Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 mei 2021 07:44

Ik heb half juli 3 weken Frankrijk geboekt, maar de desbetreffende camping bood een optie om gratis 2 dagen voor aankomst nog te annuleren. Dus ik ben blij dat dat kon, anders had ik niet geboekt. Ik heb er overigens wel vertrouwen in dat het doorgaat hoor.

Ik ben vlak daarvoor 2 maal geprikt, mevrouw Rikkert ook. Mijn zoons van 15 en 17 natuurlijk niet. Weet iemand hoe het met hun zit ? Aangezien scholieren ook driftig verspreiden, zou ik verwachten dat zij wel een test moeten? Wat is de officiele regel daarvoor?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2021 08:20

Voor ouder dan 11 jaar is officieel een PCR test verplicht en een "attestation sur honneur". Dat is een document waarop je verklaart niet ziekelijk te zijn etc.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mei 2021 08:25

Ik moet 20 juni naar Frankrijk (met de auto) en heb weinig zin om voor 89 euro nog een PCR test te halen terwijl ik al gevaccineerd ben. Eens kijken hoe ik dit oplos.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 mei 2021 08:29

Op de site van de nederlandse overheid is onderstaande te lezen. Dus vakanties die ergens in juli plaats moeten vinden lijken wel te gaan lukken......

Coronamaatregelen (COVID-19) Frankrijk
Op 19 mei 2021 gaat in heel Frankrijk fase 2 van het versoepelingsplan in. Fase 1 is afgerond. De avondklok gaat in om 21:00 uur (in plaats van 19:00 uur) en geldt tot 6.00 uur.

De huidige lockdownmaatregelen worden verder versoepeld. Het versoepelingsplan is vooralsnog als volgt:

Etappe 2
heropening niet-essentiële winkels (met speciale protocollen)
heropening terrassen, tafels met maximaal 6 personen
heropening terassen hotels
heropening musea, monumenten, bioscopen, theaters en concertzalen met zittend publiek: maximaal 800 personen binnen en 1.000 personen buiten (met speciale protocollen)
heropening sportcentra buiten en overdekt voor toeschouwers: 800 personen binnen en 1.000 personen buiten
hervatting sportactiviteiten: zowel binnen als buiten (met speciale protocollen)
samenscholing met maximaal 10 personen
Etappe 3 (vanaf 9 juni, onder voorbehoud)
avondklok verlaat naar 23.00 uur
versoepeling thuiswerken
heropening cafés en restaurants, tafels van maximaal 6 personen en met speciale protocollen. Tot 5.000 bezoekers bij culturele en sportieve gelegenheden. Heropening sportzalen en verruiming sportmogelijkheden (binnen zonder contact en met speciale protocollen)
heropening congrescentra en expositieruimtes: tot 5.000 bezoekers en met speciale protocollen
ontvangst buitenlandse toeristen
Etappe 4 (vanaf 30 juni)
einde avondklok
einde maximaal aantal bezoekers, daar waar de situatie het toelaat, in publieke gelegenheden (met speciale protocollen)
mogelijkheid organisatie van evenementen met meer dan 1.000 bezoekers, binnen en buiten (sanitaire pas)
maximaal toegestaan publiek bij evenementen aangepast aan lokale situatie. Discotheken blijven gesloten.
Iedereen die tijdens de avondklok zijn woning verlaat, moet zijn verplaatsing kunnen motiveren. Dit doet u door het laten zien van een verklaring en eventuele bewijsstukken voor de aangegeven noodzakelijke reden. Dit formulier moet u ook bij u dragen als u na 19.00 uur (dus tijdens de avondklok), reist van of naar Frankrijk. Bent u om werkgerelateerde redenen buiten tijdens de avondklok? Dan heeft u een “attestation couvre feu” en ook een werkgeversverklaring nodig. Zie ook deze website van de overheid van Frankrijk.

Als u op weg bent om een trein of vliegtuig te halen tijdens de avondklok, moet u ook tickets kunnen laten zien.

Buitenlandse toeristen zijn in principe vanaf 9 juni weer welkom in Frankrijk. Als u tot die datum een noodzakelijke reis naar Frankrijk moet maken, dan moet u een negatieve PCR-test niet ouder dan 72 uur en een erewoordverklaring (informatie in het Frans) kunnen laten zien.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2021 08:58

Waarschijnlijk gaat het wel gebeuren dat het versoepeld wordt, maar op dit moment staat wat ik schreef. Geen idee wanneer er weer "tot het volk" gesproken zal worden. Zal niet lang duren.

(Cyclo op 13 juni is door Prefectuur goedgekeurd)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 31 mei 2021 10:05

havana schreef: 31 mei 2021 08:25 Ik moet 20 juni naar Frankrijk (met de auto) en heb weinig zin om voor 89 euro nog een PCR test te halen terwijl ik al gevaccineerd ben. Eens kijken hoe ik dit oplos.
Ik ga 19 juni voor een week fietsen naar Frankrijk. Geen vaccinatie, wel corona gehad en ook weinig zin in een pcr-test.
Weet nog niet hoe we het gaan doen, op dit moment denk ik gewoon gaan en we zien wel.
Normaal gesproken rij ik via duitsland, zwitserland, nu zeer waarschijnlijk via belgie.
Ik weet dat de 'mensen van het hotel, appartement en restaurant' ons graag zien komen.

Overigens ga ik er wel vanuit dat Frankrijk dan geen oranje meer is (waarschijnlijk vanaf 9 juni)

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2021 11:00

Ik zou me er pas weer druk om gaan maken als er versoepelingen niet door zouden gaan. (Frankrijk heeft minder dan 100 nieuwe gevallen per 100.000 per week) Tot dan kun je twee dingen doen, of je houd je aan de maatregelen (dan blijf je thuis, want officieel mag je alleen voor iets essentieels naar Frankrijk) of je doet wat de goegemeente doet. Gewoon gaan. De versoepelingen per 9 juni gaan echt wel door, maar het moet alleen nog even officieel worden.

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 31 mei 2021 11:04

We hebben nog steeds het plan 12 juni naar het zuiden af te zakken. Als het nog overal oranje is, wordt het Groningen (er gaat niets boven). Onbekender gebied.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 mei 2021 11:17

Hanz Bé schreef: 30 mei 2021 08:25 Ik ga morgen voor een weekje naar Luxemburg. Een essentiële reis (de fiets, de fiets, niets anders dan de fiets!)
Een ander punt is de terugkeer in Nederland. Vanaf 1 juni moet je een negatieve PCR test laten zien en moet 10 dagen in quarantaine (of 5 als je op dag 5 negatief test)
Vaccinatie maakt niet uit en je zou ook nog eens een verklaring moeten hebben waar ze je mee kunnen nabellen om te zien of je echt wel thuis blijft.

Oplossing: zeggen dat je niet langer dan 12 uur over de grens bent geweest naar België of Duitsland. Dan geldt de regel namelijk niet....

Te dol voor woorden dus.
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 31 mei 2021 13:43

Dus je moet daadwerkelijk bewijzen dat je niet ziek bent.., anders kom je het land niet terug in.
En als je dan dus negatief het land in bent moet je in quarantaine voor het geval je iets verspreid wat je aantoonbaar (anders kwam je het land al niet in), niet hebt? :roll:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 31 mei 2021 15:25

Met de aanstaande vakanties in zicht zal dat vast nog wel aangepast worden. En gezien de cijfers qua besmettingen en vaccinaties lijkt me dat nog best OK ook.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 mei 2021 16:42

:P
havana schreef: 31 mei 2021 08:25 Ik moet 20 juni naar Frankrijk (met de auto) en heb weinig zin om voor 89 euro nog een PCR test te halen terwijl ik al gevaccineerd ben. Eens kijken hoe ik dit oplos.
Gewoon gaan. Hier zelfde situatie.
En de weekenden ervoor kun je al zien of er überhaupt gecontroleerd wordt
Less is bore

Plaats reactie