Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 25 aug 2022 20:37

fiedoo schreef: 25 aug 2022 19:32 Blijkbaar hebben er weinig mensen naar de Vuelta gekeken vandaag, weinig reacties? 🤔
Als een van de komende dagen Remco door het ijs zakt dan zal je verbaasd zijn hoeveel mensen Vuelta kijken en hoeveel reacties er zullen zijn.

Sterk gereden ook van Roglic vandaag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 aug 2022 20:47

Zal ik dan maar happen? ;-)
Knappe zege.
En ik heb dus blijkbaar/helaas niet voor niets de prestaties van Jumbo de eerste dagen gerelativeerd…..

En heel grappig hoe onze Vlaamse vrienden net zo chauvinistisch blijken als wij Nederlanders :P

En overigens heb ik echt niets gezien vandaag.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 25 aug 2022 21:45

Was ook vrij mistig op die laatste alto

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 aug 2022 21:45

Het leek heel wat maar ik denk niet dat we de beste Remco hebben gezien. Hij had het geluk dat bijna alle klassementsrenners er collectief doorheen zakten.
Als je normaal in een grote ronde met dergelijke namen aan de start Mas al amper kunt lossen, dan weet je dat je voor plek 5 aan het strijden bent.

Hij kwam ook geen seconde dichter bij Vine en met Padun had hij ook de nodige moeite. Pas toen die echt brak omdat hij wist dat hij niet meer voor de winst kon gaan, leek het wat.

Maar dat is ook het leuke van bergen in de eerste week. Dan is er nog tijd om beter te worden, zeker voor iemand als Roglic die natuurlijk geen al te beste voorbereiding heeft gehad.

We zullen het zien of hij het vol kan houden want ook Remco moet beter kunnen dan dit.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 25 aug 2022 21:48

Eens.

Jay Vine wel geweldig gereden trouwens!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 aug 2022 22:03

Ernie C. schreef: 25 aug 2022 21:45 Het leek heel wat maar ik denk niet dat we de beste Remco hebben gezien. Hij had het geluk dat bijna alle klassementsrenners er collectief doorheen zakten.
Als je normaal in een grote ronde met dergelijke namen aan de start Mas al amper kunt lossen, dan weet je dat je voor plek 5 aan het strijden bent.

Hij kwam ook geen seconde dichter bij Vine en met Padun had hij ook de nodige moeite. Pas toen die echt brak omdat hij wist dat hij niet meer voor de winst kon gaan, leek het wat.

Maar dat is ook het leuke van bergen in de eerste week. Dan is er nog tijd om beter te worden, zeker voor iemand als Roglic die natuurlijk geen al te beste voorbereiding heeft gehad.

We zullen het zien of hij het vol kan houden want ook Remco moet beter kunnen dan dit.
De eerste vermogensanalyses spreken je tegen. Ok daar zal zeker een foutenmarge op zitten, maar zowel Vine als Remco hebben zeer hoge wattages weggetrapt:

(Remco vergeleken met zichzelf, Jay Vine vergeleken met Vingegaard)
Screenshot 2022-08-25 at 22.01.35.png
Screenshot 2022-08-25 at 22.01.45.png
Vergeet ook niet dat Mas al verrassend goed meekon met Roglic toen die naar zijn ritoverwinning punchte eergisteren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 aug 2022 22:17

Dat soort statistieken zeggen mij helemaal niks, veel teveel foutmarge mogelijk. Als Roglic met een half peloton in zijn wiel bovenkomt, dan is hij niet goed en dat geldt ook voor Carapaz, Hindey en nog een paar anderen in die groep.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 aug 2022 22:36

Iedereen slecht dus... ik geloof er niks van. Ik denk integendeel dat er erg hard gereden is, ook omdat iedereen relatief fris aan deze rit is begonnen. En dat sommigen even hebben moeten recupereren nadat ze Remco probeerden volgen (Roglic-Sivakov-Yates), waardoor, nadat ze alsnog waren afgehaakt, nog volk is teruggekomen op hen.

Benieuwd hoe lang Mas dit niveau kan aanhouden. Zijn prestaties verbazen me tot nu toe nog het meest in de Vuelta. Misschien weet Daniel1975 wel hoe dat komt ...
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 aug 2022 22:38

Als je ziet welke namen remco er van op de kop afgereden heeft, ze kunnen toch allemaal geen offday gehad hebben. En Mas die volgt, er is er altijd wel iemand die een betere dag heeft. Van Vine hebben we het laatste nog niet gezien denk ik. Het is toch mooi dat er een topper is die van ver durft aanvallen. Het zwakke punt is toch nog altijd de equipe. Transfer naar jumbo vragen :roll: .
Ondanks mijn enthousiasme kun je mij toch geen chauvinisme gaan aansmeren denk ik, ik supporter meer voor matthieu dan voor Wout ( hoewel ik het ook een topper vind) en Dumoulin lag ook in mijn bovenste schuif.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

MTBRobert
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 mar 2014 09:26

MTBRobert 25 aug 2022 22:45

Knappe overwinning van Vine en goede prestatie van Evenepoel. Roglic toch niet goed genoeg voor de eindoverwinning? Ik heb de laatste 8 km gezien en was vooral verbaasd dat Roglic alleen zat. Waar was de rest van het tot nog toe zo sterke Jumbo Visma?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 aug 2022 22:49

raven14 schreef: 25 aug 2022 22:36
Benieuwd hoe lang Mas dit niveau kan aanhouden. Zijn prestaties verbazen me tot nu toe nog het meest in de Vuelta. Misschien weet Daniel1975 wel hoe dat komt ...
:lol: :lol: :lol:

Je hebt geluk, ik hap makkelijk vandaag ;-)
En we zingen op melodie van Rock me Amadeus: Ibarguren, Ibarguren, I-I-Ibarguren…..


Koerstechnisch een bijzondere dag. Ben benieuwd of de Vuelta nu al in plooi valt.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 aug 2022 22:59

daniel1975 schreef: 25 aug 2022 22:49
raven14 schreef: 25 aug 2022 22:36
Benieuwd hoe lang Mas dit niveau kan aanhouden. Zijn prestaties verbazen me tot nu toe nog het meest in de Vuelta. Misschien weet Daniel1975 wel hoe dat komt ...
:lol: :lol: :lol:

Je hebt geluk, ik hap makkelijk vandaag ;-)
En we zingen op melodie van Rock me Amadeus: Ibarguren, Ibarguren, I-I-Ibarguren…..


Koerstechnisch een bijzondere dag. Ben benieuwd of de Vuelta nu al in plooi valt.
tja Van Vleuten zit er ook goed. Sommige bejaarden iets minder.
De Vuelta begint pas, remco zou er zaterdag zoal kunnen doorzakken. Als hij zijn voorsprong tot de tijdrit kan houden, die eventueel nog wat uitdiepen dan ziet het er beter uit. Hou er ook rekening mee dat de warmte remco minder ligt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie