Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 aug 2022 23:25

raven14 schreef: 25 aug 2022 22:36 Iedereen slecht dus... ik geloof er niks van. Ik denk integendeel dat er erg hard gereden is, ook omdat iedereen relatief fris aan deze rit is begonnen. En dat sommigen even hebben moeten recupereren nadat ze Remco probeerden volgen (Roglic-Sivakov-Yates), waardoor, nadat ze alsnog waren afgehaakt, nog volk is teruggekomen op hen.

Benieuwd hoe lang Mas dit niveau kan aanhouden. Zijn prestaties verbazen me tot nu toe nog het meest in de Vuelta. Misschien weet Daniel1975 wel hoe dat komt ...
De kans op iedereen even slecht is minstens even groot als iedereen even goed ;).
En als ze allemaal goed waren, dan had er toch wel iemand nog aangevallen zou ik denken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 aug 2022 23:29

Ik denk niet dat de strijd nu al gestreden is hoor. Dit was niet echt een berg om het verschil te maken. Eerder eentje om een comfortabele achterstand op te lopen en andere ploegen het werk te laten opknappen de komende dagen.
Remco moet nu dus èn zijn ploeg aan het werk zetten èn voor het eerst in zijn carrière de patron van het peloton gaan zijn. Dat gaat energie kosten.
De Jumbo’s zijn wat dat betreft al een paar stappen verder en kunnen afwachten en toeslaan als het er echt om gaat.
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 aug 2022 23:55

ik begrijp misschien niet veel van taktiek maar je opzettelijk anderhalve minuut laten aansmeren door een talent als remco? Zaterdag kan met wat geluk het aantal kanshebbers op de eindzege al tot een paar man herleid zijn. Kan hij zich beperken tot die paar man volgen.
Ik denk dat remco zijn temperament hem parten kan gaan spelen. Als hij gaat reageren op de nijdige versnellingen van een roglic zou het snel gedaan kunnen zijn met zijn rode trui. En wie gaat hem helpen als naar gewoonte in de vuelta er coalities gesmeed worden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 aug 2022 00:07

de aankomsten van zaterdag en zondag eens bekeken, dat wordt een heel zwaar weekend voor remco met aankomsten die wel eens te zwaar zouden kunnen vallen. Als hij na dit weekend nog eerste staat heeft hij zeker een stap vooruit gezet, maar afwachten wat het wordt...
https://www.touretappe.nl/vuelta-2022-p ... oute-2022/
https://www.touretappe.nl/vuelta-2022-p ... oute-2022/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 06:57

fiedoo schreef: 25 aug 2022 23:55 ik begrijp misschien niet veel van taktiek maar je opzettelijk anderhalve minuut laten aansmeren door een talent als remco?
Daar geloof ik ook niet in. Als je kunt, ga je mee.
Less is bore

i-mac

i-mac 26 aug 2022 09:17

Nog een geluk dat PL de rust zelve is :-)


https://www.hln.be/vuelta/patrick-lefev ... ~a49bf560/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 aug 2022 09:29

daniel1975 schreef: 26 aug 2022 06:57
fiedoo schreef: 25 aug 2022 23:55 ik begrijp misschien niet veel van taktiek maar je opzettelijk anderhalve minuut laten aansmeren door een talent als remco?
Daar geloof ik ook niet in. Als je kunt, ga je mee.
Roglic gaf ook aan dat hij niet de benen had en gevochten heeft voor wat hij waard was. Waarom de rest dan in zijn wiel blijft zitten....?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 aug 2022 09:34

Los wat we van renners en ploegen vinden was het gister toch een heerlijke etappe om naar te kijken?

Ik had zelf 60km door de wind zitten knallen en was door wind en zon best wat rozig,
Normaal ben ik dan in 3.872 seconden weg als ik koers lig te kijken. Heb mij toch prima geamuseerd.
De mist voegde wel wat toe en mooi dat Remco er vroeg aan begon.

Anderen moeten nu uit hun kot komen en dat kan er alleen maar voor zorgen dat nog goed twee weken mooie koers krijgen.

Etappe profiel van vandaag vind ik overigens wel heel opmerkelijk? Zou mij niet verbazen dat de vlucht wegblijft en zelfs een massaspint
is met dit profiel niet uitgesloten.
Dat laatste mede omdat er dit weekend twee killers van etappes op het programma staan en de klassement renners zich vandaag waarschijnlijk koest gaan houden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 09:36

i-mac schreef: 26 aug 2022 09:17 Nog een geluk dat PL de rust zelve is :-)


https://www.hln.be/vuelta/patrick-lefev ... ~a49bf560/
Mwa, dit is wel een van de meer realistischere interviews die ik laatste tijd heb gelezen met Patlev.
Less is bore

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 aug 2022 09:57

fiedoo schreef: 25 aug 2022 23:55 ik begrijp misschien niet veel van taktiek maar je opzettelijk anderhalve minuut laten aansmeren door een talent als remco? Zaterdag kan met wat geluk het aantal kanshebbers op de eindzege al tot een paar man herleid zijn. Kan hij zich beperken tot die paar man volgen.
Ik denk dat remco zijn temperament hem parten kan gaan spelen. Als hij gaat reageren op de nijdige versnellingen van een roglic zou het snel gedaan kunnen zijn met zijn rode trui. En wie gaat hem helpen als naar gewoonte in de vuelta er coalities gesmeed worden?
Lijkt mij ook sterk dat dit bewuste tactiek is. Als het nu een renner is van een ploeg die totaal niet meedoet voor het klassement, dan kan je het rood weggeven voor een paar etappes. Maar een talent als Evenepoel die ook erg goed kan tijdrijden? Die ga je niet bewust ruimte geven.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37358
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 aug 2022 10:09

De ITT kan in RE's voordeel zijn. Valsplat bergaf in het eerste lange deel, in het nadeel van de lichtgewicht klimmertjes. Dit draait om puur vermogen draaien.
Tis te hopen dat de andere klassementsmannen nog naar de piekvorm moeten groeien.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 aug 2022 10:11

Misschien is Primoz een groot fan van Patlev interviews. Die ga je natuurlijk niet of in ieder geval minder mooi krijgen als Remco niet in het rood rijdt.

Het zal inderdaad van niet kunnen zijn geweest maar wel met de wetenschap dat de Vuelta nog lang is waardoor er weinig animo was om iets te forceren.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie