Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2022 11:02

Jans schreef: 15 jun 2022 10:34 Oh Daniël er komt geen vaccin meer bij als je volgend jaar zakelijk naar Frankrijk zou moeten en ze eisen dat je nog een booster gehad hebt? Tot nu toe heb je toch alles gedaan wat er geëist werd?
Dan ga ik niet.
Ik heb het gedaan omdat ik in principe zeker in de eerste 2 vaccins absoluut het nut zag (en zie!). Daar is wat mij betreft nooit discussie over geweest en had van mij zelfs een veel duidelijkere discussie mogen zijn of daar een hogere druk op de bevolking (weigeraars) had moeten liggen. Was dus zeker geen eis, maar uit eigen vrije wil en overtuiging.
Die 3e was al wel een beetje tegen mijn principes in, maar idd volledig uit reisoverweging genomen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2022 11:28

We zullen het meemaken, of niet.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 15 jun 2022 11:49

daniel1975 schreef: 15 jun 2022 09:54
el_loco schreef: 15 jun 2022 08:45 Ja, ik begrijp ook niet helemaal waarom het wel of niet dragen van een mondkapje en/of het wel/niet moeten tonen van een vaccinatie- of testbewijs zo`n issue moet zijn.
Tsja, daar verschillen we dan enorm van mening over.
Mondkapjes dragen ze in Azie al jaaaaaren en de pandemie is daar net zo groot geweest en ik wil zelf beslissen wat ik wel/niet in mijn lijf laat spuiten. 3 vaccins zitten erin omdat ik zakelijk wil kunnen reizen, maar het is nu wel klaar. Komt er echt niet nog 1 bij. 2x covid gehad; 1x snotterig en de andere keer kwam ik er achter omdat ik moest testen om te kunnen vliegen. Gemiddelde verkoudheid is ernstiger. Waarschijnlijk ook wel zo mild omdat ik de vaccins had trouwens.
Ik mag gewoon met 16.000 m/v in de Ziggo Dome staan meebleeren met een concert, maar als ik in een vliegtuig zit (waar de luchtverversing op standje "storm" staat) dan moet ik een kapje op bij sommige maatschappijen. Ook weer niet bij alle, want dat vind niet iedereen meer nodig. Die dingen worden nu gewoon voor de show en politiek gebruikt en daar kan ik niet tegen.
Corona is klaar en laat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Ja, het is voor iedereen anders. Ik ben ook wel klaar met het gedoe, maar Corona is niet zomaar een griepje heb ik wel aan den lijve ondervonden. Begin maart een besmetting opgelopen en nog steeds niet de oude (ondanks een vrij goede conditie, geen overgewicht, vaccins en dergelijke) Statistisch is het ook gewoon een naar virus!
Ik ga ook weer gewoon naar concerten, supervet dat het weer kan. Maar als ik straks in Frankrijk in een supermarkt weer een mondkapje op moet, who cares? Ik niet in ieder geval, kan me daar geen seconde druk om maken. Anyway, we verschillen hierover van mening, geen probleem wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2022 16:20

Zo net terug van de huisarts. Ik was voorbereid: mondkapjes verplicht. Dus ondanks dat ik er niet veel heil in zie, gewoon zonder morren op gedaan. Ik kan weer even vooruit.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jun 2022 16:42

Dat mondkapje zal wel.
Maar een extra prik, met als doel een qr code krijgen... Dat is toch wat anders.

Als je er niets extra's voor hoeft te doen, zal 't mij ook een worst wezen om een qr code te laten zien.

Maar als ik nu nog extra moet prikken om een qr code te krijgen, dan denk ik wel 2x na. Zeker omdat die boosters ed nog altijd niet aangepast zijn aan nieuwere varianten (zelfs niet aan de variant van afgelopen winter), dan is het in mijn ogen een administratief prikje voor een ziekte met een kleine kans dat ik er heel ziek van wordt, waarbij (Frankrijk) je in het ergste geval in een westers ziekenhuis terecht komt.

Dat is weer iets anders dan vaccins tegen exotische ziektes, als je bijv naar bepaalde regio's in Azië of Afrika wilt reizen. Waar je een grote kans hebt goed ziek te worden en dan daar maar moet afwachten waar je medisch behandeld kunt worden...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2022 17:18

Ik vind het toch een heel gedoe toen onze zoon vorig jaar in Frankrijk in het ziekenhuis terecht kwam.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jun 2022 17:28

Grappig om te lezen, 3 keer geprikt maar de 4de zal 1 teveel zijn. Als de winter komt en er weer beperkingen zouden komen (hopelijk niet, maar met politici die zich willen bewijzen, kan alles natuurlijk), rollen jullie allemaal terug op de buik voor een extra prik ;-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 15 jun 2022 18:27

Eigenlijk als ik minister Kuipers zo hoor schuift hij heel veel af op onze eigen verantwoordelijkheid, wat ik persoonlijk niet zo gek vind, n.l. als je ziek bent blijf je thuis, niezen in je elleboog, handen veelvuldig wassen, afstand houden en als dat niet kan een mondkapje. En als ik zo om mij heen kijk kunnen de mensen hiervan nog véél leren, afstand houden ho maar, handen wassen ho maar, winkel wagentje schoonmaken ho maar, gewoon niezen zonder bescherming naar anderen en boven etenswaar etc. geen probleem, roggelen en spugen op straat en maar wel klagen dat ze ziek kunnen worden, een mondkapje op een mondvod zullen ze zeggen, bah stelletje viezerikken. :roll:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2022 19:17

Winkelwagentje schoonmaken heeft ook geen nut, is inmiddels bewezen. Geen overdracht van actief virus.
Handen geven is gelukkig weer behoorlijk normaal. Deze week heel veel buitenlanders over de vloer en voelt toch wel vertrouwd om ze na 2-3 jaar weer normaal een hand te kunnen geven.
Wat ik wel storend vind is het gebrek aan eigen verantwoordelijkheid als je ziek bent. Blijf gewoon ff weg bij anderen ipv gewoon onder de mensen te gaan.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2022 19:25

Ik neem aan dat er dan ook vrijelijk gezoend wordt? Één ding is duidelijk, dat was niet mijn ding en dat zal ik op heel bijzondere uitzonderingen na ook niet meer doen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 15 jun 2022 19:50

TL@ schreef: 15 jun 2022 17:28 Grappig om te lezen, 3 keer geprikt maar de 4de zal 1 teveel zijn. Als de winter komt en er weer beperkingen zouden komen (hopelijk niet, maar met politici die zich willen bewijzen, kan alles natuurlijk), rollen jullie allemaal terug op de buik voor een extra prik ;-)
Ik dacht het zelfde…
Maar ga de discussie maar uit de weg, lijkt me beter voor de gezelligheid.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 jun 2022 19:57

Verstandig MAO 😉
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie