Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 dec 2021 16:58

rikkert schreef: 01 dec 2021 16:24
Jans schreef: 01 dec 2021 15:27 Rikkert ook in Frankrijk is het weer nu beroerd
Dat snap ik hoor. Maar dit weer doet wel verlangen naar een lekkere zomer in het franse zonnetje.
Zeker, en we hebben het geluk dat er echt mooi(ere) dagen aankomen. We moeten alleen nu ook geduld hebben.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 01 dec 2021 18:14

Vorige week camping in de cevennes gereserveerd, er waren nog 6 plekken vrij eind july... normaal gesproken boeken we last-minute in mei/juni.

M.b.t. boosters ; ik vind het idioot om gezonde mensen onder de 60 te boosteren en hoop echt dat er op korte termijn wat andere inzichten boven komen drijven!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37376
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2021 18:37

hopjes schreef: 01 dec 2021 18:14 Vorige week camping in de cevennes gereserveerd, er waren nog 6 plekken vrij eind july... normaal gesproken boeken we last-minute in mei/juni.

M.b.t. boosters ; ik vind het idioot om gezonde mensen onder de 60 te boosteren en hoop echt dat er op korte termijn wat andere inzichten boven komen drijven!
Campings is echt belachelijk qua reserveren. Als je de enorme explosie in caravan en camper verkoop ziet van de laatste 2 jaar icm het steeds meer plaatsen van huisjes op campings is het niet verwonderlijk. Wel vervelend.

Mbt het 2e volledig met je eens.
Less is bore

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 01 dec 2021 18:49

TL@ schreef: 01 dec 2021 18:42....edit: en nu wordt het weer terug een Corona topic :oops:
En heel eerlijk boeit mij de actuele situatie in Frankrijk niet eens zo. Ik ben niet van de wintersport, dus over een half jaar of zo begin ik me pas druk te maken wat de Fransozen precies aan het doen zijn :?
Live fast; die young. mijn blog

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 02 dec 2021 11:19

Topic opgeschoond.

Alleen on-topic posten a.u.b.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 dec 2021 20:30

Mooi dat het topic weer open is, maar we gaan het hier uiteraard weer over Corona hebben. Zonder dat virus had dit topic nooit bestaan. Want met de actuele situatie bedoelen we natuurlijk welke corona regels nu in Frankrijk gelden en hoe dat je vakantie planning beïnvloedt. De politieke situatie in Frankrijk of de economische situatie en stakende boeren, daar gaat hier echt niet over.

Het is een beetje ervaringen uitwisselen en proberen uit te vinden welke departement welke regels heeft en of die binnenkort aan verandering onderhavig zijn. Het gaat om de actuele corona regels en hoe daar mee om te gaan. Moet je een pak mondkapje inkopen, een booster vaccin hebben en zo ja welke? Waar zijn restricties, waar niet? Moet ik wel of niet op vakantie gaan in la douce France, of beter maar naar Italie, Spanje of Oostenrijk? En iedereen heeft ook wel een mening over beleid van allerlei regeringen.

Probeer dan maar eens het topic 'schoon' te houden, dat zal niet meevallen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 dec 2021 20:47

Als ik werk gerelateerd naar Frankrijk zou moeten om wintersporters te brengen met de touringcar en nog niet in aanmerking kom voor de booster ben ik benieuwd hoe we dat opgelost krijgen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

i-mac

i-mac 02 dec 2021 21:56

Vanaf 1 februari mag je weer iets dieper in de portemonnee duiken om op de (weliswaar schitterende) snelwegen te rijden.


Bron: Het Nieuwsblad

Franse péage wordt opnieuw duurder

De Franse overheid verhoogt de tol op haar snelwegen vanaf 1 februari 2022 met gemiddeld 2 procent. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het ministerie van Transport die persbureau AFP kon inkijken. Begin dit jaar gingen de prijzen ook al met 0,44 procent de hoogte in.

i-mac

i-mac 02 dec 2021 21:58

nijkie schreef: 02 dec 2021 20:47 Als ik werk gerelateerd naar Frankrijk zou moeten om wintersporters te brengen met de touringcar en nog niet in aanmerking kom voor de booster ben ik benieuwd hoe we dat opgelost krijgen.
Ik vermoed dat je werkgever in dat geval zal kijken of die booster toch niet sneller kan. Indien niet, zal iemand anders moeten rijden, of helemaal niet. Ik weet niet hoe de situatie is op dat vlak in Nederland.

In België kan je je nu zelf op een lijst laten plaatsen om versneld je booster te krijgen. De prikjes die op het eind van de dag over zijn, omdat mensen niet kwamen of konden opdagen, gaan zo niet verloren.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 02 dec 2021 22:55

Van de site “Nederlanders in Frankrijk”

Update 29/11 Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken publiceerde vandaag een aangepast reisadvies waarin staat dat de verplichte boosterprik wél van toepassing is op toeristen. Wij proberen nu officiële bevestiging te krijgen in Frankrijk, want op het moment bestaat er nog tegenstrijdige informatie over dit onderwerp.

Hopelijk later meer….
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 dec 2021 02:49

Vanaf welke leeftijd willen de Fransen een groen vinkje zien eigenlijk?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 03 dec 2021 07:47

12jaar en 2 maanden als het inmiddels niet veranderd is

Plaats reactie