Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1063
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 10 sep 2022 17:48

Mas voor de 3 de keer op plaats 2 in het eindklassement

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 sep 2022 18:00

Arensman laat zich opnieuw zien. Ben benieuwd hoe hij zich komende jaren ontwikkeld.

hayes

hayes 10 sep 2022 18:14

Dat filmpje toont wel dat Wright al voorbij Roglic was als die laatste naar rechts gaat.
Op het filmpje op seconde 6 is Wright er voorbij en dan gaat Roglic naar rechts. Die zal niet gezien of gevoeld hebben dat die daar zat. Leek me dan al einde krachten. Het is gewoon een race incident.

i-mac

i-mac 10 sep 2022 18:36

Mooi voor Remco en wielerland België. De verwachtingen zullen vanaf nu hoger liggen voor Remco. En er is mooie concurrentie op komst, dus voor alle wielerliefhebbers zijn er mooie tijden in het vooruitzicht. Ik hoop als Belg dat Remco nog rondes wint, maar als bv Arensman een ronde kan winnen, zou ik dat bejubelen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 sep 2022 19:38

Zeker! We hebben hier een hel nieuwe generatie aan het werk gezien denk ik. Mooi vooruitzicht en vooral ook concurrentie voor de huidige twee toppers van de Tour.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 11 sep 2022 08:43

Enzzo schreef: 10 sep 2022 19:38 Zeker! We hebben hier een hel nieuwe generatie aan het werk gezien denk ik. Mooi vooruitzicht en vooral ook concurrentie voor de huidige twee toppers van de Tour.
Evenepoel pakt hier natuurlijk een prachtige overwinning, maar of hij mee gaat doen om de knikkers in de Tour is echt wel een ander verhaal. De historie leert dat het daar toch wel van een ander niveau is dan in de Giro of Vuelta. Misschien kan hij aanhaken, maar er zijn zat grote ronde winnaars die dat in de Tour niet kunnen, dus wellicht nog maar niet teveel druk opleggen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 sep 2022 08:48

Het was in meerdere opzichten een interessante Vuelta.

Zelf had ik het geluk 2 dagen in een volgauto mee te mogen maken wat een heel mooie ervaring was. De 1e rit won Vine in de mist, de 2e werd gewonnen door Meintjes.

Het parcours vond ik af en toe wel "zo zo". De rit in Nederland is een voorbeeld, maar ook daarna waren er vreemde keuzes. De slotweek was naar mijn smaak te simpel. Nu denk ik niet dat Mas gewonnen had hoor als de slotweek zwaarder was maar ok.

En zoals ik al eerder zei: dit parcours representeert zeker niet het mooiste wat Spanje te bieden heeft. Verre van. Ik snap dat de renners het fijn vinden, van die eindeloze rechte brede wegen door een geel landschap. Voor de kijker is het tamelijk saai en geen reclame voor zo'n mooi land.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2022 08:50

Pogacar en vingegaard en Bernal er bij maakt de zaken er niet gemakkelijker op natuurlijk. Maar vingegaard moet nog altijd zijn prestatie van dit jaar kunnen bevestigen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 sep 2022 08:51

Ben benieuwd of REV nu ook voor de Tour wil gaan. Dan zal hij toch niet wegkomen met zo'n zwakke klimmersploeg.

i-mac

i-mac 11 sep 2022 09:12

havana schreef: 11 sep 2022 08:51 Ben benieuwd of REV nu ook voor de Tour wil gaan. Dan zal hij toch niet wegkomen met zo'n zwakke klimmersploeg.
Volgens PL zijn ze met een meerjarenplan bezig om met REV naar de TDF te gaan. Met de overwinning in de Vuelta liggen ze een goeie 2 jaar voor op het schema. PL is echter nuchter (!) genoeg om te beseffen dat de TDF andere koek is. En dat moet je als ploeg ook de focus anders leggen. Nu ging DQA voor een paar ritzeges en eventueel een paar dagen in het geel. Als je mikt op de eindzege moet je je koers anders aanpakken. Maar dan nog hangt alles af van veel (onvoorziene) factoren.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2022 09:20

eerst bevestigen in de giro, dan een jaar later de tour. Als hij met ambities naar de tour gaat en hij faalt of kraakt wordt hij in belgie gewoon afgemaakt. Zo zit dit volk in elkaar.
Voor hem zou dat ook een serieuze knak kunnen geven, van superman naar 0. De tour is niet de moeilijkste ronde wat parcours betreft maar het is wel de meest nerveuze. Je moet op en top geconcentreerd zijn, 3 weken lang, de heksenketel na elke rit, de vele obstakets op de weg en bijhorende valpartijen, de vlakke ritten die aan een hels tempo verlopen, enz....
Best wachten tot in 2024. Hij kan zich ondertussen verder ontdekken. De rondetalenten die zich aan de tour verbrand hebben kun je niet op één hand tellen.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 11 sep 2022 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 11 sep 2022 09:21

Correctie, de pers maakt, de pers kraakt. Sommige mensen gaan daar heel graag in mee. De stille meerderheid denkt daar anders over.

Plaats reactie