Alles over vakanties op én met de fiets

Actuele situatie frankrijk

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 19 dec 2021 16:08

i-mac schreef: 19 dec 2021 07:01
Nu Nederland op slot gaat, verwacht ik veel landgenoten bij ons in België. Ik begrijp dat heel er goed. Van harte welkom!
Vandaag rondje Voerstreek gedaan. Teuven bij moeder de gans en Modern stonden flink wat gele kentekens op de parkeerplaats. Diverse groepen Nederlandse wandelaars gezien met 2+ mensen.
En ja, waarom niet? Zeker het wandelen buiten is al geen factor van belang voor de hoeveelheid besmettingen.
Dogma F

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 dec 2021 17:38

daniel1975 schreef: 19 dec 2021 12:35 Eens, behalve dat de boostercampagne als een van de slechtste van de grond komt en er NUL investeringen zijn gedaan in de toch al uitgeklede zorg.
Uitgeklede zorg? Ik hoorde voor covid enkel geklaag dat het te duur was.

En om een beetje on topic te blijven, weet jij wat je zelf mag bijdragen in in een Frans ziekenhuis te liggen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37374
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2021 18:42

Nee, maar jij vast wel ;-)
Als fransoos of als buitenlander?
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 19 dec 2021 18:46

Jans schreef: 19 dec 2021 11:41
rikkert schreef: 19 dec 2021 11:33
daniel1975 schreef: 19 dec 2021 08:08 Ik heb mijn hele leven VVD gestemd.
Ow, Dan geven we gewoon jouw de schuld :lol:
Iedere andere partij had het veel beter gedaan, toch?
Tsja, helaas zijn we niet in de gelegenheid om ceteris paribus te kijken hoe een andere partij het gedaan zou hebben. Maar goed, ik stem al mijn hele leven geen VVD.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 19 dec 2021 18:55

Nooit geweten dat de Nederlandse politieke situatie zoveel invloed had op de "actuele situatie in Frankrijk". Maar dat ligt vast aan mij.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 dec 2021 19:08

Sweety2008 schreef: 19 dec 2021 13:35 [quote=

Nu Nederland op slot gaat, verwacht ik veel landgenoten bij ons in België. Ik begrijp dat heel er goed. Van harte welkom!
Niet alleen in België ook in Duitsland komen nu veel Nederlanders shoppen. Ik woon maar 10 km van Duitsland af ben er zo met de fiets en ga daar heerlijk winkelen.
[/quote]
Zo lang zal dat ook niet meer mogelijk zijn. Waarom zou je als niet-werkende in de drukte van het weekend willen winkelen?

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 04 jan 2022 16:28

Ik ben zondagavond teruggekomen van 8 dagen sneeuwpret in de Franse Savoye. Even was Covid naar de achtergrond mede door de Franse slag: QR code bij aanschaf liftpassen? Uhhh, nee. QR code tonen bij liften? Nope. QR code bij restaurant? We hebben die van uw vrouw al gezien… QR code voor terras? Nee, we zijn buiten, toch? Mondkapjes in lift? Ja, om de kin te beschermen tegen de kou 😅. En dat allemaal bij record op record….. Volgens mij zijn de Fransen er ook klaar mee.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 jan 2022 17:00

Gisteren in restaurant gewoon QR moeten laten zien. En sommigen weer "trouw" mondkapjes in de auto op.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 jan 2022 22:18

JoostG schreef: 04 jan 2022 16:28 Ik ben zondagavond teruggekomen van 8 dagen sneeuwpret in de Franse Savoye. Even was Covid naar de achtergrond mede door de Franse slag: QR code bij aanschaf liftpassen? Uhhh, nee. QR code tonen bij liften? Nope. QR code bij restaurant? We hebben die van uw vrouw al gezien… QR code voor terras? Nee, we zijn buiten, toch? Mondkapjes in lift? Ja, om de kin te beschermen tegen de kou 😅. En dat allemaal bij record op record….. Volgens mij zijn de Fransen er ook klaar mee.
En wij gingen vlak over de grens met België (wonen we 900mtr vandaan) een boodschap doen, ach, lunchtijd. Even kop koffie ergens drinken, geen QR code gevraagd. Ik stond al klaar met telefoon, nee, niet nodig. Tsja.
In het café werd geen lunch geserveerd, brasserie ernaast dan maar. Halt, stop, QR code bij de ingang tonen. Mijn vrouw mocht niet naar binnen want haar telefoon lag thuis. Derde stop, broodjeszaak voor afhaal en ter plekke eten. Alleen aan de balie bestellen en werd 1 QR code gecontroleerd.
Net zo wisselvallig als het weer....
Dogma F

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 jan 2022 08:12

JoostG schreef: 04 jan 2022 16:28 Ik ben zondagavond teruggekomen van 8 dagen sneeuwpret in de Franse Savoye. Even was Covid naar de achtergrond mede door de Franse slag: QR code bij aanschaf liftpassen? Uhhh, nee. QR code tonen bij liften? Nope. QR code bij restaurant? We hebben die van uw vrouw al gezien… QR code voor terras? Nee, we zijn buiten, toch? Mondkapjes in lift? Ja, om de kin te beschermen tegen de kou 😅. En dat allemaal bij record op record….. Volgens mij zijn de Fransen er ook klaar mee.
Bijzonder is dat toch, je bent er klaar mee en daarom hou je je aan geen enkele regel, waardoor het alleen maar langer duurt voordat je er echt klaar mee bent. Ofzoiets. Ik verbaas me daar altijd wel over: ze hebben een jaar niks kunnen doen qua wintersport, ik zou dan extra mijn best doen om het netjes te doen. Anders ben je de eerste die weer gesloten wordt. Ik zag voor de lockdown in de Nederlandse horeca en kappers de mondkapjes weer verdwijnen. Dus die gingen als eerste dicht (ik zeg niet die mondkapjes de oorzaak van het dichtgaan zijn, maar je vestigt denk ik wel meer de aandacht op je).

Het aantal terugkerende corona-gevallen van de wintersport in Frankrijk en Oostenrijk schijnt fors te zijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jan 2022 10:16

rikkert schreef: 06 jan 2022 08:12
Bijzonder is dat toch, je bent er klaar mee en daarom hou je je aan geen enkele regel, waardoor het alleen maar langer duurt voordat je er echt klaar mee bent. Ofzoiets. [knip]

Het aantal terugkerende corona-gevallen van de wintersport in Frankrijk en Oostenrijk schijnt fors te zijn.
In Oostenrijk (Montafon) was men 2 weken geleden zeer zeker niet gemakkelijk met corona maatregelen. QR code hotel, QR liftpas, QR horeca, FFP2 mondkap controle bij gondel/lift. Desondanks zijn de meeste lokale oostenrijkers er ook helemaal klaar mee maar kunnen ze niet anders, want de toeristen zijn hun inkomsten bron (nieuwe lockdown is drama). Onderling en uit het zicht houden diezelfde QR controleurs en 'bergbaan-medewerkers' zich er ook niet aan en zijn er de feestjes. Hoe ik dat weet?! Omdat ik er vaker kom, dit gezien en ervaren heb, mensen spreek en ook andere mensen vraag naar hun ervaringen... Waarom ik dat hier deel? Ik denk dat het goed is om anderen te informeren als het aan de orde is. Deze corona crisis is fascinerend als je er met een open blik ingaat en je geen directe verantwoordelijkheden heb waardoor je je wat vrijer kunt uiten/informeren.

Het aantal terugkerende corona gevallen schijnt fors te zijn... fors in vergelijking met wat? Zolang er geen fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal is houdt het op. Het is voor de media ook fijn om weer een iets ander onderwerp te hebben en er zondebokken gezocht kunnen worden. Net zoals er 2 weken geleden in het nieuws was dat er treinladingen met nederlanders naar belgie gingen voor een dagje uit. Dit soort geroep is pas interessant als van die terugkerende corona gevallen mensen erg ziek worden en 'zorg-hulp' nodig hebben. En dat gedoe over dat die dan weer andere mensen kunnen besmetten enz. Het virus is er en gaat nooit meer weg, kwetsbaren bescherm je en de rest moet door.

Ik denk dat als men minder media gaat volgen en alleen de cijfers ziet (en dit goed kan interpreteren) dat de meesten dan ook wel zien dat het een groot theater is. Waarbij ik zeer zeker niet bedoel dat er geen corona is en dat ik wel even een oplossing klaar heb liggen. Feit is dat onze overheid en die van andere landen het ook niet weten en allemaal maar wat aan rommelen/gokken.
Dit word steeds inzichtelijker en daarom houden mensen zich minder aan maatregelen, men gelooft er niet meer in en is er klaar mee. Alle voorgeschotelde en berekende IC-belastingen enz kwamen niet in de buurt van werkelijkheid. Structureel worden beloftes niet waargemaakt, ondernemers en plannen worden kapot gemaakt, stupide zaken (mondkapjes deal, avondklok en ik verwacht dat we op korte termijn een nieuwe rel hebben mbt ingeslagen medische goederen)

Een president van een land die aangeeft dat hij een bepaalde groep mensen gaat irriteren... Enerzijds mooi dat hij het uitspreekt, anderzijds krankzinnig dat we dit soort 2-delingen ineens accepteren. Het is niet vreemd dat mensen in hun onwetendheid en angst in complotten gaan geloven, ik hou me daar verre van maar ik heb daar wel begrip voor.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jan 2022 10:21

Ik heb me ook doodgeërgerd aan de vakantiegangers-bashing. Bijna 70% van de besmettingen vindt nog altijd thuis plaats, iets van 3% komt van vakantiegangers. Waarbij een heel groot deel zich test bij thuiskomst en direct in Q gaat en dus niemand belast met een eventuele besmetting.

Omikron is dermate besmettelijk dat we het zelfs met een China-achtige lockdown niet tegen kunnen houden. Zelfs afremmen is vrijwel onmogelijk. Ook China zal hier zeer veel moeite mee gaan krijgen.

Plaats reactie