Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 nov 2013 06:16

@suntoro: ellen van dijk staat ook aan de start bij EpE dus ben benieuwd wie er sterker is. Ik zeg mijn geld in op Van Dijk, meer het krachtmens. Sowiso had die wielrenster van het jaar moeten worden na zo'n seizoen. Ze hebben nu voor the usual suspect gekozen. Twee wereldtitels is blijkbaar niet genoeg om uit de schaduw van Marianne te kunnen stappen. Na 7x mag het wel eens een ander zijn.
Less is bore

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 nov 2013 08:01

daniel1975 schreef:@suntoro: ellen van dijk staat ook aan de start bij EpE dus ben benieuwd wie er sterker is. Ik zeg mijn geld in op Van Dijk, meer het krachtmens.Sowiso had die wielrenster van het jaar moeten worden na zo'n seizoen. Ze hebben nu voor the usual suspect gekozen. Twee wereldtitels is blijkbaar niet genoeg om uit de schaduw van Marianne te kunnen stappen. Na 7x mag het wel eens een ander zijn.
The usual suspect had ook dit jaar weer veruit het beste palmares: twee wereldtitels en vijf van de acht World Cup wedstrijden, plus nog een trits kleinere zeges. Daar kon Van Dijk bij lange na niet aan tippen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 nov 2013 14:14

I know, al krijg ik ondanks de wetenschap dat MV echt een aangenaam mens is toch langzaam maar zeker een MV-verzadiging. En als iemand dan een seizoen draait als Van Dijk mag die ook wel een keer winnen. Al is het alleen maar om te laten zien hoe breed de NL-damestop is. Van Dijk, Vos en Wild hebben waarschijnlijk in verhouding net zoveel bij elkaar gewonnen als de spanjaarden en italianen bij elkaar bij de mannen.
Less is bore

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 29 nov 2013 14:25

Het is inderdaad jammer voor Kirsten en Ellen, maar het is niet anders ben ik bang... Ik denk ook niet dat ze wielrenster van het jaar willen worden, wetende dat Marianne Vos stiekum toch beter was...... En het zou Marianne natuurlijk gewoon tekort doen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 29 nov 2013 14:35

daniel1975 schreef:I know, al krijg ik ondanks de wetenschap dat MV echt een aangenaam mens is toch langzaam maar zeker een MV-verzadiging. En als iemand dan een seizoen draait als Van Dijk mag die ook wel een keer winnen. Al is het alleen maar om te laten zien hoe breed de NL-damestop is. Van Dijk, Vos en Wild hebben waarschijnlijk in verhouding net zoveel bij elkaar gewonnen als de spanjaarden en italianen bij elkaar bij de mannen.
Het is dat MV zo sympatiek is, anders werd je er inderdaad gek van. Zeg maar het Sven Kramer-syndroom.

Ik vraag me wel eens af hoe dat voor andere dames profs is, de wetenschap dat hoe hard je er ook tegenaan gaat het als Marianne mee doet toch al zinloos is en je eigenlijk op zijn best voor een 2e plaats gaat. Het lijkt mij namelijk enorm demotiverend en ik zou best eens willen weten of dat ook speelt in "het damespeloton".
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 29 nov 2013 14:54

daniel1975 schreef:@suntoro: ellen van dijk staat ook aan de start bij EpE dus ben benieuwd wie er sterker is. Ik zet mijn geld in op Van Dijk, meer het krachtmens...
Aangezien de start van Egmond-Pier-Egmond op slechts 1 uur na hoogwater plaatsvindt, zal het hoogstwaarschijnlijk een zware editie worden met veel ‘zuigend’ zand. Denk dat de lichtgewichten (zoals Marianne) dan wel in het voordeel zijn. Bovendien gaat ze — als ervaren crosser — vermoedelijk ook een stukkie sneller het strand op en af (in totaal 6 keer).

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 29 nov 2013 17:33

Ach we zullen zien. Dat zuigende zand valt met die brede banden wel mee. Het valt mij altijd mee hoe makkelijk je met die brede banden door de zuigende stukken rijdt. (of het komt omdat ik ook niet zo zwaar ben... ;) ) De juiste bandenspanning is wel belangrijk, want ook met afgelopen Rabo Beach Challenge merkte ik dat ik makkelijker door sommige stukken kwam dan anderen uit "mijn" groepje.

Ik denk wel weer dat de cross ervaring van Marianne in het voordeel is bij loopstukjes en over de strobalen onderweg te springen... Inmiddels heeft ze al eens mee gedaan, dus de ervaring van vorig jaar neemt ze ook.

Maar ze kan zich wel weer eens een keertje meten met de mannen die voor de EpE titel strijden. Vorig jaar zat ze ook lekker voorin. En vorig jaar reden de snelsten hem binnen het uur, dus eigenlijk stelt het ritje niet veel voor... ;). Het is maar 38km.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 29 nov 2013 18:55

Suntoro schreef: En vorig jaar reden de snelsten hem binnen het uur, dus eigenlijk stelt het ritje niet veel voor... ;). Het is maar 38km.
Om precies te zijn 1.04 en 27 seconden :D
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 02 dec 2013 10:48

TumTumTum schreef: Ik vraag me wel eens af hoe dat voor andere dames profs is, de wetenschap dat hoe hard je er ook tegenaan gaat het als Marianne mee doet toch al zinloos is en je eigenlijk op zijn best voor een 2e plaats gaat. Het lijkt mij namelijk enorm demotiverend en ik zou best eens willen weten of dat ook speelt in "het damespeloton".
Ik heb het eens gevraagd aan een meisje wat in het damespeloton meerijdt en ja, zij vond het af en toe wel frustrerend. Vooral in kleine koersen en criteriums waar bij de dames alle klassen op een hoop worden gegooid is het niveauverschil soms heel erg groot.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 17 dec 2013 22:41

Afbeelding

Sportvrouw van het jaar 2013!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 dec 2013 06:38

Dat zat er natuurlijk dik in met zo'n erelijst.
hans905 schreef:
TumTumTum schreef: Ik vraag me wel eens af hoe dat voor andere dames profs is, de wetenschap dat hoe hard je er ook tegenaan gaat het als Marianne mee doet toch al zinloos is en je eigenlijk op zijn best voor een 2e plaats gaat. Het lijkt mij namelijk enorm demotiverend en ik zou best eens willen weten of dat ook speelt in "het damespeloton".
Ik heb het eens gevraagd aan een meisje wat in het damespeloton meerijdt en ja, zij vond het af en toe wel frustrerend. Vooral in kleine koersen en criteriums waar bij de dames alle klassen op een hoop worden gegooid is het niveauverschil soms heel erg groot.
Nog veel erger: in wedstrijden die eigenlijk voor elite-zonder-contract zijn worden soms gewoon elite -m-c gedoogd omdat dat wel leuk staat op de uitslag enzo. En de knwu doet niks.....
Dat is nog veel erger dan de suprematie van Vos.
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 26 jan 2014 14:35

Marianne is klaar voor het WK veldrijden volgende week. Ze rijdt de concurrentie vandaag op ruim anderhalve minuut.

Plaats reactie