Alles over vakanties op én met de fiets

Camping Argelès-sur-Mer

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jun 2021 14:01

Wie heeft tips voor een leuke camping bij Argelès-sur-Mer? Wij kamperen met een tent dus de aanwezigheid van glampingtenten en mobil homes enzo is niet relevant.

Need to haves

- middelgroot
- max 1 waterglijbaan, 0 is ook goed
- wel een zwembad
- grote plekken
- normaal publiek
- hoeft niet aan het strand te zijn

Nice to haves

- Iets te doen voor de kinderen, hoeft geen 5 sterren animatieprogramma te zijn

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 jun 2021 17:45

Ik ben een paar jaren geleden op les Chenes Rouges geweest. Was toen net overgenomen. Niet te groot, glijbanen, zwembad, vlak bij zee, (even met de auto rijden). Animatie ook, ik gok wel in het frans, de gebruikelijke karaoke incluis. Een franse camping zonder karaoke ben ik geloof ik de afgelopen 20 jaar niet tegengekomen.

Prima camping, volgens mij net een heel nieuw sanitair gebeuren. Dat gingen ze toen bouwen dus dat zal wel klaar zijn. Ik ben een mobil-home-ganger, dus mij boeit dat niet echt, maar voor jou lijkt me dat lekker.

Ik had trouwens mijn racefiets mee, fietsen is altijd leuk, daar ook, maar geen bijzondere omgeving qua bergen enzo. Wel wat aardige klimmetjes. En toen echt bloedverziekend heet. Dus in de ochtend karren denk ik. (als je een fiets meeneemt)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3523
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 jun 2021 18:43

Je zit overigens niet ver van Barcelona. Als je bij Argeles vergeet te remmen, ben je in Barcelona. Wij hebben toen voorafgaand een paar dagen Barcelona gedaan. Was ook erg leuk.
Laatst gewijzigd door rikkert op 07 jun 2021 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 06 jun 2021 19:58


El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 02 jan 2022 13:52

We zijn van plan om naar deze regio met vakantie te gaan. De fiets gaat ook mee, na Spanje, Duitsland en Italië dus fietsen in Frankrijk. Ben erg benieuwd of het een beetje te doen is met de racer deelnemen aan het Franse verkeer. Een leuke camping hebben we inmiddels gevonden, om te reserveren moet er een aanbetaling worden gedaan van meer dan €400. Best een fors bedrag en stel je voor dat Corona weer roet in het eten gooit. Nu lees ik hierboven dat de omgeving niet echt bijzonder is om te wielrennen, dat valt dan wel weer wat tegen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 jan 2022 14:20

Hoe verder je het binnenland in gaat des te leuker wordt 't. Ik zou het zeker niet saai noemen, hoeveelheid wegen zijn wel wat gelimiteerd het binnenland in.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3367
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 02 jan 2022 14:27

Prachtige omgeving, met een hoop kleine rustige weggetjes (wit op de Michelinkaart) met volop colletjes.
Banyuls dessertwijn vond ik erg lekker (YMMV)
Collioure is zeker de moeite voor een familiebezoek.
Niet zijken maar reiden !

chris80
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 02 jan 2022 16:31

El Pistolero schreef: 02 jan 2022 13:52 We zijn van plan om naar deze regio met vakantie te gaan. De fiets gaat ook mee, na Spanje, Duitsland en Italië dus fietsen in Frankrijk. Ben erg benieuwd of het een beetje te doen is met de racer deelnemen aan het Franse verkeer. Een leuke camping hebben we inmiddels gevonden, om te reserveren moet er een aanbetaling worden gedaan van meer dan €400. Best een fors bedrag en stel je voor dat Corona weer roet in het eten gooit. Nu lees ik hierboven dat de omgeving niet echt bijzonder is om te wielrennen, dat valt dan wel weer wat tegen.
Bij de meeste organisaties kun je gratis omboeken/geld terug in het geval van corona.

En ik vond het fietsen daar wel mooi hoor. Veel leuke klimmen en de Fransen houden goed rekening met fietser. En op sommige plekken ligt zelfs een fietspad.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 jan 2022 23:29

amclassic-fan schreef: 02 jan 2022 14:20 Hoe verder je het binnenland in gaat des te leuker wordt 't. Ik zou het zeker niet saai noemen, hoeveelheid wegen zijn wel wat gelimiteerd het binnenland in.
Yep! En ook zeker een keer naar Céret fietsen. Prachtig stadje met een hele leuke markt op
Zaterdagen. Redelijk te doen qua klimwerk en op fietsbare afstand van Argeles.
Daarnaast uiteraard de prachtige kustroute naar Spanje met eventuele eindstations als Llança en Cadaques.
En Girona ligt slechts 50 km verder van die plaatsjes. Uitvalsbasis voor de wat meer intensieve ritjes in het gebergte.
(Ik kom er net vandaan)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 03 jan 2022 00:40

Iedereen bedankt voor de reacties en informatie, echt top.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 03 jan 2022 11:07

El Pistolero schreef: 02 jan 2022 13:52 Nu lees ik hierboven dat de omgeving niet echt bijzonder is om te wielrennen, dat valt dan wel weer wat tegen.
Volgens mij heb ik hier heel wat foto's geplaatst die het tegendeel bewijzen! In het vlakke deel langs de kust trouwens geweldige fietspaden en toch veel knappe cols in de buurt.
Ook veel gravelpadden voor wie dat weet te waarderen.

Inspiratie : https://fotofietser.blogspot.com/2019/0 ... lonie.html

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 jan 2022 22:45

Puntje van aandacht is wel dat het er echt flink kan waaien!
De Tramuntana (de wind van over de berg) waait in het voorjaar en soms ook in juni nog vaak op stormachtige kracht.
In Argeles zelf valt het bij mijn weten nog wel mee maar als je wat meer zuidelijk gaat koersen kan die erg vervelend zijn op de terugweg.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie