Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2022 09:25

i-mac schreef: 11 sep 2022 09:21 Correctie, de pers maakt, de pers kraakt. Sommige mensen gaan daar heel graag in mee. De stille meerderheid denkt daar anders over.
:winkthumb: inderdaad, veralgemenen is nooit goed. Fout van mij.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 sep 2022 10:17

fiedoo schreef: 11 sep 2022 09:20 eerst bevestigen in de giro, dan een jaar later de tour. Als hij met ambities naar de tour gaat en hij faalt of kraakt wordt hij in belgie gewoon afgemaakt. Zo zit dit volk in elkaar.
Voor hem zou dat ook een serieuze knak kunnen geven, van superman naar 0. De tour is niet de moeilijkste ronde wat parcours betreft maar het is wel de meest nerveuze. Je moet op en top geconcentreerd zijn, 3 weken lang, de heksenketel na elke rit, de vele obstakets op de weg en bijhorende valpartijen, de vlakke ritten die aan een hels tempo verlopen, enz....
Best wachten tot in 2024. Hij kan zich ondertussen verder ontdekken. De rondetalenten die zich aan de tour verbrand hebben kun je niet op één hand tellen.
Ik denk dat de Giro de laatste jaren een zwaarder parcours heeft dan de Tour.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2022 10:39

@JPAR: inderdaad , het parcours is meestal zwaarder maar de tour hakt veel meer op een renner in.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 sep 2022 11:05

Dat is zeker zo. Door alles er omheen. Maar qua prestatie vind ik de Giro knapper. En ook veel aantrekkelijker om te zien.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

i-mac

i-mac 11 sep 2022 11:11

JPAR schreef: 11 sep 2022 11:05 Dat is zeker zo. Door alles er omheen. Maar qua prestatie vind ik de Giro knapper. En ook veel aantrekkelijker om te zien.
Mocht de Giro plaatsvinden in augustus, zou de populariteit vele keren groter zijn. Maar de TdF, daar kan je moeilijk tegenop. De naam en faam ervan is wereldwijd enorm.

galileo2
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 01 aug 2011 22:18
Locatie: Belgie

galileo2 11 sep 2022 13:26

fiedoo schreef: 11 sep 2022 09:20 ……wordt hij in belgie gewoon afgemaakt. Zo zit dit volk in elkaar.
Bedankt voor het compliment :dislike:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 sep 2022 13:50

Ik ben zelf Belg -Vlaming en heb mij voor de veralgemening al geexcuseerd maar ik ken geen enkel ander land waar hun topsporters door een DEEL van de bevolking zo snel bekritiseerd wordt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 11 sep 2022 14:56

fiedoo schreef: 11 sep 2022 13:50 Ik ben zelf Belg -Vlaming en heb mij voor de veralgemening al geexcuseerd maar ik ken geen enkel ander land waar hun topsporters door een DEEL van de bevolking zo snel bekritiseerd wordt.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar waarom dat historisch zo gegroeid is, is mij een raadsel. Al kan je die lijn doortrekken naar andere zaken ook. Het is altijd met "te" voor ... te goed of te slecht. En er is maar één iets waar "te" wel goed is, en dat is tevreden.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 11 sep 2022 15:08

fiedoo schreef: 11 sep 2022 08:50 Pogacar en vingegaard en Bernal er bij maakt de zaken er niet gemakkelijker op natuurlijk. Maar vingegaard moet nog altijd zijn prestatie van dit jaar kunnen bevestigen.
Tja, datzelfde geldt voor Evenepoel natuurlijk. En Vingegaard heeft al 2 keer op het Tour podium gestaan. Sowieso denk ik dat de Jumbo ploeg op volle sterkte toch wel een behoorlijke meerwaarde heeft de komende jaren. Ze kunnen concurrenten echt kapot maken zoals ze met Pogacar gedaan hebben. En ik zou Roglic ook zeker nog niet afschrijven. Als hij op z`n fiets blijft zitten is het echt wel buitencategorie.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 11 sep 2022 15:29

i-mac schreef: 11 sep 2022 14:56
fiedoo schreef: 11 sep 2022 13:50 Ik ben zelf Belg -Vlaming en heb mij voor de veralgemening al geexcuseerd maar ik ken geen enkel ander land waar hun topsporters door een DEEL van de bevolking zo snel bekritiseerd wordt.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar waarom dat historisch zo gegroeid is, is mij een raadsel. Al kan je die lijn doortrekken naar andere zaken ook. Het is altijd met "te" voor ... te goed of te slecht. En er is maar één iets waar "te" wel goed is, en dat is tevreden.
De enige fout in deze analyse is de uitspraak dat het belgische volk zo is. De aangehaalde eigenschap is een ziekte van de hele westerse wereld. Zoals ik al vaak zei: het moet altijd zwart of wit zijn. Iedereen MOET over alles een beenharde voor- of tegen mening hebben. Tussenin kan niet meer.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 sep 2022 19:32

Precies Gede!
En naast dat zwart-witte blijft ook iedereen achter zijn eigen mening staan zonder ook maar een millimeter toe te willen geven.
Als je Remco verdedigt omdat hij zich heel volwassen profileert en bovendien ook nog een Vuelta wint, ben je fanboy.
Als je Patrick Lefevere complimenteert om zijn visie ben je blind en doof voor het dopingverleden in het wielrennen.
En als je Nederlanders Hollanders noemt ben je al helemaal af.
Wat een oppervlakkigheid zeg!!
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 11 sep 2022 20:02

De Belg bestaat niet. Net zo min als de Nederlander of de (zogezegd domme) Amerikaan.

Plaats reactie