Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2022 in Nederland.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 sep 2022 13:25

Mensen die zelf nooit iets gepresteerd hebben op sportgebied en die dan iemand die fantastisch presteert de grond gaan in boren. Wat moet je daar van denken? Toch geen al te hoge dunk heb ik er van. Wout, Mathieu, Remco, pogacar, vingegaard, alaphilippe, allemaal topatleten waarvan ik de ene iets liever dan de andere zie winnen maar mijn respect hebben ze allen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1359
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 07 sep 2022 13:41

Exact! Ben ik het volledig mee eens. Om daar aan toe te voegen: ik wens ze ook allemaal een zo eerlijk mogelijke onderlinge strijd toe. Niet omdat ik ze zo graag vergelijk, maar omdat ze er echt recht op hebben om zich onderling zo te kunnen meten.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2022 14:10

Of misschien willen we gewoon wat spanning terug in het klassement...?

De krampachtigheid waarmee hier mensen antiremcosentiment in de schoenen geschoven krijgen wordt met de dag lachwekkender.

Nee, ik ben geen fan van de 3km regel en ook niet van terug mogen keren achter de volgwagen na pech e.d. sturen en degelijk materiaal horen wat mij betreft bij de sport.

Had Remco van mij wat meer seconden aan de broek mogen krijgen, deels omdat ik niet zo kapot van de regel maar ook omdat hij m.i. nu slecht is uitgevoerd? Ja!

Had hij 3 of 4 minuten moeten krijgen? Nee!

Gewoon een realistisch aantal seconden omdat hij buiten de 3km al niet meer bij de mensen zat die in de tweede groep eindigden, had de Vuelta weer spannend kunnen maken en nog een beetje glans kunnen geven aan de overwinning van Remco.

Voor het smeden van een coalitie geldt hetzelfde. Niet dat daarmee Remco verslagen moet worden maar als dat de manier is om nog een paar spannende koersdagen te krijgen, ben ik voor.

Ik ben geen fan van Remco en QS maar evenmin van Mas en Moviestar. De rest staat echt tever weg om te kunnen winnen dus wie het uiteindelijk redt, zal mij worst wezen.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 14:14

Ernie C. schreef: 07 sep 2022 14:10 Of misschien willen we gewoon wat spanning terug in het klassement...?

De krampachtigheid waarmee hier mensen antiremcosentiment in de schoenen geschoven krijgen wordt met de dag lachwekkender.

Nee, ik ben geen fan van de 3km regel en ook niet van terug mogen keren achter de volgwagen na pech e.d. sturen en degelijk materiaal horen wat mij betreft bij de sport.

Had Remco van mij wat meer seconden aan de broek mogen krijgen, deels omdat ik niet zo kapot van de regel maar ook omdat hij m.i. nu slecht is uitgevoerd? Ja!

Had hij 3 of 4 minuten moeten krijgen? Nee!

Gewoon een realistisch aantal seconden omdat hij buiten de 3km al niet meer bij de mensen zat die in de tweede groep eindigden, had de Vuelta weer spannend kunnen maken en nog een beetje glans kunnen geven aan de overwinning van Remco.

Voor het smeden van een coalitie geldt hetzelfde. Niet dat daarmee Remco verslagen moet worden maar als dat de manier is om nog een paar spannende koersdagen te krijgen, ben ik voor.

Ik ben geen fan van Remco en QS maar evenmin van Mas en Moviestar. De rest staat echt tever weg om te kunnen winnen dus wie het uiteindelijk redt, zal mij worst wezen.
Ik ben ervan overtuigd dat de 3 km regel al heel veel zware valpartijen en slachtoffers heeft kunnen vermijden. Dat je daar dan tegen bent, dat kan ik niet begrijpen. Een sporter die 6 maanden traint voor een klassement in een grote ronde hoeft ook de ronde niet te verliezen door ongeval of pech. Dat kunnen we héél moeilijk tegen gaan, maar met die regel hebben we iets in handen om daar een beetje aan te doen. Dat je dat dan wil zien verdwijnen, ik begrijp dat niet.

Je wint veiligheid én je wint fair play. Dat je daar 'uit principe' tegen kan zijn....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2022 14:26

Wat betreft fair play ben ik het niet met je eens. Nu ligt het in de handen van een jury en die is altijd minder betrouwbaar dan de klok.
Bovendien vind ik dat je een meerdaagse wedstrijd over de gehele afstand moet winnen. Als Roglic niet gevallen was en er waren geen grote verschuivingen meer in het klassement, had Remco gewonnen maar Roglic dezelfde afstand sneller afgelegd. Dat trekt mijn autistische brein niet.

Dat veiligheid voor mij minder zwaar weegt is een mening. Ben maar blij dat ik het niet voor het zeggen heb ;)
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 07 sep 2022 14:33

Nu Roglic is weggevallen, hoop ik nog op een megastunt van Thymen Arensman. De rest zal me worst wezen. Ben sowieso vegetariër.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 14:34

Ernie C. schreef: 07 sep 2022 14:26 Wat betreft fair play ben ik het niet met je eens. Nu ligt het in de handen van een jury en die is altijd minder betrouwbaar dan de klok.
Bovendien vind ik dat je een meerdaagse wedstrijd over de gehele afstand moet winnen. Als Roglic niet gevallen was en er waren geen grote verschuivingen meer in het klassement, had Remco gewonnen maar Roglic dezelfde afstand sneller afgelegd. Dat trekt mijn autistische brein niet.

Dat veiligheid voor mij minder zwaar weegt is een mening. Ben maar blij dat ik het niet voor het zeggen heb ;)
Wielrennen is de gevaarlijkste sport ter wereld. Die mannen hebben ook familie hoor. Dat je veiligheid niet zo'n issue ziet o.w.v. autistische principes....

En de fair play ligt vaak in handen van de jury. In dit geval zal daar zelfs weinig discussie over geweest zijn. Enkel hier las ik maar discussies en dat werd dan louter gevoed door de zogenaamde 'gunfactor'. Ik mag hopen dat de gunfactor de jury niet beïnvloedt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2022 14:52

De balans tussen veiligheid vrijuit koers is altijd een compromis. Niks mis mee om meer fan het één of het ander te zijn.

De suggestie dat ik daarmee mensen erge dingen toewens vind ik een beetje raar.

Blijkbaar heeft het niet alleen hier gespeeld want Eurosport opende
vandaag ook met dat vraagstuk.
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 sep 2022 14:54

Ernie C. schreef: 07 sep 2022 14:52 De balans tussen veiligheid vrijuit koers is altijd een compromis. Niks mis mee om meer fan het één of het ander te zijn.

De suggestie dat ik daarmee mensen erge dingen toewens vind ik een beetje raar.

Blijkbaar heeft het niet alleen hier gespeeld want Eurosport opende
vandaag ook met dat vraagstuk.
Ja, en daaruit werd duidelijk dat hij al ruim voor het 3km-punt lek reed. Rare jurybeslissing wmb.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5292
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 sep 2022 14:57

Ernie C. schreef: 07 sep 2022 14:10 Of misschien willen we gewoon wat spanning terug in het klassement...?

De krampachtigheid waarmee hier mensen antiremcosentiment in de schoenen geschoven krijgen wordt met de dag lachwekkender.

Nee, ik ben geen fan van de 3km regel en ook niet van terug mogen keren achter de volgwagen na pech e.d. sturen en degelijk materiaal horen wat mij betreft bij de sport.

Had Remco van mij wat meer seconden aan de broek mogen krijgen, deels omdat ik niet zo kapot van de regel maar ook omdat hij m.i. nu slecht is uitgevoerd? Ja!

Had hij 3 of 4 minuten moeten krijgen? Nee!

Gewoon een realistisch aantal seconden omdat hij buiten de 3km al niet meer bij de mensen zat die in de tweede groep eindigden, had de Vuelta weer spannend kunnen maken en nog een beetje glans kunnen geven aan de overwinning van Remco.

Voor het smeden van een coalitie geldt hetzelfde. Niet dat daarmee Remco verslagen moet worden maar als dat de manier is om nog een paar spannende koersdagen te krijgen, ben ik voor.

Ik ben geen fan van Remco en QS maar evenmin van Mas en Moviestar. De rest staat echt tever weg om te kunnen winnen dus wie het uiteindelijk redt, zal mij worst wezen.
Ik ben het helemaal met je eens.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 07 sep 2022 15:17

SiO2 schreef: 07 sep 2022 14:54
Ernie C. schreef: 07 sep 2022 14:52 De balans tussen veiligheid vrijuit koers is altijd een compromis. Niks mis mee om meer fan het één of het ander te zijn.

De suggestie dat ik daarmee mensen erge dingen toewens vind ik een beetje raar.

Blijkbaar heeft het niet alleen hier gespeeld want Eurosport opende
vandaag ook met dat vraagstuk.
Ja, en daaruit werd duidelijk dat hij al ruim voor het 3km-punt lek reed. Rare jurybeslissing wmb.
Duidelijk? Onzin. Misschien had hij een leegloper die er na de 3 km ineens volledig doorheen knalde. Kan ook. Om dit soort belachelijke discussies uit te sluiten, neemt met het afstappen door pech binnen de 3 km als maatstaf.

Feit dat je daar oneindog over doooooorzeurt, kenmerkt je als onsportieve hollander. ;-)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 sep 2022 15:19

Uran dan maar voor de eindzege? :lol:
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie