Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5220
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 sep 2022 08:52

Dat klopt. Verloor hij ook dik
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 09 sep 2022 08:54

raven14 schreef: 08 sep 2022 22:29 De sterkste wint niet altijd he. Remco moest echt krasselen om in zijn wiel te blijven op een bepaald moment, en dat aan 5% hellingsgraad.
Dat was idd zo. Maar blijkbaar had Remco karakter én power genoeg om bij Mas te blijven. Je zag ook aan het gezicht van Mas dat hij er een beetje moedeloos van werd. Enfin, ik vond het een mooie tweestrijd. Wat had dit geweest met Roglic erbij. Dan vrees ik dat Remco toch ging kraken. Maar goed, als telt niet.

Zaterdag wordt nog de moeilijkste dag, want Mas zal er alles aan doen om alsnog te winnen.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3341
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 09 sep 2022 09:04

't Is ook super om te zien dat Mas een keer niet rijdt voor plaatsbehoud, maar gewoon voor de overwinning. Ik was absoluut geen fan, maar nu is hij een paar schuiven hoger komen te liggen.
Afbeelding

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 09 sep 2022 10:32

i-mac schreef: 09 sep 2022 08:54 Zaterdag wordt nog de moeilijkste dag, want Mas zal er alles aan doen om alsnog te winnen.
En de druk van een hele natie, de sponsors & ploeg op zijn schouders. Je kan er eens mee lachen, maar ga er toch maar mee om.

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 09 sep 2022 11:23

Vooral de druk van de natie. We zitten intussen al tegen het eind en ik denk dat voor het gros van de mensen het reeds "kat in bakkie" is. Gelukkig is hij zelf nog nuchter in zijn reacties want met enkele zinnen krijgt hij de wielergekte wel een versnelling of 2 hoger me dunkt.

Ik hoop vooral dat hij wint, al was het maar om de storm van kritiek en bagger niet te hoeven lezen als hij alsnog door het ijs gaat. Benieuwd wat Mas nog gaat proberen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 12:12

SantaSCSI schreef: 09 sep 2022 11:23 Vooral de druk van de natie. We zitten intussen al tegen het eind en ik denk dat voor het gros van de mensen het reeds "kat in bakkie" is. Gelukkig is hij zelf nog nuchter in zijn reacties want met enkele zinnen krijgt hij de wielergekte wel een versnelling of 2 hoger me dunkt.

Ik hoop vooral dat hij wint, al was het maar om de storm van kritiek en bagger niet te hoeven lezen als hij alsnog door het ijs gaat. Benieuwd wat Mas nog gaat proberen.
Inderdaad. Als hij wint zal het hier op een paar zuinige reacties nogal rustig zijn. Gaat hij alsnog door het ijs, dan ga je wat zien...

Hij is de hele Vuelta en ook in de aanloop ernaar heel doordacht met commentaar omgegaan. Je merkt toch wel heel duidelijk dat daar aan gewerkt is en dat hij een stap richting volwassenheid heeft gezet. De criticasters zullen wijzen op het incident toen hij onderuit ging, maar als 1x misbaar maken in een stresssituatie al te veel is, dan gaan we wel heel veel renners tegen de schandpaal moeten nagelen...

Ik vind in elk geval dat we een jonge kerel van 22 aan het werk zien die bulkt van het talent en die in de manier van koersen toch een heel pak interessanter is dan een hele resem grote rondewinnaars uit het verleden. Ik hoop dan ondanks alle polemiek dat iedereen het over deze zinsnede eens kan zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2022 12:32

Ik in elk geval wel !
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2022 12:34

gede schreef: 09 sep 2022 12:12 Ik vind in elk geval dat we een jonge kerel van 22 aan het werk zien die bulkt van het talent en die in de manier van koersen toch een heel pak interessanter is dan een hele resem grote rondewinnaars uit het verleden. Ik hoop dan ondanks alle polemiek dat iedereen het over deze zinsnede eens kan zijn.
Inderdaad mee eens.
Ben jij het er dan ook mee eens dat je niet van elke renner fan hoeft te zijn?
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 sep 2022 12:39

Mooie analyse van Gesink zelf: het blijft een super sympathieke vent!

https://sporza.be/nl/artikels/robert-ge ... 652578223/
Do or don’t, there is no try

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 12:49

daniel1975 schreef: 09 sep 2022 12:34
gede schreef: 09 sep 2022 12:12 Ik vind in elk geval dat we een jonge kerel van 22 aan het werk zien die bulkt van het talent en die in de manier van koersen toch een heel pak interessanter is dan een hele resem grote rondewinnaars uit het verleden. Ik hoop dan ondanks alle polemiek dat iedereen het over deze zinsnede eens kan zijn.
Inderdaad mee eens.
Ben jij het er dan ook mee eens dat je niet van elke renner fan hoeft te zijn?
Uiteraard is dat zo, ik ben het daar ook nooit mee oneens geweest... Maar er is een verschil tussen 'geen fan' zijn en de dingen die ik hier soms heb gelezen en waarop ik reageerde. Ook als niet-fan vind ik dat je moet kunnen respect tonen voor iemand die zo'n prestaties kan wegzetten. De meesten, waaronder ik u reken, doen dat ook gewoon, maar er zijn uitzonderingen...

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 sep 2022 13:55

Er zijn foto's op sociale media opgedoken waarbij duidelijk te zien is dat roglic blijft haken achter het stuur van wright of een tik op zijn shifter krijgt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 09 sep 2022 14:12

fiedoo schreef: 09 sep 2022 13:55 Er zijn foto's op sociale media opgedoken waarbij duidelijk te zien is dat roglic blijft haken achter het stuur van wright of een tik op zijn shifter krijgt.
Met het risico maar weer dat men mij fanboy noemt van bepaalde individu's: Een valpartij is altijd erg ongelukkig, maar ik vond meteen al dat Roglic veel te agressief van de ene kant van de weg naar de andere kant instuurde om aan te sluiten. Die hele bruuske bewegingen heeft hij wel meer... Ik vind dus dat hij jammer genoeg zelf de grootste oorzaak van zijn eigen uitschakeling is.

Plaats reactie