Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 jun 2022 15:18

rikkert schreef: 13 jun 2022 14:34 Als ik de corona-regels in Frankrijk goed interpreteer:

Voor 18 jaar en ouder:

- geboosterd, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar niet geboosterd, minder dan 6 maanden oud, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar met genezen verklaring minder dan 6 maanden oud, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar met genezen verklaring meer dan 6 maanden oud, dat is als ik het goed begrijp wel een probleem (dus dan testen voor inreizen)

Voor jonger dan 18:

- 2 maal gevaccineerd is genoeg.

Als ik het goed snap moet je dan nog een booster halen om in te reizen. Ik vraag me af of er gecontroleerd wordt (alleen aan de grens want in Frankrijk is de pass sanitaire volgens mij afgeschaft) maar dat is een ander punt. Klopt mijn interpretatie van de huidige officiële regels?
Rikkert,
Ik kan alleen maar aangeven dat ik nergens gecontroleerd ben en ook nergens controle of ook maar iets van covid gezien heb. Er zijn nog wel wat mensen die mondkapjes dragen, maar ook dat zijn er echt heel weinig.
ps1 ik ben niet gevaccineerd/geboosterd en heb me geen moment zorgen gemaakt hierom (hopelijk blijft dat zo en velen met mij)
ps2 ik ben dit jaar ook in italie en zwitserland geweest en daar ook nergens controle.
ps3 als ik had geweten dat ik met mijn update 'corona reacties' zou opwekken, had ik het niet geplaatst (geen verwijt naar jou overigens maar meer dat ik corona-moe ben :-) )

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2022 15:30

@hopjes, dan had je dit niet onder coronavragen moeten zetten ;)
@Rikkert, behalve een loslopend mondkapje merk je er helemaal niets meer van, maar.. ook in Frankrijk oplopende besmettingen. Wie zeiden er dat dat in de zomer niet zou gebeuren?

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 13 jun 2022 17:12

@jans, hoho, dit topic staat onder 'vakanties' ;-)
ps; wij hebben een kampeer vakantie geboekt in de buurt van de mont ventoux dus in augustus fiets ik door jouw achtertuin en hopelijk voorzie jij me van actuele informatie tegen die tijd...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2022 17:27

Haha en het ging 98 bladzijden over coronamaatregelen. Ja corona maatregelen voor de Nederlandse vakantieganger is Frankrijk.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jun 2022 18:59

Als je met de auto gaat, moet je je nergens zorgen over maken. (2 weken geleden in de Vogezen geweest, met de auto, niet gevaccineerd, geen zorgen)
Met het vliegtuig moet je de controles wel ondergaan (maar ik dacht dat een test voldoende was omdat je uit een groen gebied komt)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 13 jun 2022 19:06

Ik zou toch nog maar een paar mondkapjes meenemen. Apotheek, eerste hulp, huisarts en nog een paar plekken meer waar fragile mensen komen.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jun 2022 19:34

Ik fiets al een dag of 10 door Frankrijk. Geen controles. Geen corona pas. Geen afstand houden. Nergens mondkapjes, op een enkeling na.

Wel veel zon en erg lekker eten
Live fast; die young. mijn blog

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jun 2022 07:41

hopjes schreef: 13 jun 2022 15:18
rikkert schreef: 13 jun 2022 14:34 Als ik de corona-regels in Frankrijk goed interpreteer:

Voor 18 jaar en ouder:

- geboosterd, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar niet geboosterd, minder dan 6 maanden oud, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar met genezen verklaring minder dan 6 maanden oud, niks aan de hand
- gevaccineerd 2 maal maar met genezen verklaring meer dan 6 maanden oud, dat is als ik het goed begrijp wel een probleem (dus dan testen voor inreizen)

Voor jonger dan 18:

- 2 maal gevaccineerd is genoeg.

Als ik het goed snap moet je dan nog een booster halen om in te reizen. Ik vraag me af of er gecontroleerd wordt (alleen aan de grens want in Frankrijk is de pass sanitaire volgens mij afgeschaft) maar dat is een ander punt. Klopt mijn interpretatie van de huidige officiële regels?
Rikkert,
Ik kan alleen maar aangeven dat ik nergens gecontroleerd ben en ook nergens controle of ook maar iets van covid gezien heb. Er zijn nog wel wat mensen die mondkapjes dragen, maar ook dat zijn er echt heel weinig.
ps1 ik ben niet gevaccineerd/geboosterd en heb me geen moment zorgen gemaakt hierom (hopelijk blijft dat zo en velen met mij)
ps2 ik ben dit jaar ook in italie en zwitserland geweest en daar ook nergens controle.
ps3 als ik had geweten dat ik met mijn update 'corona reacties' zou opwekken, had ik het niet geplaatst (geen verwijt naar jou overigens maar meer dat ik corona-moe ben :-) )
@hopjes: topic heet actuele situatie in Frankrijk en daar valt mijn vraag onder toch? Ik reageer helemaal niet op jouw post.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3524
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jun 2022 07:45

Als ik van de officiële regels afwijk, doe ik dat graag bewust. Ik twijfelde er al geen moment aan dat er geen controle was in Frankrijk. Ik ga volgende maand pas naar Frankrijk en neem zeker een paar mondkapjes mee.

Maar is er iemand die naast de dagelijkse praktijk, weet of ik de officiële regels goed lees?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2370
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 14 jun 2022 07:53

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk

Volgens Anwb is vaccinatiebewijs 270 dagen geldig. Met booster onbeperkt. Ik lees dus hetzelfde als jij muv 270 dagen ipv een half jaar wat jij beschrijft mbt vaccinatiebewijs.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 14 jun 2022 08:50

Er is een app Re-open EU deze geeft actuele situatie per land.
https://reopen.europa.eu/nl dit is de webversie.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jun 2022 09:40

Alle "papieren" stukken zijn een leuk begin, maar de alledaagse werkelijkheid is toch waar het om gaat? Zoals ik al geschreven heb, neem een paar mondkapjes mee. Moet je naar een apotheek of arts dan ben niet "die buitenlander".

Plaats reactie