Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 nov 2021 16:02

Vanaf 15 januari is je corona pas in Frankrijk alleen nog geldig als je 3x gevaccineerd bent (boosterprik dus) Voor 65+ geldt zelfs een datum van 15 december.
Restaurants, musea, kerstmarken e.d vereisen een coronapas. Maar bijvoorbeeld ook skiliften

Nederland verstuurd pas in december de eerste uitnodigingen voor de boosterprik en dat begint bij de hoogste leeftijden van de groep 60+
Verder moet je tweede prik niet eerder dan 6 maanden geleden gezet zijn om in aanmerking te komen (dus pas 6 maanden na de tweede prik heb je recht op die boosterprik)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 nov 2021 16:26

Niet meer naar Frankrijk dus (en Oostenrijk ook al niet)
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 nov 2021 16:31

Ik lees op wintersport.nl dat het nog onduidelijk is of dit ook voor toeristen gaat gelden. Mogelijk niet.

In Oostenrijk kun je trouwens ook ter plekke je booster halen. Ik ken een paar mensen die hier speciaal voor naar Oostenrijk zijn gevlogen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 nov 2021 16:35

Volgens wintersportersforum Rogier geldt dit voor Fransen. En ik volg hem blind.
Je QR blijft er hetzelfde uitzien als in Nederland.
Maar als we vanavond en morgenavond nog even snel een nieuw besmettingenrecord gaan vestigen kunnen we de ongewenste buitenlanders worden.
Niet zijken maar reiden !

alef
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2020 21:33

alef 26 nov 2021 16:41

Vanaf 15 januari is je corona pas in Frankrijk alleen nog geldig als je 3x gevaccineerd bent (boosterprik dus) Voor 65+ geldt zelfs een datum van 15 december.
Dit is inderdaad ook zoals ik het lees. Voor de Fransen onder ons:
  • In geval van een double-dose vaccine vervalt je QR-code automatisch 7 maanden na je laatste dosis
  • Je kunt (in Frankrijk) vanaf 5 maanden na je laatste dosis een booster halen (startende per nu, voor alle leeftijden)
  • Een booster dosis levert een nieuwe QR-code op (die na 7 dagen geldig is)
  • Omdat er al heel snel (65 min) mensen zullen zijn die vlgs deze regel geen geldige QR-code meer hebben (mensen die vroeg gevaccineerd zijn) krijg je tot 15 januari de tijd om het te regelen
  • En inderdaad, voor 65+ is het al vanaf 15 december
Ik heb geen idee of dit voor buitenlanders ook gaat gelden.

Sowieso kun je natuurlijk altijd nog testen om een QR-code te krijgen en het land binnen te komen. Daarna kun je dan alleen geen restaurant meer in, et cetera.

pino
Forum-lid
Berichten: 3286
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 nov 2021 16:54

"Sowieso" ? Ik denk dat testen niet meer gaat helpen om eem QR te krijgen. (behalve een positieve PCR test tussen de 14 dagen en 6 maanden)
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 nov 2021 18:11

Die tijd is over, het is vaccineren of niet, wen er maar aan (overigens volledig terecht). Nee, volgend jaar gaat dat niet anders zijn want corona is een blijvertje.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 nov 2021 18:21

"We prikken ons uit de crisis". Helaas niet. Corona is een blijvertje.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 nov 2021 18:24

Corona is een blijvertje, maar prikken zal nodig blijven (net als bij griep trouwens, waarmee ik niet wil zeggen dat corona een griepje is).

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 nov 2021 18:36

Elke 6 maanden een prik halen die niet echt werkt (hier in Vlaanderen is ruim meer dan 90% volledig gevaccineerd, kijk dan eens naar de cijfers)
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 nov 2021 18:37

Goed voor de pfizer aandelen laten we maar zeggen. Corona variant nummer zoveel is al in Belgie en dus vast ook al hier. De vaccins zijn verdomme niet eens aangepast voor Delta en zo moeilijk is dat niet met mRNA vaccins. Wat verwachten die politici eigenlijk. Dat niet aangepaste vaccins ons uit de crisis gaan prikken. Kan je elke vier maanden wel gaan. Maar willen ze dat ik blijft gaan dan moeten ze wel elke keer een up to date titer hebben zou ik zeggen. De griepprik wordt wel gewoon elk jaar aangepast.

Corona krijgen is misschien toch nuttiger, maak ik meer complexe antibodies tegen de rest van t virus. Uiteindelijk houdt t wel een keer op.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27459
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 nov 2021 18:45

TL@ schreef: 26 nov 2021 18:36 Elke 6 maanden een prik halen die niet echt werkt (hier in Vlaanderen is ruim meer dan 90% volledig gevaccineerd, kijk dan eens naar de cijfers)
Die niet echt werkt? LOL :lol:

Tegen besmettingen werken vaccins minder dan gehoopt, tegen ziekenhuisopname en zeker tegen IC-opname nog altijd zeer goed. 20x minder kans op ziekenhuisopname, die kans is nog kleiner m.b.t. IC-opname.

Kijk eens naar wie in het ziekenhuis liggen (zeker in relatie tot hoe groot de groep ongevaccineerd is). De ongevaccineerden zijn ZWAAR oververtegenwoordigd en zij die wel gevaccineerd zijn hebben onderliggend lijden.

Ik zou zeggen kijk eens naar de cijfers in VK en Portugal. Vele malen hogere vaccinatiegraad (Engeland is ver met boosters), zorg kan het gewoon aan.

Griepvaccins zijn ook alles behalve perfect en worden iedere jaar aangepast. Niemand die daar moeilijk over doet. Bij corona is dat vreemd genoeg ineens een probleem.
Laatst gewijzigd door havana op 26 nov 2021 18:50, 4 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie