Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 dec 2021 19:30

hopjes schreef: 16 dec 2021 17:42 Dat klopt, (huis) artsen hebben toegang tot vaccins (er zijn zelfs spreek en behandel kamers van artsen waar de planten minder water absorberen of in ieder geval de potgrond vochtiger blijft.)

Maar mag je als huisarts ook je eigen kinderen vaccineren en is dat vervolgens een normale legale administratieve vaccinatie registratie?

Persoonlijk zou ik het al een enorme pre/opluchting vinden als er geaspireerd zou worden bij een eventuele vaccinatie. Voor zover ik weet word daar bij de 'normale' vaccinatie-plaatsen nu niet aan gedaan, ook niet als je daarom vraagt.
Niet helemaal waar. Mijn huishuisarts (aka mevr 53x11) heeft destijds wel een overgeschoten prikkie AZ (je weet wel, dat vaccin dat niemand wilde hebben en dat ook vrij kansloos lijkt tegen nieuwe virusmutaties) in mijn arm gezet en die is gewoon geregistreerd. Maar nu heeft zij, net als alle andere huisartsen, geen toegang tot vaccins.
havana schreef: 16 dec 2021 17:55 Je mag niet zo maar iemand vaccineren als arts, ook niet je eigen kinderen of man.

Echter, voor jezelf een vaccin is geen probleem en dat wordt allemaal netjes en officieel geregistreerd.
Natuurlijk wel, hoezo niet. Destijds zijn er heel wat prullenbak AZ prikken gezet. Gelukkig, want anders hadden ze dus weggegooid moeten worden
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 dec 2021 21:45

Oeps….jij hebt een AZ-je….
Ik zou preventief in lockdown gaat met 24-7 een FFP2 masker op :mrgreen:
Want oh die omicron…..


Gezien de “misschien komen er volgende week meer maatregelen” van alles en iedereen ga ik er vanuit dat ze de boel weer helemaal op slot gaan gooien :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 dec 2021 22:03

@53x11

Ik heb ook een prullenbak AZ, gezet door mn neef die huisarts is. Wel officieel geregistreerd trouwens.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 dec 2021 22:24

daniel1975 schreef:

(...)
Gezien de “misschien komen er volgende week meer maatregelen” van alles en iedereen ga ik er vanuit dat ze de boel weer helemaal op slot gaan gooien :-(
Nederland lijkt op dit moment vooral voorop te lopen in doemvoorspellingen. Graag nog even wachten met uitkomen totdat mijn ski'tjes en ik in het vliegtuig zitten.

Beetje on topic dan: Noorwegen mag je in met "klassiek" vaccinatiebewijs. Voor kids <18 die met hun paps en mams meereizen is dat niet nodig. Bij aankomst verplichte antigeentest. Dat vinnik nog wel spannend. Vliegtuig met FFP2 gezinspakket en zoveel mogelijk adem inhouden denk ik maar. :shock:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 dec 2021 22:48

Finland idem. Mooi skigebied ook. Maar dan moet je wel
Van nacht skiën houden. Ik geloof dat ongeveer 2 uur daglicht daar in deze periode :shock:

Maar het is er wel lekker rustig ;)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7962
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 dec 2021 23:34

Voor Italië en Portugal heb je nu naast je vaccinatie ook nog een negatieve PCR test nodig van niet ouder dan 48 uur.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 dec 2021 06:56

53x11 schreef: 16 dec 2021 22:24 Nederland lijkt op dit moment vooral voorop te lopen in doemvoorspellingen. Graag nog even wachten met uitkomen totdat mijn ski'tjes en ik in het vliegtuig zitten.
Gezien de huidige forse daling in positieve testen én de afname in ZH bezetting is er imho heel weinig reden en draagvlak voor strengere regels.
Maar lijkt wel of alles nu op paniek en onderbuik wordt gedaan.
Less is bore

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 17 dec 2021 07:10

daniel1975 schreef: 17 dec 2021 06:56
53x11 schreef: 16 dec 2021 22:24 Nederland lijkt op dit moment vooral voorop te lopen in doemvoorspellingen. Graag nog even wachten met uitkomen totdat mijn ski'tjes en ik in het vliegtuig zitten.
Gezien de huidige forse daling in positieve testen én de afname in ZH bezetting is er imho heel weinig reden en draagvlak voor strengere regels.
Maar lijkt wel of alles nu op paniek en onderbuik wordt gedaan.
En dat is juist het probleem, sturen op cijfers uit het verleden. Ziekenhuisbezetting, dat zijn de besmettingen van een paar weken geleden, tests die van pakweg een kleine week geleden.
Nu zie je dat een andere variant langzaam de overhand neemt. Dus wordt er gekeken wat er in andere landen gebeurd is waar die andere variant al veel meer aanwezig is en voorspeld wat er gaat gebeuren. En daar wordt, gelukkig nu wel, op gestuurd. Dat is veel verstandiger.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 dec 2021 07:17

Bovendien was het RIVM de afgelopen keren steeds juist te optimistisch, zoals ze zelf hebben toegegeven.

Onder meer omdat ze de vaccins hebben overschat.

Dat ze nu uitgaan van de slechtste scenario’s is dus niet heel gek.

https://nos.nl/l/2409775

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 dec 2021 07:51

Dezelfde Van Dissel die eerder 170000 besmettingen per dag voorspelde. Hoezo te optimistisch?

Het zijn slechtste scenario's gebaseerd op selectieve en onverifierbare, mogelijk zelfs zeer wankele aannames. Maar wel zo hard mogelijk hel en verdoemenis roepen in de pers. "Kijk ons eens voortvarend bezig zijn."

Daar vind ik wel wat van, maar als ik dat opschrijf krijg ik hier een ban en ontstaat hier kerroonna discussie numero zoveel, dus zullen we maar weer on-topic?

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met buitenland trips. Waren inreis en lokale maatregelen hinderlijk? Of had je er weinig last van en had het weinig effect op de feestvreugde?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 dec 2021 08:22

Ik ben in coronatijd best vaak naar het buitenland geweest. Eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Even goed uitzoeken wat je nodig hebt.

ANWB Reiswijzer is hierbij een heel handig hulpmiddel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 dec 2021 08:48

Het verbaast me steeds weer. Maar ook bij de fietsvirologen is het nooit goed. Geen idee wat er in Engeland en Denemarken aan de hand is? Maar dan toch liever jojobeleid en achteraf zeggen hoe het wel had gemoeten. Misschien handig om hier vast te vermelden hoe het over drie weken gaat met omikron, dan kunnen de mee lezers er vast op anticiperen. Laten we hopen dat het "paniek om niets " was.
Dan is er misschien ook ruimte om niertransplantaties, hartoperaties en kankerbehandelingen weer door te laten gaan.

Plaats reactie