Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Scheren.....

el_loco
Forum-lid
Berichten: 950
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 13 mei 2022 10:28

bartdr schreef: 11 mei 2022 14:54 Misschien een vreemde vraag, maar bij mij ging het zo: scheren gaf iritatie, dus stopte ik met scheren en nu stoort het haar me niet meer. Ben ik in de minderheid?
Hier ook hoor. Eén of twee keer geprobeerd: veel gedoe, tijdrovend en irritant. Dus fiets ik gewoon met behaarde benen, who cares...

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 13 mei 2022 12:07

bartdr schreef: 11 mei 2022 14:54 Misschien een vreemde vraag, maar bij mij ging het zo: scheren gaf irritatie, dus stopte ik met scheren en nu stoort het haar me niet meer. Ben ik in de minderheid?
Meeste hobby fietsers scheren de benen niet, dus je bent in de meerderheid zelfs.
Fiets je meer/intensiever dan gaan sommigen naar de masseur en dan zijn gladde benen een stuk prettiger. Sowieso zijn geschoren benen wel fijn. Zelf ga ik niet (meer) naar een masseur en ben overgestapt op EMS apparatuur. Voor dat apparaat moet je grote plakkers (5x10cm) op je benen plakken, en die hebben een forse kleefkracht....niet scheren is dan gelijk een wax behandeling. En je houdt dan ook een zeer zichtbare kale plek over, dus is scheren een redelijke noodzaak. Daarnaast kun je de plakkers na 3-4x op haren plakken wel weggooien, terwijl die dingen 30-40x mee gaan.
Dogma F

Plaats reactie