Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt V2 2021

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 mei 2021 09:57

Ik heb gisteren mijn eerste ritje met de nieuwe Bolt V2 gereden.

De nieuwe past gewoon op mijn Hidemybell mount (de korte versie voor de oude Bolt). Hij lijkt er zelfs wat strakker op vast te zitten.

De opstarttijd is net wat langer dan die van de V1.

Geen route gevolgd, simpelweg registratie van de rit gedaan. Geen enkel issue. Alles werkte zoals verwacht en het scherm is gelukkig super leesbaar gebleven. Leuke toevoeging is de lichtsensor in combinatie met automatische backlight functie.

Vanavond eens testen met een op Strava gemaakte route.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 mei 2021 11:08

Moest mijn oude Bolt het begeven, dan wordt dit de opvolger.
Reviews zijn over het algemeen goed, GPlama, DesFit, behalve DC Rainmaker had wat problemen met zijn Bolt.
Volgens Wahoo ligt het aan:
"Wahoo believes the core of my issues may be related to the density of the bike routes and map data in my area (Amsterdam), as stability seems to improve the further away from Amsterdam I get, and then get worse the closer I get back home. Though, even that’s not always consistent. However, other folks I know and trust have had essentially flawless experiences, potentially because they ride in places that aren’t the world’s epicenter for bike paths and bike infrastructure."

links review DCR:
https://www.dcrainmaker.com/2021/05/wah ... gress.html

https://www.youtube.com/watch?v=k-IHDyiPK7Q

Gerwin89
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 mar 2019 14:22

Gerwin89 28 mei 2021 12:53

Waar heb je hem gekocht?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 mei 2021 13:36

Op de Wahoo site.
Afbeelding

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 28 mei 2021 14:15

Kiekeboe schreef: 28 mei 2021 11:08 Moest mijn oude Bolt het begeven, dan wordt dit de opvolger.
Reviews zijn over het algemeen goed, GPlama, DesFit, behalve DC Rainmaker had wat problemen met zijn Bolt.
Volgens Wahoo ligt het aan:
"Wahoo believes the core of my issues may be related to the density of the bike routes and map data in my area (Amsterdam), as stability seems to improve the further away from Amsterdam I get, and then get worse the closer I get back home. Though, even that’s not always consistent. However, other folks I know and trust have had essentially flawless experiences, potentially because they ride in places that aren’t the world’s epicenter for bike paths and bike infrastructure."

links review DCR:
https://www.dcrainmaker.com/2021/05/wah ... gress.html

https://www.youtube.com/watch?v=k-IHDyiPK7Q
Volgens DCRainmaker met laatste update opgelost. Dat zou mooi zijn.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 28 mei 2021 14:16

De huidige 'reviews' zijn allemaal van gesponserde kanalen (behalve die van DC Rainmaker) dus dat zegt niet zoveel. Maar uiteindelijk verwacht ik ook gewoon een goed werkend toestel (net zoals de meeste andere Wahoo's en Garmins)
Afbeelding

moa
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 apr 2008 22:25

moa 28 mei 2021 14:16

ik heb 2 vragen:

- kan je, zoals bij de ROAM, het profiel tonen op het navigatiescherrm?
- de elevation data zit nu op het toestel zelf. wordt daar iets mee gedaan à la Climb Pro van Garmin? het moet nu toch mogelijk zijn om de klimmen beter in detail te tonen en zelfs de percentages in kleuren weer te geven?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 29 mei 2021 15:04

Op je eerste vraag: de app heeft die instelling alvast, en volgens de specs zou het moeten kunnen, maar ik heb het nog niet gezien. 'k Heb een route van Strava gereden en daarmee zag ik geen hoogteprofiel op het Map scherm.

Verder lijkt alles wel redelijk goed te werken. Her-routeren werkt tot dusver goed, maar je kan dat gelukkig ook afzetten. Toch al een paar probleempjes:

- de GPS fix duurde 1x erg lang
- de onderliggende kaart laadde 1x niet op. Herstarten bracht soelaas.
- wanneer hij je actuele snelheid toont, geeft hij aan of je sneller of trager dan je gemiddelde snelheid rijdt. Die berekening klopt niet, wanneer ik ietwat trager dan gemiddeld reed, gaf hij toch aan dat ik sneller was. Ik ga ervan uit dat hij rekent met gemiddelde snelheid inclusief stilstand of zo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kneh
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 apr 2014 20:49

Gebruikersavatar Kneh 04 jun 2021 20:57

raven14 schreef: 29 mei 2021 15:04 - wanneer hij je actuele snelheid toont, geeft hij aan of je sneller of trager dan je gemiddelde snelheid rijdt. Die berekening klopt niet, wanneer ik ietwat trager dan gemiddeld reed, gaf hij toch aan dat ik sneller was. Ik ga ervan uit dat hij rekent met gemiddelde snelheid inclusief stilstand of zo.
Bij de Bolt v1 kon je de actuele snelheid, zonder de toevoeging of je sneller of langzamer gaat dan je gemiddelde, laten weergeven.

Ik kan deze mogelijkheid niet vinden op de Bolt v2. Zit die er niet bij?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2848
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 04 jun 2021 23:31

Tot nu toe weinig problemen gehad. Na een update moest ik mijn Assiomas opnieuw koppelen. Benieuwd of dat de volgende keer (zondag as) weer zal moeten.

Routering en herberekenen ok. Een punt was hij de weg wel kwijt. Niet helemaal, want hij pikte de route weer op, maar sloeg een deel van de route over. Ik had een test route gemaakt met een rotonde waarbij ik twee maal langs moest, in beide gevallen eerste afslag. Bewust op de heen weg de eerste afslag "gemist". Na snel herberekenen, kwam ik weer terug bij de rotonde vanaf de andere kant. Hij stuurde mij de goede kant op, maar de eerste lus rotonde-rotonde sloeg ie over. Route werd hiermee direct een stuk ingekort.

Ik meen mij te herinneren dat de snelheid sec of snelheid met pijltje naar boven of omlaag in verhouding tot de gemiddelde, twee aparte velden zijn. En dat ik ze beide heb zien staan bij het instellen van de data velden.

Vraag: hebben jullie de mogelijkheid gevonden om data velden (hartslag, vermogen) van kleur te laten veranderen afhankelijk van jouw ingestelde zones?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 04 jun 2021 23:41

Philippos schreef: 04 jun 2021 23:31
Vraag: hebben jullie de mogelijkheid gevonden om data velden (hartslag, vermogen) van kleur te laten veranderen afhankelijk van jouw ingestelde zones?
Ja, iig wat betreft vermogen. Je moet op je scherm een ander data veld installeren, bvb 'avg power 3s with zone color' ipv 'avg power 3s'.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2848
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 jun 2021 09:28

Ik kan zo'n veld niet zo gauw vinden. Zit het bij jou in deze groep velden of ergens anders?
84ECC146-D4F3-4BA9-907A-DB9EA020AD97.png

Plaats reactie