Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jun 2022 20:31

Enzzo, als jij vindt dat Orlok niet sociaal is omdat hij vindt dat vakantiegangers die alleen voor hun vakantie de vaccinatie halen dat zelf best mogen betalen. Je kunt daar een andere mening over hebben, maar dan hoef je nog niet zo te reageren. Voldoende uitleg?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 21:14

Voor de duidelijkheid: ik vind het argument niet sociaal! Wat Orlok verder denkt of vindt kan vanachter mijn scherm niet inschatten.

Er zijn hele volksstammen die vanwege corona twee jaar hebben moeten wachten op een (zuurverdiende) vakantie. En als die nu ineens een extra kostenpost krijgen omdat landen onderling, deel uitmakend van dezelfde unie, verschillende regels hanteren dan vind ik niet dat individuen daarvoor de prijs moeten betalen.
Daar kun je het uiteraard mee oneens zijn, alle respect daarvoor, maar daarom hoef je nog niet op de persoon te spelen.
Bovendien was het niet jouw argument maar dat van Orlok waar ik op reageerde. Jij komt daarna met een onnavolgbaar verhaal over vakantie in eigen land. En ik vroeg me af wat je daarmee bedoelde en daarmee wil zeggen. (Nog steeds geen antwoord op gehad trouwens)

Hoe dan ook; ons Nederlandse gezondheidsstelsel is nu eenmaal zo ingericht dat die covid vaccinaties “gratis” zijn.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 jun 2022 22:29

Ik heb het voor mij duidelijk genoeg beschreven, maar als het je niet lukt te begrijpen, ik laat het hierbij.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 jun 2022 22:33

Oké 👍🏼
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 20 jun 2022 21:57

Terug naar de actuele situatie in Frankrijk. Ben nu al een aantal dagen in Tarascon sur Ariège en nergens problemen. De hemel zij dank geen muilkorf meer, daar heb ik nog nachtmerries van. Voor de zekerheid alle vaccinatie bewijzen, gele boekjes, uitgeprint, digitaal QR codes bij, maar niet nodig. Gisteren Plateau de Beille gedaan met 41 graden in de zon was dat wel zwaar. Vandaag Port de Envalira en col de Puymorens, dat was een stuk aangenamer.

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 21 jun 2022 08:40

Vorig weekend naar de Vogezen geweest; pas nu lees ik dat er in Frankrijk nog maatregelen aan de orde zijn.

Niets van gemerkt dus. Overigens ben ik voldoende geboosterd om de internationale QR-code op mijn telefoon te kunnen presenteren.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 21 jun 2022 14:17

Het is wel echt op zijn frans he.. man man man.
Gelukkig redden we de doortocht en overnachtingen in Frankrijk precies op 1 dag met ons 180 dagen herstel bewijs.

maar ik zie ook weer 4 maanden staan, volgens mij voor bepaalde toegang. (frans is niet zo goed)
Als het gezeik wordt rijd ik wel in 1x door, ook lekker veilig :-(

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 21 jun 2022 14:56

Wij gaan met de camper door Frankrijk in juli. Voldoen niet aan de gestelde eisen voor een of ander bewijs, ik zie het allemaal wel. Als ze moeilijk gaan doen rijden we wel door naar Italië.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 jun 2022 15:05

Enzzo schreef: 19 jun 2022 21:14 Voor de duidelijkheid: ik vind het argument niet sociaal! Wat Orlok verder denkt of vindt kan vanachter mijn scherm niet inschatten. Hoe dan ook; ons Nederlandse gezondheidsstelsel is nu eenmaal zo ingericht dat die covid vaccinaties “gratis” zijn.
Nou, dat wil ik je wel vertellen hoor. Het Nederlandse zorgstelsel is al jaren zo ingericht dat vaccinaties voor reizen naar het buitenland gewoon moeten worden betaald, niets mis mee, is gewoon sociaal beleid omdat ik (niet alleen ik) niet van plan ben om voor Jan en alleman vermakelijke uitstapjes zoals vakanties naar het buitenland zijn daarin mee te betalen.! Men kan zich daartegen verzekeren (aanvullend) als men dat wil.
Ik ben van mening dat de zgn. covid-19 vaccins, testen etc. voor reizen naar het buitenland ook daaronder zouden moeten vallen en het zal mij niet verbazen dat er een moment komt dat men zo beslist. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jun 2022 18:39

Goed punt!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 21 jun 2022 18:50

Ik ben ingeënt voor hepatitis, buiktyfus en rabiës. Vooral die laatste was prijzig. Iets van 200 euro of zo voor drie prikken.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 jun 2022 19:04

Orlok schreef: 21 jun 2022 15:05
Enzzo schreef: 19 jun 2022 21:14 Voor de duidelijkheid: ik vind het argument niet sociaal! Wat Orlok verder denkt of vindt kan vanachter mijn scherm niet inschatten. Hoe dan ook; ons Nederlandse gezondheidsstelsel is nu eenmaal zo ingericht dat die covid vaccinaties “gratis” zijn.
Nou, dat wil ik je wel vertellen hoor. Het Nederlandse zorgstelsel is al jaren zo ingericht dat vaccinaties voor reizen naar het buitenland gewoon moeten worden betaald, niets mis mee, is gewoon sociaal beleid omdat ik (niet alleen ik) niet van plan ben om voor Jan en alleman vermakelijke uitstapjes zoals vakanties naar het buitenland zijn daarin mee te betalen.! Men kan zich daartegen verzekeren (aanvullend) als men dat wil.
Ik ben van mening dat de zgn. covid-19 vaccins, testen etc. voor reizen naar het buitenland ook daaronder zouden moeten vallen en het zal mij niet verbazen dat er een moment komt dat men zo beslist. ;)
Dat gaat op zolang het in NL niet verplicht is om gevaccineerd te zijn (echt verplicht of de facto verplicht door die debiele QR-code)

Als het enkel voor op vakantie is, vind ik ook dat de vakantieganger er zelf voor moet betalen (niet meer dan eerlijk)
Afbeelding

Plaats reactie