Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 07 sep 2022 11:26

raven14 schreef: 07 sep 2022 11:16 Super jammer dit, een groot deel van de spankracht verdwijnt hiermee. De vraag is ook of er een Spaanse entente kan komen... in theorie zouden ze kunnen gaan om het volledige podium te bezetten, maar:

1. zo eenvoudig is zo'n consensus over een plan van aanpak in de vergaderruimte niet
2. zo eenvoudig is dat ook niet op de weg

Ik zie het niet gebeuren.
Integendeel, ik verwacht eerder een felle strijd tussen Ayuso en Rodriguez voor de (onverhoopte) derde plaats. Om als piepjonge renner al op het podium van de vuelta te kunnen staan....

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 11:29

oldandslow schreef: 07 sep 2022 11:23 Jumbo gaat echt niet tegen Evenepoel rijden, ze willen meer winkels in België, niet minder
:mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 11:31

barverme schreef: 07 sep 2022 11:26
raven14 schreef: 07 sep 2022 11:16 Super jammer dit, een groot deel van de spankracht verdwijnt hiermee. De vraag is ook of er een Spaanse entente kan komen... in theorie zouden ze kunnen gaan om het volledige podium te bezetten, maar:

1. zo eenvoudig is zo'n consensus over een plan van aanpak in de vergaderruimte niet
2. zo eenvoudig is dat ook niet op de weg

Ik zie het niet gebeuren.
Integendeel, ik verwacht eerder een felle strijd tussen Ayuso en Rodriguez voor de (onverhoopte) derde plaats. Om als piepjonge renner al op het podium van de vuelta te kunnen staan....
Dat denk ik ook. Vandaar ook de suggestie om met Jumbo proberen een verbond te sluiten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 sep 2022 11:46

Jumbo gaat toch echt niet in kader van een andere ploeg rijden? Dat is zowat het meest onsportieve dat ze zouden kunnen doen en dat imago is toch ook niet wat je wil als ploeg.
Is het meest logische scenario niet dat ze nu volledig inzetten op de lange vlucht? Met Oomen, Dennis en Gesink zijn ze daar toch niet volledig kansloos?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27552
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 sep 2022 11:49

Vandaag gaan ze zeker mee in de lange vlucht proberen te komen. Ook iemand als Harper is niet kansloos.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 sep 2022 11:49

Het zal denk ik Harper zijn die het gaat doen voor Jumbo
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 11:55

bartdr schreef: 07 sep 2022 11:46 Jumbo gaat toch echt niet in kader van een andere ploeg rijden? Dat is zowat het meest onsportieve dat ze zouden kunnen doen en dat imago is toch ook niet wat je wil als ploeg.
Is het meest logische scenario niet dat ze nu volledig inzetten op de lange vlucht? Met Oomen, Dennis en Gesink zijn ze daar toch niet volledig kansloos?
Ik ben het helemaal met je eens. Ik verwacht ook niet dat ze dat zullen doen. Eerder heb ik ook al gezegd dat het niet meer zo werkt en toen kreeg ik de wind van voren.

Ik verwacht ze ook mee in de vlucht. Gesink zou mooi zijn, maar Harper of Oomen zal het wel worden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2022 12:25

Remco zit in een zetel, hij moet enkel Mas volgen en als renners uit de top 6 aanvallen gaat Mas die zeker niet laten rijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 sep 2022 12:28

Een verbond met een spaanse ploeg??
Die spanjaarden hebben al vaak genoeg samengespannen om een buitenlander de ronde te doen verliezen in het verleden, die naaien je waar je bijstaat! ;)
Laat Remco maar de Vuelta winnen, heeft het in ieder geval niet gestolen!

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 12:37

scottpch schreef: 07 sep 2022 12:28 Een verbond met een spaanse ploeg??
Die spanjaarden hebben al vaak genoeg samengespannen om een buitenlander de ronde te doen verliezen in het verleden, die naaien je waar je bijstaat! ;)
Laat Remco maar de Vuelta winnen, heeft het in ieder geval niet gestolen!
Daar ben ik het over eens. Ik vind het frappant hoe gisteren hier een discussie ontstond met de wens om REv meer tijdsverlies aan te smeren en hoe er schijnbaar wordt 'gehoopt' op een coalitie om REv min of meer onfair de Vuelta te doen verliezen. Welke nobele Spanjaard wint, maakt dan schijnbaar niet zo héél erg veel uit, zolang het REv niet is die wint, is alles beter...

Als liefhebber van de sport als fysiek één van de zwaarste sporten ter wereld, zie ik dit gedoe met lede ogen aan.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 07 sep 2022 13:22

Ja, ach, iedereen mag zijn voorkeur en sportbeleving hebben toch? Ik zie bepaalde voetbalclubs ook liever verliezen dan winnen, anderen zien mijn club weer liever verliezen. Moet kunnen. Bij mij overheerst vooral het gevoel dat het nog zeker niet gedaan was voor de rode trui en dat het jammer is dat we die strijd niet gaan zien. Ik acht Mas niet in staat tot stunts waar ik Roglic wel toe in staat acht. Gewoon jammer.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 07 sep 2022 13:22

gede schreef: 07 sep 2022 12:37
maakt dan schijnbaar niet zo héél erg veel uit, zolang het REv niet is die wint, is alles beter...


[/quote]

Moet je na gaan als je een Duitse voetballer bent bij een internationale wedstrijd.
Heb je er altijd mee te maken :lol:

Plaats reactie