Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 01 feb 2014 14:31

Marianne Vos zal voordat de Tour de France op zondag 27 juli in hartje Parijs eindigt ook in actie komen op de Champs-Elysées. Voordat de mannen arriveren zal organisator ASO een grote wedstrijd voor vrouwen organiseren op de duurste winkelboulevard van Parijs.

Daarmee is door ASO een eerste aanzet gegeven tot de organisatie van een vrouwenwedstrijd gelijktijdig met de Tour de France, waarbij de vrouwen kunnen profiteren van de maximale publiciteitsaandacht.
UCI-voorzitter Brian Cookson reageerde verheugd op het initiatief. De Brit noemt het een nieuwe stap om het verouwenwielrennen internationaal meer aanzien te geven. Ook ASO is tevreden. "We organiseren ook al de Tour of Qatar en de Waalse Pijl voor vrouwen. Dit is een volgende stap”, aldus directeur Yann Le Moenner.
Ook Marianne Vos ziet het zitten. "Dit is een enorme uitdaging. Ik kijk er naar uit om een wedstrijd voor honderdduizenden toeschouwers op de majestueuze Champs Elysées te kunnen rijden. Het is prachtig dat er nu een evenement voor vrouwen aan de Tour de France wordt gekoppeld. Ik denk dat dit een revolutie voor het vrouwenwielrennen kan betekenen.”

Een mooi begin naar hopelijk meer :D
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 01 feb 2014 15:59

En weer WK, met overmacht.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 01 feb 2014 16:22

Gegund maar oersaai...
Do not CROSS the road!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 01 feb 2014 22:58

Als haar enige concurrent in de eerste ronde afhaakt wel.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 01 feb 2014 23:09

Was wel en kort rondje....

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 02 feb 2014 10:05

Superieur en met overmacht wereldkampioen. De wedstrijd had eerlijk gezegd de meeste spanning om wie er met de derde plaats aan de haal ging.

Marianne begint steeds meer overeenkomsten met een illustere voorganger te vertonen. Eddy Mercx won ook nagenoeg overal waar hij startte.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 02 feb 2014 10:49

Behalve dat het beide veelwinnaars zijn ik het hier niet helemaal mee eens.
Eddy reed in een tijd waar doping eerder geaccepteerd was dan strafbaar (en de keren dat hij werd betrapt waren de straffen een lachertje).
Wil niets afdoen aan het palmares en het buitengewone talent van Eddy maar hij heeft overduidelijk de keuze gemaakt voor een korte (en ongezonde) carriere en alles winnen t.o.v. Vos die ongewoon lang en relatief gezond (voor zover topsport gezond is) lang aan de top staat (waarbij dit in het vrouwenwielrennen iets makkelijker is dan bij de mannnen).
Bovendien was Eddy een keiharde patron en materiaalfreak waar Vos eigenlijk het tegenovergestelde laat zien.

Na verloop van tijd kun je alles relativeren en het hoort bij de tijd maar in durf zomaar te beweren dat als het terecht is dat Armstrong alles in heeft moeten leveren dit eigenlijk net zo goed zou moeten gelden voor heel veel meer grote namen...

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 02 feb 2014 10:55

+1 Het vergelijken van generaties is eigenlijk nooit te doen. In elke generatie streden ze als gelijke monniken met gelijke kappen en de beste kwam bovendrijven.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 02 feb 2014 13:27

Het gaat me niet om het vergelijken van generaties. Mijn punt in deze is eigenlijk dat beide renners daar waar ze aan de start stonden/staan uitsluitend voor de overwinning gaan en dat bovengemiddeld vaak ook lukt/lukte. Mercx werd niet voor niets de kannibaal genoemd.

Daarnaast wil ik ook niet de indruk wekken dat ik Marianne Vos met doping associeer.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 02 feb 2014 14:12

Ach Robert, dat zeg ik al de hele tijd. Eigenlijk hadden ze niemand uit mogen nodigen op het 100 jarig feestje van ASO, maarja die hebben ook een behoorlijke betonplaat voor hun harsens. :(

Maargoed dit is het topic van onze superatlete Marianne, on topic dus maar weer.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 04 feb 2014 19:47

Ze zouden ze beter eens laten meerijden met de mannen ih veldrijden, ze zouden er werk mee hebben. Een standbeeld verdient ze!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2014 13:43

De junioren zouden er nog rondjes om heen rijden. Als je dit soort dingen roept heb je er echt weinig van begrepen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie