Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 jun 2022 14:45

Tuurlijk gaan we ervan genieten. Overigens lukte me dat met wat kleine aanpassing de afgelopen 2 jaar ook, dus als het toen lukte lukt het nu helemaal. En volgens mij zijn de enige maatregelen die van kracht zijn in de ziekenhuizen e.d., daar was ik niet van plan te komen, en voor het inreizen (die niet gecontroleerd worden). Verder heb ik niet het idee dat er dingen niet doorgaan, gesloten zijn of weet ik wat.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2022 17:41

Jans schreef: 14 jun 2022 13:58 Ik denk dat je geen hotel in Frankrijk vindt waar je nog wel gecontroleerd wordt.
53x11 (je zult het toch niet lezen) Veel landen hebben op papier nog steeds maatregelen,maar handhaven ze niet. Zo ook Duitsland, en daar heb je hoop ik ook gewoon genoten? Dat gaat de Frankrijk gangers ook gewoon lukken.
Ik zal 'm even citeren dan leest hij het mogelijk wel ;)
Ik heb de laatste maanden in Frankrijk echt geen enkel restaurant of museum gezien waar er nog controles waren.

Ironisch genoeg heeft mijn vrouw nu wel een coronabesmetting te pakken. Zij is, voor werk, onlangs naar Milaan geweest met de Flixbus vanuit Metz. bij terugkomst veel hoesten en moe. Test gedaan en jahoor; positief. Het is nog niet weg die corona shit...
(ze is gelukkig wel al 4x gevaccineerd dus de symptomen zijn mild tot grieperig. )

We hebben een soort quarantaine zone ingesteld want ik kan er absoluut geen corona infectie bij hebben nu! Gelukkig hebben we veel ruimte hier en diverse slaapkamers. En ik kan afstand houden door met de hond de groentetuin en boomgaard bijhouden terwijl zij lijdzaam op d'r bedje ligt. ocherme ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 jun 2022 18:17

Voor mij hoeft 53x11 echt niet te lezen wat ik schrijf, als anderen er iets aan hebben is het mij genoeg.
Heel vervelend dat je vrouw nu ziek is, hopelijk snel voorbij en dat ze als het achter de rug is, kan zeggen het was ongeveer zoiets als een de griep. Maar als ik lees dat er overal meer besmettingen bij komen, ik weet nog zo net niet of corona deze zomer ook overslaat. Je zit er nooit op te wachten, maar in je vakantie al helemaal niet.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jun 2022 18:26

Nounou, zo'n halszaak is het allemaal niet hoor. Ik was gewoon verbaasd. Net zoals dat ik verbaasd was over de kapjes in de Duitse winkels. Mijn vertier in het buitenland is sowieso vrijwel zonder uitzondering buiten in de natuur, daar heb je de minste last van regeltjes, dus mijn plezier laat ik er weinig door belemmeren. Maar, en noem mij maar raar, ik vind het wel een prettig idee als een land je welkom heet, ipv dat het je ziet als een potentieel gevaar. Daarom werd ik blij van de tekst op visitnorway.com
Zoek er verder niet teveel achter, liever geen herhaling van kerroonna discussies...

@enzzo: corona gaat nooit meer weg. De ernstige gevolgen daarvan grotendeels wel. Zoals je thuis ook ondervindt. Hopelijk blijven alle regeltjes ook weg.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2022 18:48

Corona is een griepje geworden.
Nu alleen wachten tot de beleidsmakers dat ook zo zien en die kansloze mondkapjeskul etc helemaal afschaffen.

@jans; blijkt dat hotels in Japan hun eigen regels opstellen. Letterlijk de buren hebben wel normaal ontbijt etc.
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 14 jun 2022 18:50

Jans schreef: 14 jun 2022 12:19 Daniël dan hoop ik voor je dat het geen algemeen beleid is.
Ik hoop eigenlijk diep van binnen dat het wél algemeen beleid is. Maar dat is mijn slechte inborst. :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2022 21:05

Covid is ook zeer gevaarlijk voor senioren…. :twisted:
Less is bore

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 14 jun 2022 22:22

Zekers, maar die zit er niet constant bij elke gelegenheid over te zeiken.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 15 jun 2022 08:45

Jans schreef: 14 jun 2022 13:58 Ik denk dat je geen hotel in Frankrijk vindt waar je nog wel gecontroleerd wordt.
53x11 (je zult het toch niet lezen) Veel landen hebben op papier nog steeds maatregelen,maar handhaven ze niet. Zo ook Duitsland, en daar heb je hoop ik ook gewoon genoten? Dat gaat de Frankrijk gangers ook gewoon lukken.
Ja, ik begrijp ook niet helemaal waarom het wel of niet dragen van een mondkapje en/of het wel/niet moeten tonen van een vaccinatie- of testbewijs zo`n issue moet zijn. Het zijn gewoon de regels van een land, net als dat ik een milieusticker op mijn auto moet hebben als ik naar Duitsland of Frankrijk ga. Handig om te weten of het moet, maar geen reden om niet te gaan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2022 09:47

senior schreef: 14 jun 2022 22:22 Zekers, maar die zit er niet constant bij elke gelegenheid over te zeiken.
Valt in dit geval wel mee. Tenzij jij het heel gewoon vindt dat je als buitenlander in een hotel het ontbijt en de restaurants wordt verboden terwijl je vanuit de overheid gewoon welkom bent.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jun 2022 09:54

el_loco schreef: 15 jun 2022 08:45 Ja, ik begrijp ook niet helemaal waarom het wel of niet dragen van een mondkapje en/of het wel/niet moeten tonen van een vaccinatie- of testbewijs zo`n issue moet zijn.
Tsja, daar verschillen we dan enorm van mening over.
Mondkapjes dragen ze in Azie al jaaaaaren en de pandemie is daar net zo groot geweest en ik wil zelf beslissen wat ik wel/niet in mijn lijf laat spuiten. 3 vaccins zitten erin omdat ik zakelijk wil kunnen reizen, maar het is nu wel klaar. Komt er echt niet nog 1 bij. 2x covid gehad; 1x snotterig en de andere keer kwam ik er achter omdat ik moest testen om te kunnen vliegen. Gemiddelde verkoudheid is ernstiger. Waarschijnlijk ook wel zo mild omdat ik de vaccins had trouwens.
Ik mag gewoon met 16.000 m/v in de Ziggo Dome staan meebleeren met een concert, maar als ik in een vliegtuig zit (waar de luchtverversing op standje "storm" staat) dan moet ik een kapje op bij sommige maatschappijen. Ook weer niet bij alle, want dat vind niet iedereen meer nodig. Die dingen worden nu gewoon voor de show en politiek gebruikt en daar kan ik niet tegen.
Corona is klaar en laat ieder zijn eigen verantwoordelijkheid nemen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jun 2022 10:34

Oh Daniël er komt geen vaccin meer bij als je volgend jaar zakelijk naar Frankrijk zou moeten en ze eisen dat je nog een booster gehad hebt? Tot nu toe heb je toch alles gedaan wat er geëist werd?

Plaats reactie