iets gereserveerd te hebben en dan soms niet hoeft bij te betalen???
Ik meld ook altijd vooraf de fiets aan voor 50 euro per vlucht. Wil niet het risico lopen dat de fiets niet mee kan.

Vraag mij wel af wat er gebeurd als ik besluit om de vlucht om te boeken. Gaat dan ook de reservering voor de fiets mee over (indien er plaats is)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 29 jan 2022 08:15

Uit de site van Transavia: In verband met de druk aan boord, dienen de banden van je fiets leeg of bijna leeg te zijn.

Dat is toch onzin? De druk in een vliegtuig is toch gecontroleerd zodat deze niet heel veel anders is dan op de grond?

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 jan 2022 08:41

En zelfs als er geen drukcabine was zou het geen zak (1 bar) uitmaken. Chipszakken en andere luchtdicht verpakkingen reageren veel gevoeliger.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie