Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 dec 2021 09:17

Joost het zou zo maar kunnen dat het niet landelijk geregeld gast worden, oftewel nog meer onduidelijkheid. De prefectuur is redelijk machtig in Frankrijk

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 dec 2021 10:39

Booster is nu al te halen in Frankrijk voor Nederlanders. Gewoon even op en neer naar Roubaix of een andere plek net over de grens. Meer info hier

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1845308 ... -frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 dec 2021 10:57

havana schreef: 01 dec 2021 10:39 Booster is nu al te halen in Frankrijk voor Nederlanders. Gewoon even op en neer naar Roubaix of een andere plek net over de grens. Meer info hier

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1845308 ... -frankrijk
En dan moet je niet schrikken als het plots niet lukt. Ik hoor heel verschillende verhalen om me heen. Wij moesten echt onze carte vitale tonen. Dat is je "ziektekostenkaart". Op sommige plekken kan alles, bij andere word je teruggestuurd als je te snel na de vorige prik (minder dan 5 of 6 maanden) probeert een 3de prik te krijgen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 dec 2021 11:32

havana schreef: 01 dec 2021 10:39 Booster is nu al te halen in Frankrijk voor Nederlanders. Gewoon even op en neer naar Roubaix of een andere plek net over de grens. Meer info hier

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1845308 ... -frankrijk
Hoe krijg je die prik vervolgens administratief verwerkt bij het RIVM, zodat ie ook opgenomen wordt in je officiële vaccinatiestatus en toegevoegd wordt aan je QR code?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27525
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 dec 2021 11:46

Niet, je krijgt gewoon een uitgeprinte QR mee naar huis.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-12-01 om 11.35.27.png

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 01 dec 2021 12:54

havana schreef: 01 dec 2021 10:39 Booster is nu al te halen in Frankrijk voor Nederlanders. Gewoon even op en neer naar Roubaix of een andere plek net over de grens. Meer info hier

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1845308 ... -frankrijk
Nu had ik al een beetje hotsen en knotsen over de kasseien in gedachte in het vroege voorjaar.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 01 dec 2021 13:02

Nu is dat m.i. sowieso al een vorm van zelfkastijding, maar met een versie prik in de arm lijkt me dat helemaal de hel (pun intended ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 dec 2021 15:00

Frankrijk dus. Ik gok per deze zomer alleen geboostert te bezoeken. Ik zei vanmorgen dat ik misschien maar geen Frankrijk doe. Heb nu al spijt van die uitspraak. Met het huidige weer, wordt het vooruitzicht van La Douce France steeds aanlokkelijker.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 01 dec 2021 16:22

Jans schreef: 01 dec 2021 15:27

Rikkert ook in Frankrijk is het weer nu beroerd
Regio Carcassonne komt het momenteel met bakken uit de lucht. De regen die nu in Nederland valt schijnt er niets bij te zijn. Temperatuur is ook net zo beroerd. Hopelijk (waarschijnlijk) zal het eind april wel goed fietsweer zijn om een rondje Montagne Noir te gaan doen
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3522
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 01 dec 2021 16:24

Jans schreef: 01 dec 2021 15:27 Rikkert ook in Frankrijk is het weer nu beroerd
Dat snap ik hoor. Maar dit weer doet wel verlangen naar een lekkere zomer in het franse zonnetje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

i-mac

i-mac 01 dec 2021 16:50

IC, high care en spoedgevallen, daar kom je niet zomaar werken (althans, in België). Daar moet je veel meer voor studeren. Bij ons kom je pas op spoed nadat je x aantal jaren ervaring opdeed op IC of gelijksoortig. Dus zomaar ergens iemand naar spoed of IC halen is uit den boze.

Wat er ook nog is, is dat vele jongeren nog wel beginnen aan de opleiding, maar die ofwel vroegtijdig stoppen, of als ze toch hun diploma halen, ergens anders aan de bak gaan. Nu al zien we dat ziekenhuizen personeel moeten zoeken in o.a. het vroeger Oostblok. Dan moet je die mensen eerst een snelcursus Nederlands aanleren. Wetende dat je dan in de verpleging nog met specifieke bewoordingen zit, weet je dat dit ooit voor serieze problemen zal zorgen. Nu al moet je soms verschillende keren vragen om alles nog eens te herhalen.

Hoe je het nu draait of keert, de politici van de voorbije decennia hebben stront aan de knikker, want het waren zij die steevast wilden besparen in de zorg. Lekker makkelijk, want dat personeel staakt zelden of nooit. Je laat je patiënt immers niet in de steek. En jammer genoeg is er nu een pandemie nodig om ze eens wakker te schudden. Alleen weet ik nu al dat het niks zal veranderen. Verder laten aanmodderen (op goed geluk). Zij die hierdoor komen te sterven, dat zal hun niet deren. En als ze zelf, of één van de familieleden in het ziekenhuis belanden, komt de vriendjespolitiek nog eens vanachter de gordijnen kijken. Dan gaat alles opeens wel heel erg snel.


Los vanalles, ik heb te doen met mensen die om den brode nu verplicht worden te sluiten. Dat moet verschrikkelijk zijn. En ook met de jeugd heb ik zwaar te doen. Ik weet zeker, mocht ik nu tussen (±) 16 en 24 zijn, ik ook in opstand zou komen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 dec 2021 16:56

I-mac, ook "wij" wilden bezuinigen, want we willen niet zomaar 200 euro per maand meer gaan betalen. Je kunt het wel uit de algemene middelen halen, maar dan moet het ook betaald worden. Op een ander forum zijn er nog een aantal die denken dat de gezondheidszorg met ruim 100 euro per maand te bekostigen is.

Plaats reactie