Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Nieuwe bibshort - gravel

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 mei 2022 08:16

fietsvriend schreef: 05 mei 2022 22:30 Ik snap de marketing richting gravel niet.
Snelst groeiende onderdeel binnen de wielersport, dus daar zit waarschijnlijk de meeste mogelijkheid voor nieuwe verkoop.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 06 mei 2022 08:25

JoostG schreef: 06 mei 2022 08:16
fietsvriend schreef: 05 mei 2022 22:30 Ik snap de marketing richting gravel niet.
Snelst groeiende onderdeel binnen de wielersport, dus daar zit waarschijnlijk de meeste mogelijkheid voor nieuwe verkoop.
Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
Michiel

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 06 mei 2022 12:47

fietsvriend schreef: 06 mei 2022 08:25
JoostG schreef: 06 mei 2022 08:16
fietsvriend schreef: 05 mei 2022 22:30 Ik snap de marketing richting gravel niet.
Snelst groeiende onderdeel binnen de wielersport, dus daar zit waarschijnlijk de meeste mogelijkheid voor nieuwe verkoop.
Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
Ik zou het ook niet doen, maar ik snap ook wel waarom je het wel zou willen doen. Ingewikkeld belevingsvraagstuk zou ik zeggen. Hoewel we in een tijd leven waarin de jacht op de subjectiviteit is geopend, moet je de subjectieve ervaring ook niet onderschatten.

Het jammere van de subjectieve overweging is dat marketing daar met allerlei retoriek op in kan spelen. Maar ik acht de mens (over het algemeen) wijs genoeg om daar uiteindelijk autonoom een goede beslissing in te nemen en waar nodig door dat geouwehoer heen te prikken.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 mei 2022 13:31

fietsvriend schreef: 06 mei 2022 08:25
JoostG schreef: 06 mei 2022 08:16
fietsvriend schreef: 05 mei 2022 22:30 Ik snap de marketing richting gravel niet.
Snelst groeiende onderdeel binnen de wielersport, dus daar zit waarschijnlijk de meeste mogelijkheid voor nieuwe verkoop.
Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
Tijdens het gravellen maak ik meer foto's (er is ook meestal ook meer te zien en beleven). Elastisch zak op dijbeen is dan erg handig. Zo handig dat ik dat inmiddels de fijnste plek voor de telefoon vind, en meestal een 'gravel' broek aantrek wanneer ik op de weg fiets. Overigens voel ik mij meer een gravelaar dan een wielrenner :lol: De marketing heeft dus uitstekend zijn best gedaan........
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 06 mei 2022 15:05

Ik vind zo'n broek met zijzakken super handig. Ook op de racefiets. Maar niet voor een race.
Afbeelding

superfcb
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 okt 2021 18:56

superfcb 06 mei 2022 15:42

fietsvriend schreef: 06 mei 2022 08:25
JoostG schreef: 06 mei 2022 08:16
fietsvriend schreef: 05 mei 2022 22:30 Ik snap de marketing richting gravel niet.
Snelst groeiende onderdeel binnen de wielersport, dus daar zit waarschijnlijk de meeste mogelijkheid voor nieuwe verkoop.
Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
Een goede gravel cargo bib biedt:
  • bescherming tegen het haperen aan takken + optioneel valbescherming
  • een dikker zeem om de schokken off-road op te vangen
  • opbergmogelijkheden
Nu, terechte vraag stel je daar, waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen?
Wel, ik gebruik die zelf ook soms als ik op de weg ga rijden, maar voor sommigen primeert "gewicht" en "looks" en op dat vlak is zo'n gravelbroek dan wel iets minder. Bovendien is het dikkere zeem dan misschien te dik voor sommigen als het gewoon om op de weg te rijden is.

Persoonlijk zeer tevreden van de nieuwe gravelbroek van ASSOS, de Mille GTC Bib Shorts.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 06 mei 2022 21:14

Duidelijke antwoorden. Dank daarvoor!
Michiel

Koen87
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 aug 2013 10:25

Koen87 19 jun 2022 15:33

Koen87 schreef: 03 mei 2022 17:54 Wie heeft (een) gouden tip voor mij? Ik ben opzoek naar een cargo bib met enigzins dikke zeem. Mijn probleem is alleen dat ik 1.84m, bij 64kg ben. Voor veel broeken geldt dan: 1. Pijpen te wijd(grote maat), zo niet: 2. Bibstraps veel te strak(kleine maat), of 3. Rondom de middel en heupen strak (kleine maat).

Sportful supergaria: straps te strak
Rapha core cargo: algehele pasvorm matig.
Isadore: straps veel te strak
La Passione: maat ok, zeem te dun.
Maap Cargo bib: maat s: te straks rond middel. Maat m: zat net iets te losjes.
Exteondo expo adventure: maat m. Pijpen te wijd. Maat S straps te strak.

Van mijn reguliere bibs draag ik Gore c5 thermo (maat s: zit prima strak), Gore Maap training bib (maat m: zit goed), Rapha pro team bib (maat m, mag iets strakker).
Het is de Q36.5 Gregorius Cargo Adventure (maat S) geworden. Prima broek!

Plaats reactie