Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets 2500-3000

maastrichtmandarijn
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21

maastrichtmandarijn 12 jun 2021 14:03

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets in de prijscategorie 2500-3000 euro. Ik woon zelf in Maastricht dus rij graag een heuveltje. Op dit moment bezit ik een Ridley excalibur die ik tweedehands heb gekocht, maar deze klopt qua maatvoering niet helemaal.

Ik ben op zoek naar een carbon fietsje met schijfremmen. De geometrie liever niet super agressief, ik heb ook een relatief kort bovenlichaam. Ik rij geen wedstrijden oid en meestal tochten van 2-4 uur.

Ik ben zelf al bij Math Salden geweest. Ik had eigenlijk ook al iets op het oog (Wilier gtr sl disc), maar die bleken ze door een fout op de site niet meer te hebben.

Lengte is 1.75 en binnenbeenlengte 83.5cm. Leeftijd is 27 jaar, dus zit nog wel enige flexibiliteit in m'n lichaam.

Fietsen waar ik o.a. naar heb gekeken

Massini stradale met Ultegra (wel wat zwaar frame)
Massini stradale met Ultegra
Canyon ultimate CF 8.0
Canyon endurance CF 8.0
Willier GTR team met Ultegra
Pinarello gan met 105
Cinelli palio met 105
De Rosa SK Pininfarina met 105 (moet ik het budget wat voor oprekken)
Brixia cidneo new met ultegra
Specialized tarmac sl6 met 105
Scott addict 10 Ultegra (moeilijk verkrijgbaar in mijn maat)
Merida Scultura 5000

De fietsen van Salden wilden ik als wielen in principe upgraden met dat swiss p1800 spline 32

Ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer helemaal. Zijn er nog interessante modellen die ik hier mis. Kan ik wellicht beter voor 105 gaan en het extra budget investeren in een beter frame?

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 12 jun 2021 15:31

Wat je ook koopt, koop de juiste maat voor jou lichaam en positie.

Ik woon ook in Maastricht en ben 172 met 82cm BBL, ik heb een gan rs in 53.
Vergeet niet dat het ook mooi mag zijn wat je koopt. Als laatst 105 of ultegra tja vooral in de r7000 vs r8000 ziet niet zo n verschil.

Je kan al makkelijk scheiden door vragen als:
Disk y/n
Dropped seat stays y/n
In jou maat ~54 is het dan enorm slooping of wil je een rechter frame zoals de Gan
Kleur? Of zwart? Glans of mat

Gadet in Maastricht heeft ook orbea een 53 orca m30, heeft weinig reach en iets meer stack.
Een cinelli superstar in m bij mathsalden kan je laten opbouwen naar wens.
Een basso venta of astra zijn zeker in je budget en dat zijn moderne karretjes.

Omdat het een mechanische groepset zal worden zou ik niet snel voor een interen kabelloop door het stuur kiezen.
Wij schakelen iets meer dan de gemiddelde Nederlander en die kabels zal je wel eens willen vervangen en dat kan een klusje worden als alles in korte bochten ligt.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jun 2021 16:21

Moet de fiets van bij Salden vandaan komen?
Stap de winkel binnen en vraag in eerste instantie wat ze nog in jouw maat hebben staan.
Ik ben er van overtuigd dat je "long" list snel een "short list zal worden. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 12 jun 2021 16:49

Sowieso zou ik in die prijscategorie voor 105 gaan ipv ultegra. Verschil ga je echt niet of heel minimaal merken. Wat je daarmee bespaard kun je dan in een deftige wielset steken.

Maar als je nu een fiets wil heeft Lcsmet gelijk, veel is er niet meer te krijgen, dus je lijst zal flink krimpen. Maakt het kiezen wel makkelijker :).

maastrichtmandarijn
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21

maastrichtmandarijn 12 jun 2021 18:16

Fiets hoeft niet per se van Salden te komen. Vind het ook prima om een stuk door het land te rijden voor de betere deal haha

hayes

hayes 12 jun 2021 21:30

chris80 schreef: 12 jun 2021 16:49 Sowieso zou ik in die prijscategorie voor 105 gaan ipv ultegra. Verschil ga je echt niet of heel minimaal merken. Wat je daarmee bespaard kun je dan in een deftige wielset steken.

Maar als je nu een fiets wil heeft Lcsmet gelijk, veel is er niet meer te krijgen, dus je lijst zal flink krimpen. Maakt het kiezen wel makkelijker :).
Fietsen in die prijsklasse worden bijna standaard met Ultegra uitgerust. M'n SUP kostte 2800. Ik had liever 105 gehad en idd met het verschil een betere wielset gekocht. Maar de markt werkt niet op die manier.

Mag ik trouwen Superior X-Road Team Issue SE aanraden? 2800 euro, gravelbike of endurance racer naargelang de wielset. De gewone SE komt voor 3100 meteen met een wielset upgrade.

chris80
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 12 jun 2021 21:43

hayes schreef: 12 jun 2021 21:30
Fietsen in die prijsklasse worden bijna standaard met Ultegra uitgerust. M'n SUP kostte 2800. Ik had liever 105 gehad en idd met het verschil een betere wielset gekocht. Maar de markt werkt niet op die manier.
Budget verlagen kan natuurlijk ook gewoon haha. Hou je nog meer over voor een setje wielen :).

maastrichtmandarijn
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2014 18:21

maastrichtmandarijn 13 jun 2021 01:31

hayes schreef: 12 jun 2021 21:30
chris80 schreef: 12 jun 2021 16:49 Sowieso zou ik in die prijscategorie voor 105 gaan ipv ultegra. Verschil ga je echt niet of heel minimaal merken. Wat je daarmee bespaard kun je dan in een deftige wielset steken.

Maar als je nu een fiets wil heeft Lcsmet gelijk, veel is er niet meer te krijgen, dus je lijst zal flink krimpen. Maakt het kiezen wel makkelijker :).
Fietsen in die prijsklasse worden bijna standaard met Ultegra uitgerust. M'n SUP kostte 2800. Ik had liever 105 gehad en idd met het verschil een betere wielset gekocht. Maar de markt werkt niet op die manier.

Mag ik trouwen Superior X-Road Team Issue SE aanraden? 2800 euro, gravelbike of endurance racer naargelang de wielset. De gewone SE komt voor 3100 meteen met een wielset upgrade.
Heb bij Salden bij veel modellen natuurlijk de mogelijkheid om volledig zelf op te bouwen, dus, dat biedt leuke mogelijkheden. Was inderdaad vooral de vraag of je die 300 euro meerprijs van Ultegra niet beter in je frame of wielen kan stoppen.

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 13 jun 2021 14:52

chris80 schreef: 12 jun 2021 16:49 Sowieso zou ik in die prijscategorie voor 105 gaan ipv ultegra. Verschil ga je echt niet of heel minimaal merken. Wat je daarmee bespaard kun je dan in een deftige wielset steken.

Maar als je nu een fiets wil heeft Lcsmet gelijk, veel is er niet meer te krijgen, dus je lijst zal flink krimpen. Maakt het kiezen wel makkelijker :).
Onzin. Ik heb een nieuwe Colnago CLX Evo Ultegra Di2 (volledig R8050) gekocht voor net geen 2700 bij haasjebiker. Wel geen schijfremmen, maar ik had persoonlijk ook liever het gemak van velgremmen ipv schijven, maar dat is persoonlijk.
Afbeelding

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 14 jun 2021 10:49

Een Trek emonda SL5 of misschien een SL6 valt ook binnen je budget, en is ook bij Salden te koop dacht ik.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 14 jun 2021 13:18

barverme schreef: 14 jun 2021 10:49 Een Trek emonda SL5 of misschien een SL6 valt ook binnen je budget, en is ook bij Salden te koop dacht ik.
Is wel een raceframe (ipv endurance), maar ik weet niet precies wat de TS onder "super agressieve geometrie" verstaat.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jun 2021 15:02

Maar endurance slaat op geometrie toch.., en niet op type frame? In de zin dat je race, cross, gravel, mtb frames hebt. En dat men binnen de raceframes nog weer verschil maakt in soort geometrie (race, endurance, toer, klim, criterium.., en wat al niet meer door marketing bedacht).

Ik interpreteer een "super agressieve geometrie" met lang en laag.
En als TS een relatief korte romp heeft, dan wil je meestal niet een lang frame hebben. En dus eerder wat meer aan de kant van de endurance gemarketed frames (kort en hoog).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie