Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 29 nov 2021 19:39

Nog iets te melden over fietsvakanties in Frankrijk?

Niet alleen de vakantie is leuk, maar ook plannen en dromen over de vakantie volgend jaar.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 nov 2021 19:53

Ja hoor,

Frankrijk scherpt de regels aan voor
toeristen die als 'gevaccineerde' het
land in willen.Vanaf 15 december geldt
voor mensen van 65 jaar of ouder dat ze
een boosterprik moeten hebben gehad als
hun tweede vaccinatie langer dan zeven
maanden geleden was.

Vanaf 15 januari volgend jaar gaat dit
voor alle volwassenen gelden.Mensen die
langer dan zeven maanden geleden hun
tweede vaccinatie hebben gehad en nog
geen boosterprik hebben gekregen,worden
dan beschouwd als ongevaccineerd.

Dat betekent dat ze voor een bezoek aan
de horeca of een museum een testbewijs
van hooguit 24 uur oud moeten hebben.

Dus snel hobbelen voor de 3de prik als 65plusser

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 nov 2021 20:10

mao schreef: 29 nov 2021 19:53
Dus snel hobbelen voor de 3de prik als 65plusser
Of besmet zijn geweest?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 nov 2021 20:37

Vorige week corona gehad. Vastgesteld via een antigeen sneltest die wel aan de GGD is doorgegeven, dus wel "officiëel".
Nu schijnt dit alleen in Nederland als "Hersteld" te gelden maar in het buitenland alleen als je met een PCR-test positief hebt getest.
Nu moet ik dus een vaccinatie nemen om administratieve redenen en niet voor mijn, of iemand anders gezondheid.
Dat ga ik dus niet doen.

Sowieso snap ik dat boosteren aan het eind van de winter niet (waar het voor de jeugd toch op neer zal komen). Doe dat lekker in oktober, anders mogen we straks 2x per jaar.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 nov 2021 20:43

We zullen maar hopen dat het medicijn van Merck en Pfizer het gewenste effect hebben, dan kunnen we deze zomer gewoon naar Frankrijk om te fietsen zonder door allerhande hoepels te hoeven springen.

Ik ga toch (voorzichtig) beginnen plannen en zorgen dat er overal gratis annulering bij zit (voorpret is toch al de helft van alle pret)
Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 29 nov 2021 21:01

Ernie C. schreef: 29 nov 2021 20:37 Vorige week corona gehad. Vastgesteld via een antigeen sneltest die wel aan de GGD is doorgegeven, dus wel "officiëel".
Nu schijnt dit alleen in Nederland als "Hersteld" te gelden maar in het buitenland alleen als je met een PCR-test positief hebt getest.
Vanochtend een tijd aan de telefoon gehangen met een GGD_telefoonmevrouw.
Bij corona zou je 2 maanden positief kunnen testen bij een PCR-test. Omdat mijn positieve test niet in de Corona-app zichtbaar wordt gemaakt (iets met communicatie tussen een testbedrijf en de GGD) stelde ik voor nu nog een PCR-test te doen. Dat leek haar ook een goed idee. Dan zou die positieve test in twee weken resulteren in een ‘hersteld’ bewijs.
Raar, maar als de IT het eind van de week niet voor elkaar heeft, ga ik testen (positieve test was 28-10)
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 nov 2021 21:04

rob74 schreef: 29 nov 2021 19:10 Eerst moest ik mondkapje op om een restaurant binnen te komen, daarna moest ik een mondkapje en dubbel gevaccineerd zijn. En straks moet je een mondkapje op en booster plus gevaccineerd zijn. Wat zou de volgende stap zijn? Je hele vaccinatie kaart vol hebben gestempeld plus alle booster prikken, plus een maximaal uur oude negatieve test. En een gasmasker op. Dan moet je wel héél errug veel honger hebben :shock:
Je bent natuurlijk niet verplicht om naar Frankrijk te gaan hè! Gewoon lekker wegblijven.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 nov 2021 21:30

Ik zou graag reageren maar dit is het “actuele situatie in Frankrijk” topic dus daar hou ik het graag bij.
(Los van wat i er allemaal van vind en graag zou willen zeggen!)
Do or don’t, there is no try

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1038
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 29 nov 2021 22:55

TL@ schreef: 29 nov 2021 20:43 We zullen maar hopen dat het medicijn van Merck en Pfizer het gewenste effect hebben, dan kunnen we deze zomer gewoon naar Frankrijk om te fietsen zonder door allerhande hoepels te hoeven springen.

Ik ga toch (voorzichtig) beginnen plannen en zorgen dat er overal gratis annulering bij zit (voorpret is toch al de helft van alle pret)
Heb ik ook gedaan. Ik heb een hotel geboekt in Mallorca laatste week van mei 2022. Kan nog gratis annuleren een week voor vertrek ‘
Bijna alle hotels bieden dit aan, anders krijgen ze helemaal geen boekingen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 nov 2021 07:41

TL@ schreef: 29 nov 2021 20:43 We zullen maar hopen dat het medicijn van Merck en Pfizer het gewenste effect hebben, dan kunnen we deze zomer gewoon naar Frankrijk om te fietsen zonder door allerhande hoepels te hoeven springen.

Ik ga toch (voorzichtig) beginnen plannen en zorgen dat er overal gratis annulering bij zit (voorpret is toch al de helft van alle pret)
Ik ben een sta-caravan ganger. Vorig jaar hadden een aantal yelloh-campings een actie met 1 dag voor aankomst cancellen. Toen was dat voor mij een reden te boeken en ik geloof dat ik het een lekker idee vind dat weer zo te doen. Die heb ik dit jaar nog niet langs zien komen. Zijn er mensen die weten of er al van dit soort organisaties iets dergelijks aanbieden? (geen Franceloc, dat is zeg maar teveel Franse slag voor me :-))
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 nov 2021 08:41

pino schreef: 29 nov 2021 21:01
Ernie C. schreef: 29 nov 2021 20:37 Vorige week corona gehad. Vastgesteld via een antigeen sneltest die wel aan de GGD is doorgegeven, dus wel "officiëel".
Nu schijnt dit alleen in Nederland als "Hersteld" te gelden maar in het buitenland alleen als je met een PCR-test positief hebt getest.
Vanochtend een tijd aan de telefoon gehangen met een GGD_telefoonmevrouw.
Bij corona zou je 2 maanden positief kunnen testen bij een PCR-test. Omdat mijn positieve test niet in de Corona-app zichtbaar wordt gemaakt (iets met communicatie tussen een testbedrijf en de GGD) stelde ik voor nu nog een PCR-test te doen. Dat leek haar ook een goed idee. Dan zou die positieve test in twee weken resulteren in een ‘hersteld’ bewijs.
Raar, maar als de IT het eind van de week niet voor elkaar heeft, ga ik testen (positieve test was 28-10)
Dan moet je wel een beetje geluk hebben.
Mocht ik dan positief testen, dan mag meteen heel mijn gezin weer in quarantaine. De kinderen missen nu al twee weken school terwijl ik alweer aan het werk ben.
Campagnolo Ultra Dork

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 30 nov 2021 08:44

rikkert schreef: 30 nov 2021 07:41
TL@ schreef: 29 nov 2021 20:43 We zullen maar hopen dat het medicijn van Merck en Pfizer het gewenste effect hebben, dan kunnen we deze zomer gewoon naar Frankrijk om te fietsen zonder door allerhande hoepels te hoeven springen.

Ik ga toch (voorzichtig) beginnen plannen en zorgen dat er overal gratis annulering bij zit (voorpret is toch al de helft van alle pret)
Ik ben een sta-caravan ganger. Vorig jaar hadden een aantal yelloh-campings een actie met 1 dag voor aankomst cancellen. Toen was dat voor mij een reden te boeken en ik geloof dat ik het een lekker idee vind dat weer zo te doen. Die heb ik dit jaar nog niet langs zien komen. Zijn er mensen die weten of er al van dit soort organisaties iets dergelijks aanbieden? (geen Franceloc, dat is zeg maar teveel Franse slag voor me :-))
Abritel heeft bij sommige huisjes wel een gratis annuleer regeling. Geven aan tot wanneer je gratis kunt cancellen.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie