Klein detail natuurlijk dat Roglic zelf op z'n bek gaat en dat door dezelfde regel geneutraliseerd wordt. Als het nu al niet gedaan is, was het zonder die regel zeker gedaan.
Vuelta 2022 in Nederland.
Ik vind dat een belachelijke en nutteloze discussie. Bij mechanische pech kan je ALTIJD discussiëren waar die begon. De regel is niet 'alweer' onduidelijk, ze is duidelijk. Het gaat om het voet aan grond moeten zetten binnen de 3 km.thestudent schreef: ↑06 sep 2022 21:13 De regel is zoals gewoonlijk bij de UCI weer niet duidelijk gespecificeerd. Dus alles is weer open voor interpretatie. En dat is jammer. Het valt te moeilijk hard te maken wanneer je lekrijdt.
Stel hij had geen lek in de laatste 3km. Waarom zat hij dan zo ver al op km5 niet bij de eerste 50 renners? En had hij die groep op 8s wel gehaald, dat kan je als jurylid ook niet hard maken in mijn ogen. Om de groep op 8s te halen moest je toch verdomde hard fietsen als je niet bij de eerste helft van t peloton de laatste drie km in gaat. De aankomst was verre van vlak. Dus in de voorste groep finishen is niet gegarandeerd.
Maargoed het is nu zoals het is. En had Mas lek gehad op dezelfde manier dan had hij waarschijnlijk hetzelfde gedaan. En elke klassementsrenner zou dit zo doen.
He Gede, sukkel. Je maakt jezelf nu wel heel ongeloofwaardig. Ik heb geen moment daarvoor gepleit. Lees mijn bijdrages en wees een vent en geef je ongelijk toe.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
In dezen moet ik gede gelijk geven. De regels zijn gewoon juist toegepast, en misschien(?) slim gebruikt.
Of de regel klopt is een andere discussie en moet los van de persoon gevoerd worden. Er valt wat voor te zeggen het alleen toe te passen bij een val, maar dan krijg je renners die zachtjes tegen het hek aanrijden en op die manier er voor zorgen dat ze op de regel aanspraak mogen maken.
Afschaffen lijkt me geen goed idee. Het is juist ingevoerd om meer rust in het peloton in de laatse paar km te creëeren, zodat de klassementsrenners niet tot de sprint voorin blijven drummen.
Of de regel klopt is een andere discussie en moet los van de persoon gevoerd worden. Er valt wat voor te zeggen het alleen toe te passen bij een val, maar dan krijg je renners die zachtjes tegen het hek aanrijden en op die manier er voor zorgen dat ze op de regel aanspraak mogen maken.
Afschaffen lijkt me geen goed idee. Het is juist ingevoerd om meer rust in het peloton in de laatse paar km te creëeren, zodat de klassementsrenners niet tot de sprint voorin blijven drummen.
Ja vind ik ook, hij heeft de 3 km grens weten te halen, met een afloper/lekke band.
Had zijn band er finaal afgelegen op 4 km van de streep had hij die 8 seconden niet gehad.
Zelfde als vallen voor of na de 3km..
Had zijn band er finaal afgelegen op 4 km van de streep had hij die 8 seconden niet gehad.
Zelfde als vallen voor of na de 3km..
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het incident met roglic staat hier los van. Roglic valt voor iedereen zichtbaar binnen de drie km. En ook als hij niet gevallen was was hij wel 4e en had hij geen extra tijd gepakt. En ook als roglic niet gevallen was had remco een soort van voordeel bij Lek.
In mijn ogen staat hier. Incident/Defect binnen de laatste 3km wat erkend als defect/pech door een jurylid.
En dan moet je nog vaststellen met welke renners remco was ten tijde van t defect. En op 2.2km waren er al aardig wat gaten in dat peloton. Die konden alleen niet gemeten worden. Maar remco zat zeker niet voorin bij het binnenrijden van de laatste 3km en heeft ten dele geluk dat hij het gehaald heeft. Als remco met zijn leegloper gelost was, had hij t niet zo kunnen spelen.
Als dit verder een volledig vlakke aankomst was geweest, waar met de groep binnenbollen normaal redelijk vanzelfssprekend is had ik me er niet veel druk over gemaakt.
Oke. super duidelijk... het hele woordje Duly gooit het volledig in de soep.Article 20: In the event that a rider or riders suffer a fall, puncture or mechanical incident in the last 3 kilometers and such an incident is duly recognized, the rider or riders involved are credited with the same finishing time of the rider or riders they were with at the time of the incident.
In mijn ogen staat hier. Incident/Defect binnen de laatste 3km wat erkend als defect/pech door een jurylid.
En dan moet je nog vaststellen met welke renners remco was ten tijde van t defect. En op 2.2km waren er al aardig wat gaten in dat peloton. Die konden alleen niet gemeten worden. Maar remco zat zeker niet voorin bij het binnenrijden van de laatste 3km en heeft ten dele geluk dat hij het gehaald heeft. Als remco met zijn leegloper gelost was, had hij t niet zo kunnen spelen.
Als dit verder een volledig vlakke aankomst was geweest, waar met de groep binnenbollen normaal redelijk vanzelfssprekend is had ik me er niet veel druk over gemaakt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
wat mij opviel was de kalmte van remco. Ik zou toch na het aannemen van een fiets het zekere voor het onzekere gepakt hebben en zo snel mogelijk over de eindmeet gereden hebben.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15949
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De aversie tegen Evenepoel van sommigen op dit forum gaat wel heel ver vind ik.
Het lijkt hier soms wel op de reacties zoals je ze kan lezen op HLN.be
En wees gerust dat dit geen complimente is.
Het lijkt hier soms wel op de reacties zoals je ze kan lezen op HLN.be
En wees gerust dat dit geen complimente is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend