Alles over vakanties op én met de fiets

5/6 juni 2021 BRM 200 Valkenswaard, Pretparkentocht

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 27 mei 2021 10:45

Met het versoepelen van de Corona regels zijn toertochten weer toegestaan, wel voorlopig nog in beperkte setting, dus zonder franje. Brevetten worden zelden met deze franje georganiseerd, dus we kunnen direkt op een redelijk normale manier organiseren.

We vertrekken vanuit fietscafé “de Bel”. Bij Eindhoven fietsen we over de Hovenring en de nieuwe fietsbrug over de A2/N2. In Oirschot gaan we over de nieuwe fietsbrug. Via Oisterwijk vervolgen we onze weg richting de Loonse- en Drunense duinen. Dan komen we bij ons eerste doel: De Efteling te Kaatsheuvel.
Vanuit daar rijden we oostelijk, ten noorden van de Loonse- en Drunense duinen, richting Cromvoirt. Nadat we Vught gekruist hebben, rijden we vervolgens naar Sint Michielsgestel, Schijndel, Veghel, Handel en De Rips. We verruilen het Brabantse land even voor het Limburgse. We rijden dan richting Toverland, het 2 e pretpark van onze tocht.
Vanuit de Peel rijden we uiteindelijk weer richting de Brabantse Kempen, waar het leven altijd goed is en we even lekker kunnen nagenieten van deze mooie tocht!
Bij het inschrijven kies je voor de zaterdag óf de zondag. Je brevet wordt alleen gehomologeerd als je ook op de gekozen dag fietst. Inschrijven voor beide dagen tegelijk is niet toegestaan.
Voor de zaterdag schrijf je in op: https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-200-valkenswaard/
voor de zondag op: https://www.randonneurs.nl/brevet/brm-2 ... ht-zondag/
Daarnaast zijn er nog een aantal belangrijke richtlijnen die moeten gerespecteerd worden:
Blijf thuis als je verkouden bent of koorts hebt.
Vermijd nauw contact en respecteer de afstand van 1½ meter
Spugen en fluimen wegblazen is niet toegestaan.
Vergeet niet een mondmasker en handschoenen voor onderweg, er kunnen situaties voorkomen waarbij het gebruik verplicht is.
Neem een eigen pen mee.
Neem kennis van en respecteer de coronaregels in Nederland. In het bijzonder, als je niet in Nederland woont, dan kan er een quarantaineverplichting zijn bij binnenkomst van Nederland of een recente negatieve coronatest (of vaccinatie). Een zelfde regeling kan van kracht zijn bij terugkomst in het thuisland.

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 27 mei 2021 11:39

Fijn dat er weer wordt gestart!

Deze laat ik helaas schieten. Om 9 uur starten in Valkenswaard is met het OV sowieso een uitdaging, maar het weekend van 5/6 juni rijden er ook nog eens geen treinen tussen 's Hertogenbosch en Eindhoven...

Jammer, ik heb nog niet veel tegeltjes in Brabant ;)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 27 mei 2021 12:45

FryskBloed schreef: 27 mei 2021 11:39 Fijn dat er weer wordt gestart!

Deze laat ik helaas schieten. Om 9 uur starten in Valkenswaard is met het OV sowieso een uitdaging, maar het weekend van 5/6 juni rijden er ook nog eens geen treinen tussen 's Hertogenbosch en Eindhoven...

Jammer, ik heb nog niet veel tegeltjes in Brabant ;)
Irritant, moeten we via Rotterdam naar Eindhoven. Ik was wel van plan om mee te fietsen op de zondag. Dat wordt dus laat thuis.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 27 mei 2021 12:54

Via Venlo een optie? Er is een natuurkampeerterrein op 6km van de start, je kunt dus redelijk Corona proof overnachten.

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 27 mei 2021 15:03

Vrijdag uit mijn werk pak ik de trein naar Eindhoven, dan rijdt het nog wel normaal. Daar een slaapplek via vrienden op de fiets. Zaterdagavond dan maar met een omweg terug treinen naar Amsterdam.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 01 jun 2021 14:20

Aangezien de gebruikelijke hoeveelheid Duitsers en Belgen niet kan komen vanwege de reisbeperkingen hebben we nog ruim plek.
Aarzel dus niet om je aan te melden. Let wel op, de inschrijving sluit woensdagavond, middernacht.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 jun 2021 15:33

Ik heb andere plannen, maar klopt het dat hier niet een mail over verstuurd is ?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 jun 2021 20:44

En inmiddels wel een mail ontvangen.
Dit stukje is wel grappig ;
Verder zijn we druk bezig met de brevetten die gepland staan op 12 juni (Boekelo 300) en 26 juni (Amsterdam 600). Het wachten is op de goedkeuring van de plaatselijke autoriteiten. Zodra die er is gaat de inschrijving open.
600km zal je heel wat plaatselijke autoriteiten moeten benaderen :lol:

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 02 jun 2021 06:44

Het valt mee, hoor. Het gaat alleen om de gemeente waar de start is.

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 02 jun 2021 17:37

Ik doe zondag mee en dat wordt meteen mijn eerste brevet. Best wel een beetje spannend dus :) Ik slaap in het hostel op het sportpark waar de auto's geparkeerd worden dus reis zaterdag naar Valkenswaard en zondagavond na de rit weer naar huis. Nu nog even een keuze maken qua starttijd en hopen dat de bijwerkingen van mijn vaccinatie morgen meevallen :)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 03 jun 2021 21:49

Globeskater1983 schreef: 02 jun 2021 17:37 ... en hopen dat de bijwerkingen van mijn vaccinatie morgen meevallen :)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Volgende week heb ik hetzelfde probleem :-)

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 03 jun 2021 22:19

Globeskater1983 schreef: 02 jun 2021 17:37 Ik doe zondag mee en dat wordt meteen mijn eerste brevet. Best wel een beetje spannend dus :) Ik slaap in het hostel op het sportpark waar de auto's geparkeerd worden dus reis zaterdag naar Valkenswaard en zondagavond na de rit weer naar huis. Nu nog even een keuze maken qua starttijd en hopen dat de bijwerkingen van mijn vaccinatie morgen meevallen :)
Als ik de nickname goed kan plaatsen dan is dit toch niet het eerste ritje over die afstand?
Rule #5

Plaats reactie